21.11.11

Προσοχή στην τσάντα

Σύμφωνα με Έρευνα της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας (αρκετά καθυστερημένη πρέπει να πούμε), η σχολική σάκα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10% του βάρους ενός μαθητή. 
__Ένας μαθητής που ζυγίζει 30 κιλά δεν πρέπει να σηκώνει καθημερινά και λανθασμένα παραπάνω από 3 κιλά βάρος. Αλλά η έρευνα έδειξε ότι οι μαθητές μεταφέρουν συνήθως τσάντα βάρους 4-7 κιλών, και τα παιδιά παρουσιάζουν στη συνέχεια πόνους στην πλάτη, σκολίωση (πλάγια κλίση της σπονδυλικής στήλης με αποτέλεσμα την προεξοχή της μίας ωμοπλάτης) και κύφωση (καμπούρα).
__Γι' αυτό οι γονείς πρέπει να ελέγχουν το βάρος και το περιεχόμενο της σάκας του παιδιού τους.

Όμως κάτι ανάλογο δεν θα έπρεπε να γίνεται με την “σάκα” που μεταφέρουν οι πιστοί ακολουθώντας διάφορα δόγματα και φορτώνονται φορτία ΠΑΡΑΠΑΝΙΣΙΑ από εκείνα που προβλέπει ο λόγος του Θεού;
__Ας θυμηθούμε το λόγο του Χριστού για τους μαθητές των Φαρισαίων:
«Εις μάτην με σέβονται, διδάσκοντες διδασκαλίας εντάλματα ανθρώπων. Διότι αφήσαντες την εντολήν του Θεού, κρατείτε την παράδοσιν των ανθρώπων, [...] ακυρούντες τον λόγον του Θεού χάριν της παραδόσεώς σας, την οποίαν παρεδώκατε· και κάμνετε παρόμοια τοιαύτα πολλά.»               (Μάρκ. 7:7-13).
Μήπως τη σάκα της θρησκευτικής μας ζωής την έχουμε παραφορτώσει με ανθρώπινες διδασκαλίες, που αντί να μας βοηθούν να προχωρούμε γίνονται αιτία επιβράδυνσης και οπισθοχώρησης; 

Ας προσέχουμε, λοιπόν!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Στείλτε αυτό το μήνυμα τώρα σε κάποιον ενδιαφερόμενο φίλο σας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε. 
Διεύθυνση: BBASOS@gmail.com





   «  Είτε μας αρέσει είτε όχι, η ηθική πρόκληση επηρεάζει τον καθένας μας. Αποτελεί γλυκόπικρο συστατικό της ζωής, από το οποίο κανείς δεν καταφέρνει να ξεφύγει. Έχει τη δύναμη να μας εμπλουτίζει και να μας φτωχαίνει, να καθορίζει την αληθινή ποιότητα των σχέσεων μας μ' εκείνους που μας γνωρίζουν. Όλα εξαρτώνται από την ανταπόκριση μας σ' αυτή την πρόκληση. Η επιλογή είναι δική μας – και σπάνια εύκολη.
     
__Έχουμε βέβαια τη δυνατότητα να περιβάλλουμε τη συνείδηση μας μ' ένα είδος κουκουλιού μακαριότητας, «τραβώντας το δρόμο μας» παθητικά, προστατεύοντας τα βαθύτερα αισθήματά μας από οτιδήποτε θα ήταν δυνατόν να τα αναστατώσει. Όταν εγείρονται ζητήματα, μπορεί αντί να λάβουμε θέση να πούμε: «εγώ απλώς θ' απέχω απ' αυτό, άλλοι μπορεί να επηρεαστούν – ίσως και να βλαφθούν – εγώ όμως όχι». Μερικοί δαπανούν όλη τους τη ζωή σε μια κατάσταση ηθικής αδράνειας. Όμως, όταν όλα έχουν ειπωθεί και συντελεστεί, όταν τελικά η ζωή πλησιάσει στο τέρμα της, φαίνεται ότι αυτός που μπορεί να πει «τουλάχιστον πάλεψα για κάτι», πρέπει να νιώθει μεγαλύτερη ικανοποίηση από εκείνον που σπάνια υπερασπίστηκε οτιδήποτε.
     
__Ίσως μερικές φορές αναρωτιόμαστε μήπως οι άνθρωποι με έντονες, ισχυρές πεποιθήσεις, αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση, κάτι για το οποίο διαβάζουμε ότι υπήρχε παλιά, μα ελάχιστα το βλέπουμε σήμερα. Οι περισσότεροι από εμάς το βρίσκουμε σχετικά εύκολο να λειτουργήσουμε με αγαθή συνείδηση, όσο αυτά που διακυβεύονται είναι ήσσονος σημασίας, όμως, περισσότερα διακυβεύονται, όσο το κόστος είναι υψηλότερο, τόσο δυσκολότερο γίνεται να επιλύσουμε ζητήματα συνείδησης, να κάνουμε μια ηθική κρίση και να δεχτούμε τις συνέπειές της. Όταν το κόστος είναι πολύ υψηλό, βρισκόμαστε σ' ένα ηθικό σταυροδρόμι, αντιμετωπίζοντας μια πραγματικά κρίση στη ζωή μας.    »


Το παραπάνω κείμενο προέρχεται από το βιβλίο «Crisis of Conscience», του Raymond Franz, πρώην μέλους του Κυβερνώντος Σώματος των Μαρτύρων του Ιεχωβά και ανεψιού του 3ου προέδρου της Εταιρείας "ΣΚΟΠΙΑ". Φωτισμένος από τον Θεό  εγκατέλειψε την αίρεση και έγραψε δύο βιβλία για τα λάθη στη θεολογία και τις πρακτικές της. Κυκλοφορεί σε ελληνική μετάφραση με τίτλο Κρίση Συνείδησης, από τις εκδόσεις Μυριόβιβλος. Πληροφορίες CommentaryPress.net
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Στείλτε αυτό το μήνυμα τώρα σε κάποιον ενδιαφερόμενο φίλο σας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε. 
Διεύθυνση: BBASOS@gmail.com