10.1.13

Ο λόγος περί αμαρτίας... - 1


Ο λόγος περί αμαρτίας... - 1

==


Σε διάφορες εκκλησίες συνηθίζουν οι πιστοί να απαγγέλλουν την Κυριακή Προσευχή όλοι μαζί. Όμως η φρασεολογία που συνήθως χρησιμοποιείται, προέρχεται από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου, όπου χρησιμοποιείται η λέξη «ὀφειλήματα». Δηλαδή λέμε «ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν». Όμως στο Ευαγγέλιο του Λουκά η ίδια φράση είναι διαφορετική, αφού λέει «ἄφες ἡμῖν τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν».
 

Αυτό εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται να έχει κάποια ουσιαστική διαφορά, όμως, επειδή ακούμε μία άλλη λέξη (οφειλήματα), τείνουμε να λησμονούμε ότι πρόκειται για ΑΜΑΡΤΙΕΣ.



Δυστυχώς στα χρόνια που ζούμε, η λέξη ΑΜΑΡΤΙΑ ακούγεται όλο και λιγότερο στα κηρύγματα των διαφόρων εκκλησιών.

Οι άνθρωποι, που νομίζουν ότι είναι ιδιαίτερα καλοί, προσβάλλονται όταν τους κάνεις λόγο για αμαρτίες. Αυτές είναι πράξεις που κάνουν οι ΠΟΛΥ ΚΑΚΟΙ άνθρωποι ενώ οι ίδιοι ούτε σκότωσαν ούτε λήστεψαν ποτέ κανέναν.

Όσο για τα δικά τους σφάλματα, περιμένουν, για να μην πω απαιτούν, από τον άγιο Θεό της αγάπης, ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΙ, ΝΑ ΤΑ ΑΓΝΟΕΙ και, εν γένει, να μην τους δίνει σημασία.
Για πολλούς, η αμαρτία έχει λάβει χάρη...

Όταν όμως μιλάμε για τη ΧΑΡΗ του Θεού, ταυτόχρονα δηλώνουμε ότι αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα της αμαρτίας – ότι είμαστε αμαρτωλοί και ότι ο Θεός μάς έχει συγχωρέσει. 

Αλλά στη γλώσσα μας σήμερα, αλλά και στην ίδια τη ζωή  μας, η αμαρτία είναι πλέον μια αποδεκτή παραδοχή, που δεν φαίνεται να έχει σημασία για τους περισσότερους.

Είναι σαν να λέμε, "Ναι, φυσικά εμείς αμαρτάνουμε", και στη συνέχεια να μην κάνουμε τίποτα γι’ αυτό.

Όμως η απάθεια απέναντι στην αμαρτία αποκαλύπτει την έλλειψη ενδιαφέροντος εκ μέρους μας για την αγιότητα. 

Μπορεί η γενεά των παππούδων μας να το παράκαναν αυτό –δεν πήγαιναν στον κινηματογράφο, δεν χόρευαν και δεν έπιναν αλκοόλ, θεωρώντας πως όλα αυτά ήταν σημεία της ασέβειας και όλοι όσοι έκαναν τέτοια πράγματα, έπεφταν στην κατάκριση ενός νομικίστικου, επικριτικού πλαισίου εκκλησιαστικής ζωής. 

Όμως αυτή η υπερβολή των προηγούμενων γενεών, οδήγησε τη νέα γενεά σε μία ελευθεριάζουσα αντίληψη της χριστιανικής ζωής, που σημαίνει, "Μπορώ να κάνω ό,τι θέλω, λόγω της χάρης του Θεού".
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com