Θερινά ξεγυμνώματα...
.
Γιατί προσέρχεται η γυναίκα στην εκκλησία; Για να προσευχηθεί ή για να χρησιμοποιηθεί ως μαγνήτης της αμαρτίας; Αν ο λειτουργός δει ένα "διάβολο" να μπαίνει στο ναό, την ώρα της λατρείας, θα του συμπεριφερθεί με ευγένεια; Θα τον αφήσει να περιφέρεται και να «γαργαλάει» με αισχρές επιθυμίες τους εκκλησιαζομένους;Ασφαλώς θα τον κυνηγήσει ο λειτουργός. "Διάβολος”, περιφερόμενος θίασος, μέσα στο ναό του Θεού; Και μάλιστα εστώς και καθήμενος «εν τω ναώ του Θεού»; (B' Θεσ. β' 4).Δεν λέμε, ότι η γυναίκα, που εμφανίζεται προκλητικότατα και στο ναό, είναι "διάβολος". Δεν είναι βέβαια "διάβολος", αλλά διαβολικό έργο επιτελεί, εκούσια ή ακούσια Προκαλεί εκατοντάδες οφθαλμοπορνείεςΔεν λέμε να πετάξει ο κληρικός έξω τη γυναίκα, που τολμάει με θράσος να δείχνει όλο σχεδόν το σώμα της γυμνό! Αλλά ρωτάμε: Γιατί προσέρχεται η γυναίκα; Για να κάνει υπακοή στο Θεό και «στο λόγο της χάριτος αυτού» (Πράξ. κ' 36), ή για να μεταβάλει με την παρουσία της τον παράδεισο σε κόλαση; Για να αναδείξει την ασχημοσύνη τής αναιδούς γυμνότητας σε περίοπτη θέση, ή για να καταδείξει την ευλάβεια και τη σωφροσύνη της;Και τελικά τι θα γίνει;Θα επηρεάζεται και θα κάμπτεται ο λειτουργός τής Εκκλησίας από την αναιδή συμπεριφορά κάθε ημίγυμνης γυναίκας, που λέει:—Γιατί; Σας ενοχλώ; Αν σκανδαλίζεστε, να μη με κοιτάτε! Έτσι διώχνετε τους ανθρώπους από την εκκλησία!Ο λειτουργός τής Εκκλησίας, που ορίστηκε φύλακας και φρουρός, θα ανεχτεί να μετατρέπεται ο ναός σε τόπο αλλεπαλλήλων πράξεων μοιχείας;Ο Κύριος είπε, ότι κάθε βλέμμα πονηρό σε γυναίκα ισοδυναμεί με μοιχεία (Ματθ. ε' 28). Και πού θα πάει τα μάτια του ο εκκλησιαζόμενος άντρας, αλλά και ο λειτουργός, όταν μπροστά του προβάλλουν γυμνά τα… «κάλλη» της δήθεν εκκλησιαζομένης γυναίκας;Ο λειτουργός τής αγνής και καθαρής λατρείας, ο επίσκοπος και ο πρεσβύτερος, θα προστατεύει την αναίδεια και τη μοιχεία, μόνο και μόνο για να μη κακοκαρδίσει κάποια κυρία; Ή θα σταθεί ακοίμητος φρουρός τής σεμνότητας και της σωφροσύνης;Κάθε πρόβλημα θέλει τη σωστή αντιμετώπισή του. Το πρόβλημα της καλοκαιρινής εμφανίσεως πολλών γυναικών σε Ναούς και προσκυνήματα, απαιτεί σωστή αντιμετώπιση Πάντως, αντιμετώπιση, όχι ανοχή.Αλίμονο, αν ο οίκος του Θεού, που είναι οίκος της προσευχής (Ματθ. κα' 13), καταντήσει οίκος... ανοχής! «Στώμεν καλώς! Στώμεν μετά φόβου!».
=================
Καλά τα λέει ο π. Δανιήλ Αεράκης στο παραπάνω εύστοχο σχόλιό του. Και πιστεύουμε πως κάθε σοφός και ευλαβής υπηρέτης του Θεού κάπως έτσι θα πρέπει να ενεργεί...
Αλλά τι μπορεί να κάνει ο ποιμένας όταν η γυναίκα του, η κόρη του και άλλα συγγενικά του πρόσωπα, προπορεύονται στην ασέβεια και σε ό,τι άσεμνο... αποκαλώντας την σεμνότητα "καθυστέρηση" και "νομικισμό", ενώ την κάθε είδους γύμνια και ξεδιαντροπιά την ονομάζουν "πρόοδο";