Ο όρος οφφίκιο προέρχεται από τη λατινική λέξη officium και σημαίνει το αξίωμα ή υπούργημα ειδικού έργου.
Στην Εκκλησία σήμαινε τα εκκλησιαστικά λειτουργήματα ή διακονήματα, που έπαιρναν διάφορα πρόσωπα της Εκκλησίας, με σκοπό να βοηθήσουν τον επίσκοπο στο έργο του.
_____________________________
Αλλά, όπως διαβάσαμε κάπου, ο καθηγητής της Εκκλησιαστικής Ιστορίας Στεφανίδης έγραψε: «Όταν κάποιος δεν έχει αξία τότε επιζητεί τίτλους».
Επίσης ότι «Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια ο κ. Βαρθολομαίος σε κάθε ευκαιρία προσφέρει τίτλους σε όσους έχουν όνομα!! η εξουσία.»
Επί κεφαλής των οφφικιάλων, ήταν και είναι ο Άρχων Μέγας Λογοθέτης. Τα υπόλοιπα οφφίκια ή αξιώματα, που έχουν δοθεί τα τελευταία χρόνια σε λαϊκούς, αλφαβητικώς είναι τα εξής: Αγιογράφου, Ακολούθου, Ακτουαρίου, Αρχιτέκτονος, Ασικρίτου, Δεπουτάτου, Διδασκάλου, Διδασκάλου του Αποστόλου, Διδασκάλου του Γένους, Διδασκάλου των Γραμμάτων, Διδασκάλου της Εκκλησίας, Διδασκάλου του Ευαγγελίου, Διερμηνέως, Δικαιοφύλακος, Δομεστίχου, Εκδίκου, Εξάρχου, Ιερομνήμονος, Κανστρινσίου, Λαμπαδαρίου, Λαοσυνάκτου, Μαῒστορος, Μουσικοδιδασκάλου, Μυρεψού, Νομοφύλακος, Νοταρίου, Ορφανοτρόφου, Οστιαρίου, Πριμικηρίου, Προστάτου των Γραμμάτων, Προστάτου των Σχολείων, Πρωτοαποστολαρίου, Πρωτεκδίκου, Πρωτοκανονάρχου, Πρωτομαΐστορος, Πρωτονοταρίου, Πρώτου Δομεστίχου, Πρωτοψάλτου, Ρεφερενδαρίου, Ρήτορος, Σκευοφύλακος, Υμνογράφου, Υπομνιμνήσκοντος, Υπομνηματογράφου, Χαρτουλαρίου, Χαρτοφύλακος και Χοράρχου.
_____________________________
«Τι τα θέλουμε τα οφφίκια; Κάποτε οι τίτλοι και τα χαρίσματα εκφράζονταν απλά, αλλά περιείχαν ουσία· την παρουσία του Αγ. Πνεύματος. Στους ύστερους χρόνους φορτώθηκαν πλουμιστά επίθετα, προσπαθώντας την έλλειψη θεϊκής παρουσίας να την καλύψουν με εμπρόσθετους προσδιορισμούς ή υπερθετικούς βαθμούς. Έτσι η διακονία έγινε αρχιδιακονία, η αποστολή έγινε ιεραποστολή, η σύνοδος έγινε ιερά και αγία σύνοδος. Και καλά αυτά, αλλά τα άλλα; Ο επίσκοπος και ο πρεσβύτερος πέρα από τα χρυσοποίκιλτα άμφιά τους, φορτώθηκαν πολλά -ώτατος, οσιώτατος, πανοσιολογιώτατος, σεβασμιώτατος, μακαριώτατος, παναγιώτατος κ.ο.κ. Επισημαίνει ο ιερός Χρυσόστομος το διακονικό και μόνο τίτλο τον λειτουργών της ιεραποστολής: «Μη νομίσητε, ότι ημείς εσμεν οι του πράγματος αυθένται – διάκονοί εσμεν. Ο δε το παν εργαζόμενος Θεός εστιν, ο διά του Μονογενούς την οικουμένην καταλλάξας» (Ε.Π.Ε. 19,310). • Έχουμε λόγους να είμαστε εναντίον του Παπισμού. Αλλ’ ο νέος Πάπας, Φραγκίσκος ο Α', δήλωσε, ότι δεν θα δίδονται πλέον οφφίκια (διακριτικές τιμές). • Στην Ορθοδοξία είμαστε πιο κενόδοξοι από τον Πάπα; Δεν αρκούν οι τίτλοι διάκονος, πρεσβύτερος, επίσκοπος; Το περισσόν εξ επάρσεώς εστιν.» |
=
«Πως δύνασθε σεις να πιστεύσητε, οίτινες λαμβάνετε δόξαν ο εις παρά του άλλου, και δεν ζητείτε την δόξαν την παρά του μόνου Θεού;»
|
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ
ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ"
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ
ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
Αν
και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:
neakaipalaia@gmail.com
=
Σ
Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η
αναδημοσίευση ύλης από το "ΝΕΑΚΑΙΠΑΛΑΙΑ"
σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι
απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν
αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή
της.
Αυτό
όμως δεν σημαίνει ότι εμείς συμφωνούμε
ή εγκρίνουμε όλες τις δικές τους
απόψεις.
|