29.5.13

Η πολιτική θεωρία των «δύο ήλιων»...



Η πολιτική θεωρία των «δύο ήλιων»...

Από τον καθηγητή Flavio Silvestrini
Archaeology newsroom - Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013
Στα κείμενα του Δάντη η αρχή της αμοιβαιότητας βρίσκεται στη βάση της θεωρίας των δύο εξουσιών, της κοσμικής και της θρησκευτικής. Αυτό θα επιχειρήσει να αποδείξει ο καθηγητής Flavio Silvestrini σε διάλεξή του με θέμα «Η αρχή της αμοιβαιότητας και η πολιτική θεωρία των “δύο ήλιων” στο έργο του Δάντη» που θα δοθεί την Παρασκευή 31 Μαΐου 2013, ώρα 19.00, στο Iταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο (Πατησίων 47).
Σύμφωνα με τον καθ. Silvestrini: «Προκειμένου να ορισθούν τόσο τα όρια της μιας εξουσίας ως προς την άλλη, όσο και οι τομείς στους οποίους μπορούν, ωστόσο, αυτές να συνεργαστούν, ο Δάντης διερευνά ένα εν κατόπτρω πρότυπο βάσει του οποίου κάθε εξουσία είναι κυρίαρχη στο δικό της πεδίο και δεν μπορεί να υπερισχύσει της άλλης. Για να αποδειχθούν όλα αυτά είναι απαραίτητα ιστορικά παραδείγματα.
»Ο Ποντίφικας, τον οποίο ο Θεός έχει τοποθετήσει στην κορυφή της πνευματικής εξουσίας, μπορεί να βασιστεί στην αδιάλειπτη πολιτική και στρατιωτική εξουσία της Αυτοκρατορίας, ιδιαίτερα όταν οι εξωτερικές απειλές θέτουν σε κίνδυνο την επιβίωση της Εκκλησίας. Ο Μονάρχης, αντιστρόφως, στηρίζεται στη συνεχή πνευματική υποστήριξη του Πάπα ο οποίος, εμμέσως και χωρίς να υπονομεύει την υπέρτατη πολιτική αρχή, παρέχει τα θεολογικά μέσα τα οποία καθιστούν περισσότερο δίκαιη την πολιτική δράση».
(Από το διαδίκτυο http://www.archaiologia.gr/blog/2013/05/24/%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%C2%AB%CE%B4%CF%8D%CE%BF-%CE%AE%CE%BB%CE%B9%CF%89%CE%BD%C2%BB-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%AD/?utm_source=feedly)
=
Οι ενδιαφερόμενοι προσέλθετε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com

Έχουμε ο καθένας μερίδιο στη συμφορά.



Έχουμε ο καθένας μερίδιο στη συμφορά.



Και φωτίζεται ο νους μας και μάς γίνεται ορατό πώς δεν φταίνε μόνον οι εχθροί που μπήκαν απ' την κερκόπορτα. Φταίμε και εμείς που απαξιώσαμε την κερκόπορτα και εν γνώσει μας την αφήσαμε αφύλαχτη. Φταίμε όλοι... και οι άνθρωποι της Πολιτείας και οι άνθρωποι της Εκκλησίας και… ο λαός. Διαπράξαμε όλοι το ίδιο λάθος της ύβρης: Καταργήσαμε τον Θεό!
Είτε θέλουμε να το παραδεχτούμε είτε δε θέλουμε, από κει μπήκαν οι εχθροί: από την κερκόπορτα της υπεροψίας μας..., που στη θέση της Εκκλησίας έβαλε τις στοές, που αντικατέστησε τον γάμο με συμβολαιογραφική πράξη, που αντικατέστησε τη μάνα με την τηλεόραση, που αντικατέστησε τα παιδιά με τα σκυλιά.
Από κει μπήκαν οι εχθροί: από την κερκόπορτα της υπεροψίας μας, που αντικατέστησε τον Πνευματικό με τα μέντιουμ, που αντικατέστησε την Λειτουργία με κολυμβητήρια, με φροντιστήρια και εκδρομές, που αντικατέστησε την προσευχή με γιόγκα, τη νηστεία με δίαιτες, και τον Χριστό με τον χρυσό!...
Αδελφοί μου, η κρίση η βαθιά και οδυνηρή δεν είναι που άδειασαν τα ταμεία μας. Είναι που άδειασε η ψυχή μας! Άδειασαν τα σπίτια μας. [...] Τώρα μπορεί ελεύθερα να μπαινοβγαίνει όποιος θέλει, ό,τι ώρα θέλει για όποια σχέση θέλει.
Αδελφοί μου, η κρίση η βαθιά και η οδυνηρή είναι το κλάμα των παιδιών που δεν αφήσαμε να γεννηθούν!... και το κλάμα των παιδιών που εγκαταλείψαμε.

Η κρίση η βαθιά και η οδυνηρή είναι που γεμίσαμε παιδιά που δεν έχουν κατά που να κοιτάξουν. Γεμίσαμε παιδιά-τορπίλες! Έτοιμα να εκραγούν. Παιδιά γνωστής ή αγνώστου πατρότητας που δεν τα θέλει κανείς, παρά μόνον αυτοί που θα τα εμπορευτούν. 

Αδελφοί μου, γεμίσαμε εμπόρους που μαζεύουν αργύρια τριάκοντα, αλίμονο για να αγοράσουν τον αγρό τού Κεραμέως...
[...]
Αρχίζει η ψυχή μας και διψάει την άφεση. Αφήνει τις χώρες των αλλοφύλων τις αλλότριες συμπεριφορές και ξαναπαίρνει η πολύπαθη ψυχή μας τούς πατροπαράδοτους δρόμους... για το πετραχήλι το άγιο για την Εκκλησία τού Χριστού.
Αδελφοί μου, η κρίση η βαθιά και επώδυνη είναι και σωτήρια και ιαματική. Αρχίζεις και νοιάζεσαι και μοιράζεσαι το τριμμένο παλτό σου μ' αυτόν που κρυώνει! Αρχίζεις και πονάς και συμπονάς... Και ο άλλος άνθρωπος γίνεται συνάνθρωπος, ο κάτοικος συγκάτοικος, ο πατριώτης συμπατριώτης, και ο άλλος Έλληνας γίνεται συνέλληνας, εγγενής και συγγενής και όμαιμος και αδελφός!
Αδελφοί μου, ομοιοπαθείς και συμπένητες, η κρίση η βαθιά και η οδυνηρή είναι γι' αυτούς η ασωτία και γι' άλλους η υποκρισία. Η στείρα θρησκευτικότητά μας. Η ηθική μας αυτάρκεια.... Κανείς δεν κλαίει... Και η κρίση εντείνεται και κάνει κρύο, πολύ κρύο!
Χωρίς μετάνοια, πώς να το διαχειριστείς; Χωρίς ελπίδα στο αμέτρητο έλεος τού αγαπώντος Θεού, χωρίς την εμπειρία της Παρουσίας Του, πώς να βγουν οι χειμώνες; Πώς να βγούμε απ' τ' αδιέξοδο χωρίς θύρα εξόδου;
Αδελφοί μου, ομοιοπαθείς και συμπένητες, η κρίση η μεγάλη δεν είναι που δεν ευημερούμε. Είναι που δεν μετανοούμε. Η κρίση η μεγάλη δεν είναι που αλώσαμε την ψυχή μας. Είναι που την παραδώσαμε μόνοι μας.

Πρέπει να περάσει καλά και για πάντα στον πυρήνα τού είναι μας: η κρίση η μεγάλη, η μέγιστη των συμφορών, δεν είναι η οφειλή των δανείων. Είναι η οφειλή των δακρύων...

Αδελφοί μου, έτσι παραγράφονται όλα τα χρέη: με δάκρυα! Και θα δούμε την άνοιξη να πετάγεται κάτω απ' τα μάρμαρα... Και τα δένδρα να ανθίζουν... Και θα 'ρθεί η Ανάσταση!
(Από το διαδίκτυο http://amethystosbooks.blogspot.gr/)
=
Αν βλέπεις κάπου παραπάνω τον εαυτό σου, καλό είναι...
Αν δεν τον βλέπεις, κρίμα και πάλι κρίμα...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com

Τελικά ποιος λαβαίνει Άγιο Πνεύμα;



Τελικά ποιος λαβαίνει Άγιο Πνεύμα;
Στο σχολείο μας μάθαιναν ότι το Άγιο Πνεύμα το λαμβάνουν τα νήπια με το Άγιον Χρίσμα που είναι «ΣΦΡΑΓΙΣ ΔΩΡΕΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΑΜΗΝ»...
Εδώ ο αγ. Συμεών λέει ότι ΔΕΝ ΤΟ ΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ...
=
Τελικά υπάρχει κάποιος αρμόδιος να πει ποια είναι η ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΣΗ της Ελλαδικής Εκκλησίας;
Μήπως ο καθένας "θεολόγος" λέει ερασιτεχνικά ό,τι νομίζει, και οι οπαδοί έχουν αφορμή για να ερίζουν;
=
Βεβαίως ο Απόστολος Παύλος λέει ότι:
«καὶ γὰρ ἐν ἑνὶ πνεύματι ἡμεῖς πάντες εἰς ἓν σῶμα ἐβαπτίσθημεν, εἴτε Ἰουδαῖοι εἴτε Ἕλληνες εἴτε δοῦλοι εἴτε ἐλεύθεροι, καὶ πάντες ἓν πνεῦμα ἐποτίσθημεν» (1Κορ. 12:13)
Αλλά τι να ξέρει ο απόστολος;
Ούτε θεολόγος σπούδασε, ούτε κληρικός χειροτονήθηκε... 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com

Νέα "ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΚΑ"...



Νέα "ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΚΑ"...
 
Αγιάτρευτος αυτός ο λαός...
Πεισματικά ακολουθεί εκείνους που απεργάζονται το κακό τους και με τίποτε δε θέλουν να φωτιστούν και να ακολουθήσουν την αλήθεια...
Το ίδιο έκαναν με τα άθλια γεγονότα του 1901 που έμειναν στην ιστορία της χώρας ως "ευαγγελιακά", όταν οι σκοταδιστές δεν ήθελαν τη μετάφραση της Καινής Διαθήκης σε απλά ελληνικά...
Το ίδιο κάνουν και τώρα που ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ φασιστικά την ανάγνωση των ιερών κειμένων στις εκκλησίες ΣΕ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ Ο ΛΑΟΣ...
Και όταν κάποιος παίρνει μια πρωτοβουλία, η ρετσινιά είναι πάντα έτοιμη: ΕΙΣΑΣΤΕ ΕΒΡΑΙΟΙ... 
Το παραπάνω βίντεο, που πρόσφατα ανακαλύψαμε στο διαδίκτυο, είναι διαφωτιστικό για τούτο το κατάντημα...


Επίσης αποδεικνύει συνάμα πόση ζημιά μπορούν να κάνουν τα γυναικάρια όταν δεν στέκονται στη θέση που τους αρμόζει...
Κάτι παρόμοιο θα είχε στη σκέψη του ο Παύλος, όταν αναγκάστηκε να γράψει:
“Αι γυναίκές σας ας σιωπώσιν εν ταις εκκλησίαις· διότι δεν είναι συγκεχωρημένον εις αυτάς να λαλώσιν, αλλά να υποτάσσωνται, καθώς και ο νόμος λέγει” (Α΄ Κορ. 14:34)
και
Εις γυναίκα όμως δεν συγχωρώ να διδάσκη, μηδέ να αυθεντεύη επί του ανδρός, αλλά να ησυχάζη” (A΄ Τιμ. 2:12)

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com