10.4.14

Πού βαδίζει η εκκλησία στις ΗΠΑ;

Πού βαδίζει η εκκλησία στις ΗΠΑ;
.
.
_Τι είναι εκείνο που βοηθά τους Αμερικανούς να μεγαλώνουν στην πίστη τους; Όταν το γραφείο δημοσκοπήσεων Barna ρώτησε το κοινό, οι ερωτηθέντες έδωσαν μια ποικιλία απαντήσεων όπως η προσευχή, η οικογένεια, οι φίλοι, η ανάγνωση της Βίβλου, τα να έχεις οικογένεια με παιδιά – αλλά η εκκλησία δεν κατάφερε να βρεθεί ούτε καν μέσα στα πρώτα 10.
_Αν και η συμμετοχή στην εκκλησία ήταν κάποτε ο ακρογωνιαίος λίθος της αμερικανικής ζωής, οι ενήλικες στις ΗΠΑ σήμερα είναι διχασμένοι ως προς τη σημασία του εκκλησιασμού. Ενώ οι μισοί (49 %) λένε ότι είναι «κάπως» ή «πολύ» σημαντικός, το άλλο 51 % λέει ότι δεν είναι "πολύ" ή "καθόλου" σημαντικός. Το χάσμα μεταξύ των δραστήριων θρησκευτικά και εκείνων που είναι αντίθετοι στον εκκλησιασμό επηρεάζει την αμερικανική κουλτούρα, την ηθική, την πολιτική και τη θρησκεία. 
_Κοιτάζοντας στις μελλοντικές γενιές η εικόνα δεν είναι καθόλου αισιόδοξη για τη σημασία του εκκλησιασμού. Μάλιστα τα άτομα ηλικίας 30 και κάτω, είναι λιγότερο πιθανό να εκτιμήσουν τον εκκλησιασμό. Μόνο δύο στους 10 πιστεύουν ότι είναι σημαντικός. Και περισσότερο από το ένα τρίτο των νεαρών ενηλίκων (35 %) παίρνει θέση αντίθετη προς την εκκλησία. Σε αντίθεση, οι μεγαλύτεροι (άνω των 68) βλέπουν τον εκκλησιασμό ως «πολύ» σημαντικό (40 %), σε σύγκριση με το ένα τέταρτο (24 %), που δεν τον θεωρούν «καθόλου» σημαντικό. Οι ηλικίες 49-67 ετών και 30-48 ετών βρίσκονται κάπου στη μέση. 
_Και το ερώτημα παραμένει: Τι θα συμβεί όταν οι σημερινοί 30ρηδες γεράσουν; Θα επιστρέψουν άραγε στην εκκλησία αργότερα στη ζωή τους; 
_Κανείς δεν μπορεί να το πει από τώρα. 
====

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.


9.4.14

Πώς χάθηκε η σημασία του Ευαγγελισμού

Πώς χάθηκε η σημασία του Ευαγγελισμού...
.
.
_Τώρα που πέρασε η εορτή του Ευαγγελισμού τής παρθένου Μαρίας, είναι καιρός να ξαναδούμε ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα στην Καινή Διαθήκη: Την ανακοίνωση του αγγέλου Γαβριήλ προς την παρθένο Μαρία ότι θα γεννήσει τον Ιησού.

Η σημασία του γεγονότος αυτού αξίζει να προσεχθεί και να τονιστεί ιδιαίτερα και πέρα από την λειτουργική-εορτολογική-ημερολογιακή.

Αξίζει να προσεχτεί περισσότερο από όσους υποστηρίζουμε ότι ο άνθρωπος υπάρχει από την πρώτη στιγμή της σύλληψης, στοιχείο που υποστηρίζεται ισχυρότατα από το μοναδικό στην ιστορία γεγονός του Ευαγγελισμού.

Στην πραγματικότητα, ο ευαγγελισμός της Παρθένου είναι στιγμή σπουδαιότερη ακόμη και από εκείνη της Γεννήσεως. "Ο Ευαγγελισμός συνδέεται άμεσα με την ενσάρκωση του Λόγου/Ιησού, ενώ τα Χριστούγεννα (ανεξάρτητα από το αν γιορτάζονται σε λάθος ή σωστή ημερομηνία) απλώς ήρθαν ως φυσική συνέπεια ΕΝΝΕΑ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ την ενσάρκωση», λέει ένας σύγχρονος συγγραφέας (Randy Alcorn).

Έτσι ο Ευαγγελισμός είναι έντονα θεολογική στιγμή.
«Είναι βασικό χριστιανικό δόγμα ότι ο Χριστός έγινε σάρκα ακριβώς τη στιγμή που το Άγιο Πνεύμα επισκίασε την Μαρία, δηλαδή τη στιγμή της γονιμοποίησης.
Έγινε άνθρωπος ακριβώς εκείνη τη στιγμή, όπως όλοι οι άλλοι άνθρωποι αρχίζουν να είναι ανθρώπινα όντα και πρόσωπα από τη στιγμή της σύλληψης".

Λίγες μέρες στο χριστιανικό εορτολόγιο (και τα σχετικά χωρία της Αγίας Γραφής), είναι τόσο σημαντικές για τη συζήτηση για τις αμβλώσεις.

Ο προαναφερθείς συγγραφέας σημειώνει πώς αμέσως μετά την επίσκεψη του Γαβριήλ «σηκωθείσα η Μαριάμ εν ταις ημέραις ταύταις, υπήγε μετά σπουδής εις την ορεινήν εις πόλιν Ιούδα» για να συναντήσει την Ελισάβετ (Λουκ. 1:39), οπόταν ο αγέννητος γιος της Ελισάβετ, ο Ιωάννης, «εσκίρτησε εν τη κοιλία αυτής» (1:41-44). Αυτό από μόνο του καταρρίπτει τις αερολογίες σχετικά με το πότε αρχίζει η ζωή και η προσωπικότητα του ανθρώπου.

Μάλιστα σύμφωνα με τα λόγια του Ευαγγελιστή Λουκά, το έμβρυο Ιησούς ήταν Ο ΚΥΡΙΟΣ, και το έμβρυο Ιωάννης ήταν Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ.
Θα μπορούσε μάλιστα να πει κάποιος, πως τούτη ήταν η πρώτη ΜΑΡΤΥΡΙΑ του Ιωάννη για τον Αμνό του Θεού που θα σήκωνε την αμαρτία του κόσμου. 

Με άλλα λόγια ο Ευαγγελισμός θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως καταλύτης στην καταπολέμηση των εκτρώσεων.

Ενώ όμως στον ονομαζόμενο χριστιανικό κόσμο (και από μίμηση και μεταξύ των πιστών) γίνονται πολλά για τα Χριστούγεννα, σχεδόν αγνοείται ο Ευαγγελισμός.

Αντί οι Χριστιανοί να ενωθούν στον πόλεμο ενάντια στις δολοφονίες των εκτρώσεων, δυστυχώς χωρίζονται μεταξύ τους – επειδή οι μεν Ορθόδοξοι και Ρωμαιοκαθολικοί καταντούν Μαριολάτρες, οι δε Διαμαρτυρόμενοι ενδιαφέρονται περισσότερο για την δογματική τους αντιπαλότητα με τους προηγούμενους.

Μακάρι κάποιοι να καταλάβαιναν πού οδηγούν οι φανατισμοί και πόσο διαφορετικά θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότερο χρήσιμοι για την κοινωνία μας και για τη δικαιοσύνη του Θεού στον καιρό μας.

________
Με σκέψεις από ένα άρθρο στο Christianity Today

===============


Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.


8.4.14

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ - 1

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ - 1
.
.
 Ο ΣΤΑΥΡΟΣ
«Όστις τας αμαρτίας ημών αυτός εβάστασεν εν τω σώματι αυτού επί του ξύλου, διά να ζήσωμεν εν τη δικαιοσύνη αποθανόντες κατά τας αμαρτίας· "με του οποίου την πληγήν ιατρεύθητε"».
Α' Πέτρου β' 24
Α΄
Δύο βασικότατα στοιχεία του χαρακτήρα του Θεού είναι η δικαιοσύνη και η αγάπη. Στον Κήπο της Εδέμ σε μία τρομερή, όσο και μοναδική στιγμή στην ανθρώπινη ιστορία, αυτές οι δύο ιδιότητες συγκρούστηκαν. Ο Θεός κινούμενος από την απλοχεριά και γενναιοδωρία της αγάπης Του είχε πει στους πρωτόπλαστους: «Από παντός δένδρου του παραδείσου ελευθέρως θέλεις τρώγει» (Γένεση β' 16). Η συμπλήρωση του επόμενου εδαφίου, «από δε του ξύλου της γνώσεως του καλού και του κακού, δεν θέλεις φάγει απ' αυτού, διότι καθ' ην ημέραν φάγης απ' αυτού, θέλεις εξάπαντος αποθάνει» (Γένεση β' 17), έρχεται για να διδάξει στον Αδάμ και στην Εύα την αληθινή ουσία της ελευθερίας. Πραγματικά ελεύθερος είναι όχι αυτός που είναι ασύδοτος και πράττει κατά τις επιθυμίες του, αλλά αυτός που σε κάθε περίπτωση είναι πρόθυμος, κινούμενος από την ωριμότητα της αυτοβουλίας του, να αναγνωρίσει τις ευθύνες των πράξεων του. Έτσι, μέσα στην ανώφελη πραγματικότητα του παραδείσου, ο Θεός ορίζει νόμους, όχι ως ο απόλυτος μονάρχης, αλλά ως ο μόνος αρμόδιος να διδάξει τα ύψιστα μαθήματα της υπευθυνότητας και της αυτοπειθαρχίας και κατά ακολουθία να σταθμίσει τα θέματα της υπακοής και της παράβασης.
Από το κεφάλαιο γ' της Γένεσης μαθαίνουμε ότι ο Αδάμ και η Εύα δεν έμειναν πιστοί σε αυτό που τους είχε ορίσει ο Θεός. Έφαγαν από τον απαγορευμένο καρπό, παρακούοντας στο μοναδικό θέμα που ο Θεός είχε ζητήσει απ' αυτούς. Είναι επιφανειακό να βλέπουμε σ' αυτό το σημείο αυτήν καθ' αυτή την πράξη της τροφής. Ο Θεός δεν δυσαρεστήθηκε επειδή οι πρωτόπλαστοι έφαγαν από τον συγκεκριμένο καρπό. Η ψυχή Του πληγώθηκε γιατί τα δημιουργήματά Του δεν πίστεψαν στα λόγια Του. Αν, λοιπόν, αυτοί που ήταν πλασμένοι κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση Του δεν μπορούσαν να υποστούν την πιο μικρή απ' όλες τις δοκιμασίες, δεν θα μπορούσαν να υπομείνουν μια ακόμη μεγαλύτερη, που θα απαιτούσε ανώτερες ευθύνες. Δεν είναι δίκαιο εκ μέρους μας να προσπερνάμε την ύπαρξη ενός Θεού που όχι μόνο συγχωρεί, αλλά έχει κάθε δικαίωμα να δυσαρεστείται και να πληγώνεται από τη συμπεριφορά του ανθρώπου.
(Συνέχεια αύριο)
«Διότι απεφάσισα να μη εξεύρω μεταξύ σας άλλο τι, ειμή Ιησούν Χριστόν, και τούτον εσταυρωμένον»
Α' Κορινθίους β' 2
Από άρθρο της Υπό Μαρία Π. Μεντή, στο περιοδικό ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, τ. 135_ 
===========

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.




Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.

Η Μαγδάλω με το στόμα το μεγάλο...

Η Μαγδάλω με το στόμα το μεγάλο...
.
.
_Υπάρχει κάποιο μέτρο που μπορεί να θεωρηθεί λογικό ή σκόπιμο όταν πρόκειται να δεχθείς στην πόλη σου τον "ΧΡΙΣΤΟ" ΔΙ ' ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥ...  
_Οι Επίσκοποι θεωρείται ότι ίστανται ΕΙΣ ΤΟΠΟΝ ΚΑΙ ΤΥΠΟΝ ΧΡΙΣΤΟΥ...  
=======================
_Βεβαίως τίποτε από αυτά δεν έχει σχέση με την Αγία Γραφή μόνο είναι ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ του βυζαντινού / μεταβυζαντινού / οθωμανικού ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ...
_Όταν όμως χαθεί και το ελάχιστο μέτρο της σκοπιμότητας, τότε το πράγμα από "ιερό" καταντάει "γελοίο" και είναι κρίμα για τον νέο Μητροπολίτη Κίτρους να ξεκινάει την θητεία του με τέτοιους θεατρινίστικους "θριάμβους"...

=======================
__Διαβάστε στην  ιστοσελίδα  
http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=5841&catid=11 
για να φωτισθείτε ή σκανδαλισθείτε... 
_Αναλόγως πώς θα το πάρει κανείς... 
_Και να σκεφθεί κανείς ότι δερχόμαστε την Αγία Τεσσαρακοστή με Νηστεία και Ταπείνωση και Νίψη... 
======================= 

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.


7.4.14

Τεχνικά εμπόδια...

Τεχνικά εμπόδια...
.
.
_Λόγω της πολυήμερης απουσίας μας εκτός Αθηνών, η ανάρτηση δημοσιεύσεων έχει μερικώς καθυστερήσει.  
_Παρακαλούνται οι φίλοι μας --για τις επόμενες λίγες ημέρες-- να επισκέπτονται τις σελίδες μας στο Facebook, πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους.  
_Σύντομα θα είμαστε και πάλι σε θέση να δώσουμε και εδώ τη γνωστή σε όλους ύλη μας.
================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.


2.4.14

Ποιος μπορεί να μας ξεμπερδέψει;

Ποιος μπορεί να μας ξεμπερδέψει;
.
.
«Πολλοί λέγουσι, Τις θέλει δείξει εις ημάς το αγαθόν; 
Ύψωσον εφ' ημάς το φως του προσώπου σου, Κύριε.» [Ψαλμ. 4:6] 
_Δεν χρειάζονται περισσότερα λόγια. Ο Ψαλμωδός είναι όχι μόνο επίκαιρος αλλά και σαφής: Από μόνοι μας μόνο να περιπλέξουμε τα πράγματα μπορούμε. 
_Δείξε μας ΚΥΡΙΕ τη λύση και το δρόμο Εσύ!  
_Είσαι ο μόνος που ξέρεις και μπορείς να βοηθήσεις.
=====================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.


1.4.14

Στο ναό της "δημοκρατίας"...


Στο ναό της "δημοκρατίας"...
.
.
_Σκηνές άπειρου κάλους τούτο το Σαββατοκύριακο στην Βουλή των Ελλήνων... 
_Όλοι μιλούν για "δημοκρατία", όμως ο καθένας για εκείνη τη "δημοκρατία" που εξυπηρετεί τα συμφέροντά του... 
_Και ο "δήμος", δηλαδή όλοι εμείς;
_Εμείς απλώς υπάρχουμε όπως η στάχτη κάτω από τα κάρβουνα, που χρειάζεται μόνο για να διατηρείται η φλόγα των συμφερόντων των πολιτικών και των δικών τους ανθρώπων... 
_Μωρέ φιλοδοξία που την έχουμε...
===============
Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.