24.6.13

Να δεσπότης να μάλαμα...



Να δεσπότης να μάλαμα...

Σήμερα γιορτάζει η εν λόγω μονή και ιδού πώς ο Δεσπότης καλεί τον κόσμο για τα σχετικά...



Όμως η αλήθεια για την εν λόγω μονή και εικόνα είναι αρκετά διαφορετική. Διαβάζουμε από την ιστοσελίδα της Αποστολικής Διακονίας...


...και από την εγκυκλοπαίδεια...



    Στα χρόνια που ακολούθησαν το νησί θα γνωρίσει πολλούς κατακτητές και η Μονή θα δεχθεί αλλεπάλληλα χτυπήματα και καταστροφές.
Το 1734 μ.Χ και ενώ το νησί είναι υπό Ενετική κυριαρχία, χτίζεται ο κεντρικός ναός στη σημερινή του μορφή.
Ο ίδιος αυτός ναός θα καεί ολοκληρωτικά το 1886 για να αρχίσει για μια ακόμη φορά η ανακατασκευή και ανακαίνιση του.
Το τέμπλο κατασκευασμένο το1887 είναι έργο του Ευστράτιου Προσαλέντη ενώ οι εικόνες προστέθηκαν αργότερα, το 1919, και φιλοτεχνήθηκαν από τους αδελφούς Χριστόδουλο και Θωμά Ζωγράφο.
Η εικόνα της Παναγίας που υπάρχει σήμερα είναι αντίγραφο της θαυματουργής εικόνας, φιλοτεχνημένο από τον Ιερομόναχο Βενιαμίν Κοντράκη στο Άγιο Όρος το 1887.
(Από το διαδίκτυοhttp://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%BF%CE%BD%CE%AE_%CE%A6%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7%CF%82_%CE%9B%CE%B5%CF%85%CE%BA%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82)
=
Με άλλα λόγια ΙΜΙΤΑΣΙΟΝ η εικόνα...
Και ο Δεσπότης καλεί τον κόσμο να πάει να προσκυνήσει ένα ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ αφού το πρώτο (δηλαδή Η ΠΡΟΣΤΑΤΙΣ) δεν κατάφερε να σώσει τον εαυτό του από τη φωτιά και έγινε ΣΤΑΧΤΕΣ...
Αλλά οι στάχτες πώς μπορούν να είναι μέσο που δι' αυτών
"ΕΚ ΤΕ ΣΕΙΣΜΟΥ, ΛΙΜΟΥ, ΛΟΙΜΟΥ, ΑΥΧΜΟΥ ΚΑΙ ΝΟΣΩΝ... ΣΩΖΟΜΕΘΑ";
Μία ΚΑΜΜΕΝΗ και πλέον ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΕΙΚΟΝΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΣΩΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ,
πώς μπορεί να "ΔΙΑΣΩΖΕΙ ΗΜΑΣ Η ΑΧΡΑΝΤΟΣ";
Μάλλον τον σεβασμιότατο ΣΩΖΕΙ όλο αυτό το παραμύθι, αφού του εξασφαλίζει ΠΕΛΑΤΕΙΑ και ΕΣΟΔΑ... ίσως δε και την συμπάθεια του προσκαλεσμένου στην φετινή πανήγυρη Αρχιεπισκόπου κ.κ. Ιερωνύμου, (αν θα πάει τελικά...). 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com

Μακριά από το βόθρο των κομμάτων...



Μακριά από το βόθρο των κομμάτων...




Στην έννοια του πολίτη και τη σχέση Εκκλησίας και πολιτικής αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σήμερα το απόγευμα ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος κατά την τελετή υποδοχής του στο Κιλκίς και την αναγόρευσή του σε επίτιμο δημότη της πόλης.

Πολίτης, τόνισε, αρχικά ονομαζόταν αυτός που ενδιαφερόταν για τα προβλήματα της πόλης και στη συνέχεια απέκτησε ευρύτερη έννοια.

"Πρέπει να δούμε", σημείωσε ο Μακαριώτατος, "που φτάνουν τα δικά μας όρια. Γιατί όταν υπερβήκαμε τα όρια έγιναν και κακά πράγματα".

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Αρχιεπίσκοπος υπογράμμισε πως "η ενασχόληση με τα προβλήματα των ανθρώπων είναι και έργο της Εκκλησίας, ενώ η ενασχόληση με την πολιτική, έργο άλλων".

"Εκεί που τηρούνται τα όρια και υπάρχει συνεργασία, υπάρχει ελπίδα" σημείωσε.

"Αυτός ο τόπος πέρασε και περνάει κρίση. Δεν πρέπει να μας πιάνει πανικός, γιατί ενωμένοι θα ξεπεράσουμε τις δυσκολίες", πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας πως πρέπει να βάζουμε "πρώτα την πατρίδα μας και μετά τα κόμματα".

"Κανένας δε μας βοηθάει αν δεν περιμένει όφελος", κατέληξε. "Δεχόμαστε τις φιλίες αλλά πρέπει να φανούμε και οι ίδιοι δυνατοί".
 =======================

Όμως είπε και μερικά άλλα που κάποιοι προτίμησαν να αποσιωπήσουν, όπως:

Για λύσεις που έρχονται κατασκευασμένες από το εξωτερικό και στραγγαλίζουν τον ελληνικό λαό μίλησε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος σήμερα το πρωί.

Από το Κιλκίς όπου βρίσκεται για τους τοπικούς εορτασμούς για την απελευθέρωση της πόλης και τη Μάχη του Κίλκις ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας μίλησε για μια ακόμη φορά για την κρίση που ταλαιπωρεί την χώρα και τους πολίτες.

Λαμβάνοντας αφορμή από μια αναφορά που έγινε κατά την ξενάγησή του στο τοπικό μουσείο ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε για τη μάχη που δίνει ο Ελληνισμός. «Και σήμερα οι αγώνες εναντίον αυτού του τόπου είναι μεγάλοι, και έχουν πάψει τα πυρά να ακούγονται έχουν σπάσει και οι λόγχες. Οι μάχες για στραγγαλισμό αυτού του τόπου δε δίνονται στις μεγάλες πεδιάδες όπως αυτή του Κιλκίς γίνονται σε διπλωματικά γραφεία, γίνονται σε χώρους έξω από αυτόν τον τόπο» είπε ο Αρχιεπίσκοπος, σύμφωνα με το dogma.gr.

Μιλώντας σε ιδιαίτερα δραματικούς τόνους ο κ. Ιερώνυμους σημείωσε πως «δυστυχώς άλλοι αποφασίζουν για εμάς πολλές φορές. Και αυτός ο πόλεμος αυτός ο αγώνας είναι πιο δύσκολος από τη μάχη σώμα με σώμα πρόσωπο με πρόσωπο, γιατί σε αυτόν τον αγώνα σαν αυτόν του Κιλκίς δίνεις το αίμα σου γίνεσαι θυσία. Στον άλλο όμως αγώνα τον διπλωματικό αγώνα εκεί που λύνονται και αντιμετωπίζονται τα προβλήματα έξω από την χώρα και οι λύσεις έρχονται κατασκευασμένες και στραγγαλίζουν αυτό το λαό και τον πιέζουν αυτό το λαό, αυτός ο αγώνας είναι πολύ πιο δύσκολος».
(Από το διαδίκτυο
//www.sotirioslogos.gr/index.php/ekklisia-tis-ellados/5089-2013-06-21-19-51-05#sthash.ddZAjQPE.dpuf
http://www.sofokleousin.gr/archives/136367.html&utm_source=feedly)
=
Ο Μακαριότατος είχε το θάρρος να πει την αλήθεια...
Εσείς θα τον πιστέψετε για να γυρίσετε επιτέλους την πλάτη στα κόμματα;

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com

Το Άγιο Πνεύμα



Το Άγιο Πνεύμα

Ποιο είναι άραγε το μυστικό, που απεργάζεται το μυστήριο της δημιουργίας; Που σπέρνει σ’ όλη τη Γη την ποικιλία των φυτών, των ζώων και των ανθρώπων! Που μεταβάλλει την ενοχλητική  λάσπη και τη βρωμερή κοπριά σε πανέμορφα και εύοσμα λουλούδια και εύγευστους καρπούς! Που, όπως λέει ο Χρυσόστομος, μεταβάλλει τον πηλό σε κόκαλα και νεύρα και μάτια και καρδιά!
Ποια είναι αυτή η μυστηριώδης δύναμη, που φαίνεται να μοιάζει με την εντελέχεια του Αριστοτέλη; Και που όχι μόνο την ποικιλία των υλικών όντων δημιουργεί, αλλά και μέσα από το χάος των συλλογισμών και των αισθημάτων δίνει τ’ αριστουργήματα της σκέψης και της τέχνης! Ή που βοηθάει τους προφήτες ν’ ανακαλύψουν τα θραύσματα, με τα οποία θα συνθέσουν  τη Γένεση του παρελθόντος και την Αποκάλυψη του μέλλοντος…
Αυτό το υπέροχο μυστικό, αυτή η μυστηριώδης δύναμη, που τα «πάντα χορηγεί», όπως και το σχετικό τροπάριο της Πεντηκοστής επισημαίνει, είναι το Άγιο Πνεύμα…
Όταν, στη γιορτή της Σκηνοπηγίας, βλέπει ο Χριστός να κουβαλούν νερό για τις ανάγκες των θυσιών, λέει στους ακροατές του: Όποιος διψάει ας έρθει σε μένα να του δώσω νερό να πιει. Έτσι, ώστε, όχι μόνο να ξεδιψάσει και να μην ξαναδιψάσει, αλλά και να γίνει μέσα του πηγή, που θ’ αναβλύζει ποτάμια, για να ξεδιψάει κι άλλους. Και, βέβαια, στην περίπτωση αυτή, ο Χριστός, υπονοεί το Άγιο Πνεύμα.
Ωστόσο, κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, το Άγιο Πνεύμα δεν παρουσιάζεται σαν νερό, αλλά σαν αέρας και σαν φωτιά: «Κατέβηκε απ’ τον ουρανό, διηγούνται οι Πράξεις των Αποστόλων, με τη βοή δυνατού αέρα». Και η εικόνα αυτή μας παραπέμπει στα λόγια, που ο Χριστός είπε στη Σαμαρείτισσα, όταν εκείνη τον ρώτησε για τον καταλληλότερο τόπο λατρείας του Θεού: «Πνεύμα, της είπε, ο Θεός και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν»!.
Που σημαίνει ότι ο Θεός είναι σαν τον αέρα. Δηλαδή ελεύθερος από δεσμεύσεις τοπικές ή χρονικές. Ή και νοητικές, με τις οποίες ο άνθρωπος προσπαθεί να τον φέρει στα μέτρα του. Γι’ αυτό και η πραγματική λατρεία του Θεού έχει τα χαρακτηριστικά της αλήθειας και της ελευθερίας. Γιατί δεν υπάρχει αλήθεια, χωρίς ελευθερία, ούτε ελευθερία, χωρίς αλήθεια. Όσο περισσότερη αλήθεια κατέχουμε, τόσο περισσότερο ελεύθεροι είμαστε. Κι όσο περισσότερο ελεύθεροι είμαστε, τόσο περισσότερη αλήθεια κατέχουμε. Που σημαίνει ότι, όπου υπάρχει καταναγκασμός, δεν υπάρχει αληθινή λατρεία του Θεού. Και συνεπώς ο δεσποτισμός και η τυραννία βρίσκονται στους αντίποδες της αληθινής θρησκείας. Και βέβαια και της Εκκλησίας…
Κι ενώ η ακουστική εντύπωση, της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος, ήταν η βοή του δυνατού αέρα, η οπτική ήταν η εικόνα των πύρινων γλωσσών, που κάθισαν στα κεφάλια των μαθητών. Του πυρός, δηλαδή, που θερμαίνει, που φωτίζει, και που κάποτε κατακαίει, για να καθαρίσει απ’ τα σάπια και τ’ άχρηστα.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι Ίωνες προσωκρατικοί φιλόσοφοι, στην προσπάθειά τους να προσδιορίσουν τα πρωταρχικά στοιχεία του κόσμου, είπαν ότι αρχή του κόσμου είναι το νερό (Θαλής), ο αέρας (Αναξιμένης) και η φωτιά (Ηράκλειτος). Για να προσθέσουν ότι μέσα τους τα στοιχεία αυτά κρύβουν μια δημιουργική και ζωοποιό δύναμη, που δίνει την ποικιλία των όντων. Απ’ την οποία η θεωρία τους, στη γλώσσα της φιλοσοφίας, ονομάστηκε υλοζωισμός.
Βέβαια, για τους Ίωνες φιλοσόφους, το νερό, ο αέρας και η φωτιά είναι πάντα υλικές αρχές. Ωστόσο, όμως, είναι αξιοπρόσεκτο ότι υπό την μορφή των στοιχείων αυτών υπονοείται ή παρουσιάζεται, στην Αγία Γραφή, και το Άγιο Πνεύμα. Για να κατεβεί, έτσι, ο Θεός στο κορφοβούνι της ανθρώπινης σκέψης και να συνομιλήσει μαζί μας, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα των υλικών παραστάσεων.
Το Άγιο Πνεύμα, πέρα από τη φύση και τη σκέψη, είναι συντελεστής και στη δημιουργία της προσωπικής και της κοινωνικής ζωής. Όπου οι καρποί του, σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο, συνδέονται με τα μεγάλα οράματα του ανθρώπου, όπως η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η δικαιοσύνη, κλπ.
Και τα ευνόητα ερωτήματα, που προκύπτουν είναι:
Αφού υπάρχει το πεντακάθαρο νερό του Αγίου Πνεύματος, γιατί εμείς να πίνουμε τα δηλητηριασμένα βρομόνερα της ακατάσχετης δολοπλοκίας, που μας οδηγούν στα αδιέξοδα των ολέθριων συγκρούσεων; Αφού υπάρχει άφθονο φως και θαλπωρή, γιατί εμείς να παραπαίουμε μέσα στα σκοτάδια και να τουρτουρίζουμε  μέσα στην παγωνιά της υπαρξιακής μοναξιάς μας; Κι αφού υπάρχει ο δροσερός και μυροβόλος αέρας του Αγίου Πνεύματος γιατί, εμείς  να αναπνέουμε την αποπνικτική αιθαλομίχλη  του αγρίου  πνεύματος;
(Από το διαδίκτυο http://papailiasyfantis.wordpress.com/)
=
Σήμερα, "εορτή του Αγίου Πνεύματος", ο κόσμος νιάζεται μόνο για διακοπές και ταξίδια, όσο του επιτρέπουν τα οικονομικά και οι δυνάμεις του...
Αλλά το μόνο άγνωστο, ακάλεστο, ανύπαρκτο και χωρίς περιεχόμενο και ουσία είναι ακριβώς αυτό που τάχα εορτάζεται...
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com