6.1.14

Ειδωλολατρικά στοιχεία...

Ειδωλολατρικά στοιχεία...
.
.
- Είναι προχριστιανική τελετή, την οποία έκανε αποδεκτή ο Χριστιανισμός αλλά με την προϋπόθεση η χρήση της να είναι περιορισμένη, το ίδιο και η σημασία της.
- Δεν είναι γνωστό πότε ακριβώς καθιερώθηκε σαν επίσημη ιερή ακολουθία. Άρχισε σταδιακά περί τον 5ον μ.Χ. αι. και επικράτησε τον 8ον μ.Χ. αι.
- Πλησίον αγιασμένων ύδατων ιδρύοντο τα Ασκληπιεία (αρχαία θεραπευτήρια).
- Με αγιασμένο ύδωρ ράντιζαν οι ειδωλολάτρες τις οικίες τους, τους τόπους εργασίας τους, κ.λπ, για να φύγουν τα δαιμόνια. Δεν είναι τυχαίο, ότι μετά τον αγιασμό των υδάτων … φεύγουν οι Καλλικάντζαροι.
- Τά μυστήρια τού Βαπτίσματος καί τής Θ. Ευχαριστίας καθιστούν περιττό τόν αγιασμό τών υδάτων. Η Εκκλησία πρέπει νά λάβει θέσιν επ’ αυτού, γιά νά περιορισθούν οι υπερβολές.
– Δεν υπάρχει Μεγάλος και Μικρός αγιασμός των υδάτων. Ένας είναι ο αγιασμός και μία η ακολουθία του.
-  Η νηστεία της παραμονής των Φώτων δεν αναφέρεται στον αγιασμό των υδάτων κατά την εορτή αυτή, ανήκει στην νηστεία της εορτής των Χριστουγέννων. Γι’ αυτό δέν είναι απαραίτητη και την προπαραμονή των Φώτων για τον μικρό λεγόμενο αγιασμό.
- Είναι λάθος η άποψη, ότι μόνο ο Μεγάλος αγιασμός φυλάσσεται για να πίνεται καθ’ όλην την διάρκεια του έτους, ενώ ο Μικρός όχι. Καί οι δύο φυλάσσονται το ίδιο ως ισότιμοι.
Το θεολογικώς ορθόν πάντως είναι, ότι ούτε ο ένας πρέπει να φυλάσσεται ούτε ο άλλος. Ο Χριστιανός που έχει βαπτισθεί και μεταλαμβάνει του Σώματος και του Αίματος του Χριστού δεν έχει ανάγκην αγιασμένου ύδατος.  Τούτο καταντά βλασφημία. 

================
Αφού χριστιανικός δεν είναι, οι πρακτικές δεν έχουν σχέση με τη ζωή των πιστών, "καταντά βλασφημία", γιατί το διατηρούν ακόμη;
=
«Ο λαός ούτος με πλησιάζει με το στόμα αυτών και με τα χείλη με τιμά, η δε καρδία αυτών μακράν απέχει απ' εμού.  Εις μάτην δε με σέβονται, διδάσκοντες διδασκαλίας, εντάλματα ανθρώπων»
( Ματθ. 15:8-9 ) 

«Σεις είσθε εξ αυτού εν Χριστώ Ιησού, όστις εγενήθη εις ημάς σοφία από Θεού, δικαιοσύνη τε και αγιασμός και απολύτρωσις» 
( 1Κορ. 1:30 ) 
     

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.