3.9.14

Το παραμύθι της υποτέλειας των γυναικών...

Το παραμύθι της υποτέλειας
των γυναικών...

.
.
Αντίθετα από τα συνήθως διαδιδόμενα –για διάφορους λόγους και σκοπιμότητες– οι γυναίκες δεν ήταν πάντα θύματα και υποχείρια των ανδρών. Δεν είναι αλήθεια ότι ο χριστιανισμός εξύψωσε τις γυναίκες πολιτικά και κοινωνικά –όπως συνήθως διαδίδεται– αλλά τις εξίσωσε μόνο σωτηριολογικά.

Ήταν διάφοροι σκοταδιστές κληρικοί και μοναχοί –διαφόρων θρησκειών– που θέλησαν να υποτιμήσουν τη γυναίκα ως «όργανο του Σατανά» αλλά και οι σκοπιμότητες διαφόρων φεμινιστριών που θέλησαν να εξασφαλίσουν για τους εαυτούς τους τη «δόξα» ότι ελευθέρωσαν τις γυναίκες… ενώ στην ουσία τις καθυπόταξαν σε μια κοινωνική δουλεία, όπου είναι υποχρεωμένες να εργάζονται ΕΞΩ ΚΑΙ ΜΕΣΑ στο σπίτι, σηκώνοντας δυσανάλογα φορτία, που εξασφάλισε σταθερή εργασία και εισπράξεις σε πολλούς ψυχολόγους και ψυχιάτρους.
 
Στην αρχαιότητα υπήρξαν γυναίκες ιέρειες, βασίλισσες, αρχόντισσες κ.λπ., ενώ συνήθως έπαιζαν κυρίαρχο ρόλο από το παρασκήνιο.

Το άρθρο Examining the Lives of Ancient Egyptian Women μεταξύ άλλων γράφει:

«Σε γενικές γραμμές, οι γυναίκες στην αρχαία Αίγυπτο ήταν ίσες με τους άνδρες σύμφωνα με το νόμο, είτε σε θέματα διαφορών ιδιοκτησίας, κληρονομίας, γάμου ή δικαιοσύνης.
 
Έγγραφα που διασώθηκαν δείχνουν ότι οι γυναίκες μπορούσαν να κληρονομούν περιουσία από τους δύο γονείς τους και να επιβλέπουν και να διαθέτουν την περιουσία τους κατά το δοκούν – πρακτικές εντελώς αντίθετες με την κατάσταση σε ορισμένες άλλες αρχαίες πολύπλοκες κοινωνίες στις οποίες οι γυναίκες είχαν περιορισμένα δικαιώματα ιδιοκτησίας.  
Για παράδειγμα, η λεγόμενη «διαθήκη» μιας γυναίκας που ονομάζεται Naunakht, που έζησε στο Deir el-Medina, την πόλη που ζούσαν οι εργάτες που έχτισαν τους βασιλικούς τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων, περιγράφει πώς θα την κληρονομήσουν τα παιδιά της και ποια θα αποκληρωθούν εντελώς. Μάλιστα αναφέρει το λόγο για εξαίρεση κάποιων από τα παιδιά της: Δεν τους ένοιαζε να την υποστηρίξουν στα γηρατειά της. 
Η διάθεση της περιουσίας της Naunakht ήταν εντελώς ξεχωριστή από εκείνη του συζύγου της, η περιουσία του οποίου θα έπρεπε να κατανεμηθεί μεταξύ όλων των παιδιών, εκτός αν ο ίδιος έγραφε ένα παρόμοιο έγγραφο για να καθορίσει διαφορετικά.»
______________
http://www.biblicalarchaeology.org/daily/ancient-cultures/ancient-near-eastern-world/examining-the-lives-of-ancient-egyptian-women/

=================