Παύλος και Τετραγράμματον
Μας κοινοποιήθηκε και το αναδημοσιεύουμε ως λίαν ενδιαφέρον:
Η ομολογία "Κύριος Ιησούς" αποτελεί, όπως είδαμε και στο προηγούμενο κεφάλαιο, την πλέον συνήθη, πλην όμως και βασική ομολογία των επιστολών του Παύλου. Η προσπάθειά μας να σκιαγραφήσουμε την έννοια της συγκεκριμένης ομολογίας επικεντρώνεται στην έννοια της λέξης "κύριος" και στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται στις εν λόγω επιστολές.Ο Παύλος δεν κάνει χρήση της λέξης "κύριος" σε αποκλειστική και μόνο αναφορά στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Μολονότι αυτό γίνεται τις περισσότερες φορές, δεν λείπουν τα παραδείγματα χρήσης της λέξης αυτής με την κλασσική έννοια της, δηλώνοντας έτσι τον κύριο-ιδιοκτήτη. Κατ' επίδραση της μεταφράσεως των Ο' η λέξη "κύριος" συχνά χρησιμοποιείται από τον Παύλο προς δήλωση του Θεού (μεταφράζοντας το τετραγράμματο όνομα· יהוה) [υποσημ.: Εκτός από στίχους που προέρχονται από την μετάφραση των Ο' (π.χ. Ρωμ. 4,8 9,28.29 10,16) Α' Κορ. 10,9.], ενώ μία φορά χρησιμοποιείται αναφορικά με τους ειδωλολατρικούς θεούς.* Βασίλειος Τζέρπος, «Οι πρώτες ομολογίες-σύμβολα στις επιστολές του Απ. Παύλου», Γρηγόριος ο Παλαμάς, τεύχ. 832 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2010), σσ. 48, 49.
------------------------------------------------------------------------------------
«Εις ημάς είναι εις Θεός ο Πατήρ, εξ ου τα πάντα και ημείς εις αυτόν,
και εις Κύριος Ιησούς Χριστός, δι' ου τα πάντα και ημείς δι' αυτού»
και εις Κύριος Ιησούς Χριστός, δι' ου τα πάντα και ημείς δι' αυτού»
( 1Κορ. 8:6 )
--------------------------------------------------------------------------------------
Στείλτε αυτό το μήνυμα τώρα σε κάποιον ενδιαφερόμενο φίλο σας.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ"
Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε.
Διεύθυνση: BBASOS@gmail.com