Πώς χάθηκε η σημασία του Ευαγγελισμού...
.
.
===============
_Τώρα που πέρασε η εορτή του Ευαγγελισμού τής παρθένου Μαρίας, είναι καιρός να ξαναδούμε ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα στην Καινή Διαθήκη: Την ανακοίνωση του αγγέλου Γαβριήλ προς την παρθένο Μαρία ότι θα γεννήσει τον Ιησού.
Η σημασία του γεγονότος αυτού αξίζει να προσεχθεί και να τονιστεί ιδιαίτερα και πέρα από την λειτουργική-εορτολογική-ημερολογιακή.
Αξίζει να προσεχτεί περισσότερο από όσους υποστηρίζουμε ότι ο άνθρωπος υπάρχει από την πρώτη στιγμή της σύλληψης, στοιχείο που υποστηρίζεται ισχυρότατα από το μοναδικό στην ιστορία γεγονός του Ευαγγελισμού.
Στην πραγματικότητα, ο ευαγγελισμός της Παρθένου είναι στιγμή σπουδαιότερη ακόμη και από εκείνη της Γεννήσεως. "Ο Ευαγγελισμός συνδέεται άμεσα με την ενσάρκωση του Λόγου/Ιησού, ενώ τα Χριστούγεννα (ανεξάρτητα από το αν γιορτάζονται σε λάθος ή σωστή ημερομηνία) απλώς ήρθαν ως φυσική συνέπεια ΕΝΝΕΑ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ την ενσάρκωση», λέει ένας σύγχρονος συγγραφέας (Randy Alcorn).
Έτσι ο Ευαγγελισμός είναι έντονα θεολογική στιγμή.
«Είναι βασικό χριστιανικό δόγμα ότι ο Χριστός έγινε σάρκα ακριβώς τη στιγμή που το Άγιο Πνεύμα επισκίασε την Μαρία, δηλαδή τη στιγμή της γονιμοποίησης.
Έγινε άνθρωπος ακριβώς εκείνη τη στιγμή, όπως όλοι οι άλλοι άνθρωποι αρχίζουν να είναι ανθρώπινα όντα και πρόσωπα από τη στιγμή της σύλληψης".
Λίγες μέρες στο χριστιανικό εορτολόγιο (και τα σχετικά χωρία της Αγίας Γραφής), είναι τόσο σημαντικές για τη συζήτηση για τις αμβλώσεις.
Ο προαναφερθείς συγγραφέας σημειώνει πώς αμέσως μετά την επίσκεψη του Γαβριήλ «σηκωθείσα η Μαριάμ εν ταις ημέραις ταύταις, υπήγε μετά σπουδής εις την ορεινήν εις πόλιν Ιούδα» για να συναντήσει την Ελισάβετ (Λουκ. 1:39), οπόταν ο αγέννητος γιος της Ελισάβετ, ο Ιωάννης, «εσκίρτησε εν τη κοιλία αυτής» (1:41-44). Αυτό από μόνο του καταρρίπτει τις αερολογίες σχετικά με το πότε αρχίζει η ζωή και η προσωπικότητα του ανθρώπου.
Μάλιστα σύμφωνα με τα λόγια του Ευαγγελιστή Λουκά, το έμβρυο Ιησούς ήταν Ο ΚΥΡΙΟΣ, και το έμβρυο Ιωάννης ήταν Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ.
Θα μπορούσε μάλιστα να πει κάποιος, πως τούτη ήταν η πρώτη ΜΑΡΤΥΡΙΑ του Ιωάννη για τον Αμνό του Θεού που θα σήκωνε την αμαρτία του κόσμου.
Με άλλα λόγια ο Ευαγγελισμός θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως καταλύτης στην καταπολέμηση των εκτρώσεων.
Ενώ όμως στον ονομαζόμενο χριστιανικό κόσμο (και από μίμηση και μεταξύ των πιστών) γίνονται πολλά για τα Χριστούγεννα, σχεδόν αγνοείται ο Ευαγγελισμός.
Αντί οι Χριστιανοί να ενωθούν στον πόλεμο ενάντια στις δολοφονίες των εκτρώσεων, δυστυχώς χωρίζονται μεταξύ τους – επειδή οι μεν Ορθόδοξοι και Ρωμαιοκαθολικοί καταντούν Μαριολάτρες, οι δε Διαμαρτυρόμενοι ενδιαφέρονται περισσότερο για την δογματική τους αντιπαλότητα με τους προηγούμενους.
Μακάρι κάποιοι να καταλάβαιναν πού οδηγούν οι φανατισμοί και πόσο διαφορετικά θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότερο χρήσιμοι για την κοινωνία μας και για τη δικαιοσύνη του Θεού στον καιρό μας.
________
Με σκέψεις από ένα άρθρο στο Christianity Today
===============
Το ιστολόγιο
« Ν Ε Α Κ Α Ι
Π Α Λ Α Ι Α »
και η σελίδα « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ » στο
Facebook
είναι αδελφές
παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »
Υπόψη ότι οι σελίδες
αυτές έχουν ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:
Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η
αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι
απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.
Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις
απόψεις των άλλων.