2.1.13

Σε ποια Βηθλεέμ γεννήθηκε...


Σε ποια Βηθλεέμ γεννήθηκε...

==

__Ενδιαφέρουσα όμως ανίσχυρη και απολύτως αναιτιολόγητη η παραπάνω ερώτηση και μάλιστα από κάποιον Ισραηλινό αρχαιολόγο Αβιρα Οσρί ...τον οποίο όμως, περιέργως, δεν μπορέσαμε να ανακαλύψουμε ΠΟΥΘΕΝΑ στο διαδίκτυο, εκτός από την εν λόγω "είδηση"... Τυχαίο άραγε;

Εντούτοις, και χωρίς αρχαιολόγο, ας δούμε το ζήτημα διεξοδικά:
1. Βεβαίως και υπήρχαν δύο πόλεις/χωριά με το όνομα Βηθλεέμ στη χώρα του Ισραήλ.
Η μία ήταν η Βηθλεέμ στην περιοχή της φυλής Ζαβουλών, στα βόρεια της Παλαιστίνης.
Η άλλη ήταν η Βηθλεέμ Εφραθά, στην περιοχή της φυλής Ιούδα.
2. Ο προφήτης Μιχαίας (5:2) προσδιορίζει τον τόπο της γέννησης του Μεσσία ως εξής: «Και συ, Βηθλεέμ Εφραθά, η μικρά ώστε να ήσαι μεταξύ των χιλιάδων του Ιούδα, εκ σου θέλει εξέλθει εις εμέ ανήρ διά να ήναι ηγούμενος εν τω Ισραήλ· του οποίου αι έξοδοι είναι απ' αρχής, από ημερών αιώνος». Από αυτή την πόλη ήταν η καταγωγή και του Δαβίδ, μέσω του παππού του Βοόζ, (Βλ. βιβλίο Ρουθ) γι’ αυτό και αυτή η νότια πόλη ονομάζεται «πόλη Δαβίδ».

3. Ο Ιωσήφ ήταν απόγονος του Δαβίδ, γι’ αυτό και έπρεπε κατά την ρωμαϊκή απογραφή να πάει στον τόπο της καταγωγής του.
4. Εκεί ακριβώς στην νότια Βηθλεέμ Εφραθά έγινε και η γέννηση του Ιησού Χριστού.
5. Πουθενά η Αγία Γραφή δεν λέει όλα εκείνα τα «γλυκανάλατα» της παραδοσιακής διήγησης, (όπως π.χ. ότι ο Ιησούς γεννήθηκε σε «πανδοχείο» ή «στάβλο», ότι η έγκυος Μαρία ταξίδεψε ετοιμόγεννη πάνω σε γαϊδούρι… κ.λπ. Αντίθετα λέει ότι η ώρα να γεννήσει ήρθε ΕΝΩ ΗΣΑΝ ΕΚΕΙ... και όχι μόλις πήγαν εκει... που μπορεί να σημαίνει ότι ήταν εκεί αρκετό καιρό πριν από την ώρα της γέννησης.
Λέει όμως η Καινή Διαθήκη ότι ο Ιησούς και η μητέρα Του ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ 40 ΗΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ...
Άραγε θα ήταν εύκολο να μεταφερθεί η ΑΣΑΡΑΝΤΙΣΤΗ λεχώνα Μαρία από τη Βηθλεέμ Ζαβουλών στην Ιερουσαλήμ;
///Η απόσταση από Βηθλεέμ Εφραθά στην Ιερουσαλήμ είναι μόλις 7,5 χιλιόμετρα...

///Αντίθετα η απόσταση από την άλλη Βηθλεέμ της περιοχής της Γαλιλαίας είναι 150 χιλιόμετρα...

Όλα τα άλλα, όσο ρομαντικά και αν ακούγονται και αν ακόμη ταιριάζουν στο σκηνικό της «ανθρώπινης» μεσαιωνικής διήγησης των Χριστουγέννων, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

__Συνεπώς, και παρά την εκτίμηση που έχουμε προς τους αρχαιολόγους, ο εν λόγω κ. Αβιρά Οσρί δεν μιλάει επιστημονικά και αντικειμενικά...

Είναι δε άξιο απορίας πώς δεκάδες ελληνικές ιστοσελίδες και ιστολόγια έσπευσαν ΝΑ ΑΝΑΜΕΤΑΔΩΣΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΑΝΟΥΣΙΑ ΑΥΤΗ "ΕΙΔΗΣΗ" έστω και με τη μορφή υπόθεσης... ενώ η άποψη αυτή του αρχαιολόγου δημοσιεύθηκε ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ 2005 (πριν από 7 χρόνια) στο παραπάνω περιοδικό.
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com