24.5.14

Πολιτική και Ιεράρχες...

Πολιτική και Ιεράρχες...
.
.



Ιδού τι έγραψε στο προσωπικό του ιστολόγιο ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος.
________________________________ 
Πού είναι η φωνή της Εκκλησίας; Είναι ανύπαρκτη!

Η φωτογραφία, που δημοσιεύουμε τα λέγει όλα:

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος χθες εναγκαλιζόταν τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρη, με το σκουλαρίκι στο αυτί του!

Σήμερα εναγκαλίζεται περιπαθώς τον κ. Αλέξιο Τσίπρα! Τον άθεο Αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ! Αυτόν, που, έαν εκλεγεί Πρωθυπουργός, θα ξεριζώσει τα πάντα! Ο Πατριάρχης τον εναγκαλίζεται περιπαθώς! 

Άρα ο συντάκτης του κειμένου, με το οποίο μας περνάει "γεννεές δεκατέσσαρες" όπως είπαμε παραπάνω ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΔΙΚΟ! 

Αδελφοί και Πατέρες, ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ, ΣΤΩΜΕΝ ΜΕΤΑ ΦΟΒΟΥ" .

Οι καιροί μας καλούν σε αγώνα!  "Νυν υπέρ πάντων ο αγών"!

Αίγιον, 12 Μαΐου 2014 

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ 
________________________________

Τα πολιτικά πιστεύω του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου δεν χρειάζονται συστάσεις επειδή ο ίδιος σπεύδει κάθε τόσο να τα υπογραμμίσει και να τα διατυμπανίσει... 
Και είναι βεβαίως δικαίωμά του, ως πολίτη... 
Δεν ξέρουμε αν είναι δικαίωμά του ως ιεράρχη, αλλά αυτό είναι μια άλλη υπόθεση... 
Εδώ όμως παρουσιάζει στο προσωπικό του ιστολόγιο την παραπάνω εικόνα όπου ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος εναγκαλίζεται τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τσίπρα, και ο κ. Αμβρόσιος βγάζει κραυγές... 
Και καλά κάνει, επειδή τι σχέση μπορεί να έχει ένας ιεράρχης με έναν πολιτικό...Αλλά αυτά θα έπρεπε να είναι ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΠΑΝΤΑΣ... 
Όχι μόνο όταν το ύποπτο πρόσωπο ανήκει σε άλλο πολιτικό χώρο... 
Κυρίως δε θα έπρεπε να είναι όταν ο Πατριάρχης δέχεται και ευλογεί τον κάθε λογής παρατρεχάμενο ΗΘΟΠΟΙΟ, ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ, ΧΟΡΕΥΤΗ, ΑΘΛΗΤΗ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ... και όλο το κακό συναπάντημα... 
Αλλά εκεί ο Σεβασμιότατος Αμβρόσιος δεν μίλησε... 
Ίσως επειδή περίπου τα ίδια κάνει και εκείνος... 
Ίσως επειδή το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι οι πολιτικές του συμπάθειες... 
Εμείς δεν περιμένουμε να δούμε καλό από τον κ. Τσίπρα, όπως το ίδιο δεν περιμένουμε να δούμε καλό ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ του σημερινού πολιτικού θιάσου... 
Απαιτούμε όμως, θα ευχόμασταν δηλαδή, οι ιεράρχες να είχαν την ελάχιστη σοφία να κρατούν ασφαλείς αποστάσεις από το κοσμικό σύστημα... 
Αλλά για να γίνει αυτό θα έπρεπε οι ίδιοι να είναι ΞΕΝΟΙ προς το κοσμικό σύστημα, ενώ, δυστυχώς, στην πραγματικότητα είναι ΑΤΟΦΙΟ ΜΕΡΟΣ του, μόνο με διαφορετική στολή...

    « ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ!  »   
=================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.


Θέλουν να σε κάνουν ΣΥΝΕΝΟΧΟ!

Πού βρήκαν τα χρήματα;
Θέλουν να σε κάνουν ΣΥΝΕΝΟΧΟ!
.

.
_Ένα κράτος σε τέτοια οικονομική αθλιότητα, ΠΟΥ ΒΡΗΚΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΛΟΣΕΛΙΔΕΣ καταχωρήσεις σε εφημερίδες και βίντεο στις τηλεοράσεις, για να σε πείσει να πας στις κάλπες;
_ΨΗΦΙΖΩ, ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ, ΔΕΝ ΑΠΕΧΩ...
_Τα παραπάνω ρήματα τα σκεφτήκατε καθόλου; 

  • ΨΗΦΙΖΩ: αυτούς που εν τέλει θα βγουν (δηλαδή συγκεκριμένους ανθρώπους από την ίδια δεξαμενή προσωπικοτήτων) άρα και μία από τα ίδια...  

  • ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ: σε όλες τις αποφάσεις που θα πάρουν, για τις οποίες τους εξουσιοδοτώ ΕΡΗΜΕΙΝ, ώστε μετά να μην μπορώ να διαμαρτύρομαι...  

  • ΔΕΝ ΑΠΕΧΩ: θα είμαι ο πρώτος που θα υποστώ τις συνέπειες από τις αποφάσεις που θα προκύψουν από αυτές τις εκλογές. Δεν υπάρχει διέξοδος. Δεν μπορείς να ξεφύγεις. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΠΕΧΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ...

_ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΨΗΦΙΣΕΙΣ, λοιπόν, ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΟΣ!

----------------------------
Όσον αφορά το δίλημμα πως "Με την αποχή αφήνεις κάποιον άλλον να αποφασίσει για σένα" ρωτήστε τους Βουλευτές μας: 

  • ΠΟΙΟΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΓΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΤΗΚΑΝ ΩΣ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ;  

  • ΠΟΙΟΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ που ούτε καν πέρασαν από τη Βουλή;
ΠΑΝΤΩΣ ΟΧΙ ΕΣΥ, ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΟΥ ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ...
=================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.




Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.

Εξουσία και Διακονία

Εξουσία και Διακονία...
.
.
«ώρισαν έκαστος αυτών εις διακονίαν πέμψαι τοις αδελφοίς»   (Πρ. 11:29) 
Δεκάτη ογδόη Μαΐου 2014. Ημέρα εκλογών, ημέρα υποσχέσεων και ελπίδας. 
Μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες λέξεις που συναντάμε στα βιβλικά κείμενα και τριγυρίζουν σήμερα στο μυαλό μας είναι η λέξη, η έννοια, της «διακονίας». 
Στο σημερινό αποστολικό ανάγνωσμα περιγράφεται η διασπορά των αποστόλων σε ολόκληρη τη γη της Ιουδαίας, στη Φοινίκη, ακόμη και στην Κύπρο, μετά το διωγμό που είχε ως θύμα του τον πρωτομάρτυρα Στέφανο. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στην καρποφόρα δράση των αποστόλων Βαρνάβα και Παύλου στην Αντιόχεια, και τέλος κλείνει με την προφητεία του Αγάβου για «λιμόν μέγαν», ο οποίος επρόκειτο να απλωθεί σε ολόκληρη την οικουμένη. 
Για να αντιμετωπίσουν οι μαθητές, δηλαδή οι πιστοί, το πρόβλημα του λιμού «ώρισαν να στείλουν βοήθεια στους αδελφούς» ανάλογα, μάλιστα, με τις δυνατότητες που είχε ο καθένας. 
Ένα από τα θέματα που ευρέως συζητιέται στις μέρες μας είναι η σχέση της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας με τον πολίτη, η στάση της προς αυτόν, η αντιμετώπισή του από αυτήν και, φυσικά, η εικόνα και γνώμη που ο πολίτης έχει γι᾿ αυτή την εξουσία. 
Σε αυτή τη βάση τίθεται το θέμα πώς και αν ο κάθε πιστός, ο οποίος ως μέλος της Εκκλησίας κάνει συνειδητά έναν πνευματικό αγώνα και έχει καλές προθέσεις, μπορεί να ενταχθεί σε ένα από τα κόμματα που επιζητούν την εξουσία ή αν πρόκειται για τοπικό επίπεδο, σε έναν από τους χιλιάδες συνδυασμούς που υπόσχονται στους πάντες τα πάντα σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης. 
Είμαι βέβαιος ότι αρκετοί από αυτούς που συνήνεσαν ώστε το όνομά τους να εγγραφεί σε κάποιο ψηφοδέλτιο ξεκινούν με αγαθές και καλές προθέσεις να στηρίξουν, να βοηθήσουν, να προσφέρουν, να διακονήσουν, να αγωνιστούν για την ευημερία του συνόλου και όχι για το δικό τους βόλεμα και τη θεραπεία του εαυτού τους. 
Στο παρελθόν, στην Ελλάδα, είχαμε αρκετές προσπάθειες από αγνούς αγωνιστές με προοδευτικά ιδανικά και διάθεση για αγώνα και προσφορά, οι οποίοι προσπάθησαν να «παντρέψουν» τη χριστιανική πίστη με κάποιο κόμμα που επεδίωκε την εξουσία. Άραγε επέτυχαν στους στόχους τους; Μα θα μου πείτε κάτι προσέφεραν στην πατρίδα μας. Αναμφίβολα, πέτυχαν πολλά και μάλιστα σε δύσκολες, ανελεύθερες εποχές, θα συμπληρώσω εγώ. 
Πέτυχαν, όμως, το «πάντρεμα» εξουσίας και διακονίας;
Κάποιος αγνός και αγαθός πολίτης που σήμερα ξεκινά την πορεία του στον πολιτικό στίβο θα διατηρήσει άραγε την αγνότητά του και τη διάθεση προσφοράς ή, μετά από λίγο, θα προσαρμοστεί για να παραμείνει στην εξουσία; 
Θα μπορέσει να «περάσει» τις θέσεις του ή ο πολιτικός κόσμος θα τον αποβάλλει; 
Όταν αποφασίσει να αντισταθεί στις ποικίλες πιέσεις θα τον στηρίξουν αυτοί που προ ολίγου τον ψήφισαν ή θα τον εγκαταλείψουν στην μοναχική πορεία του; 
Πολλά ακόμη θα μπορούσαμε να πούμε σχετικά. 
Το ερώτημα, κατά την κρίση μας, παραμένει αναπάντητο: 
Είναι δυνατό να συνταιριάξει κάποιος την εξουσία με την διακονία της αγάπης ή μήπως κάποιος που προσπαθεί να το κάνει διχάζει τον εαυτό του σε δύο μέρη χωρίς νόημα και αποτέλεσμα; 
 Είδαμε τους μαθητές, τους πρώτους πιστούς των Πράξεων Αποστόλων, να αγωνίζονται ως μέλη της Εκκλησίας για να διακονήσουν τους εμπερίστατους αδελφούς τους: «έκαστος καθώς ηυπορείτο». Με όποιον τρόπο μπορούσε ο καθένας. 
Μήπως τελικά, ο δρόμος για τη διακονία στον έτερο δεν περνά μέσα από τα κανάλια της εξουσίας, αλλά από τον προσωπικό μας αγώνα και την καλλιέργεια της αγάπης; 
Μήπως η λύση των προβλημάτων μας βρίσκεται μέσα μας, στον προσωπικό, οικογενειακό και κοινωνικό μας αγώνα, και όχι στο να στείλουμε τον τάδε ή δείνα υποψήφιο, ο οποίος προβάλλεται ως -ή ακόμη και είναι- πιστό (πόσοι από εμάς θα μπορούσαμε να το υποστηρίξουμε για τους εαυτούς μας άραγε;) μέλος της Εκκλησίας; 
Μήπως η ύπαρξη «πνευματικού», παραδείγματος χάριν, δεν αποτελεί εγγύηση για να δώσουμε σε κάποιον την ψήφο μας, αλλά το αντίθετο, υπό την έννοια ότι αυτός που το διαφημίζει είναι, μάλλον, ανερμάτιστος; 
Μήπως το πήγαινε έλα των πολιτικών στους ιερούς ναούς κατά την προεκλογική περίοδο γελοιοποιεί, πέρα από αυτούς που το κάνουν, και εμάς που θα τους ψηφίσουμε; 
 Επιτρέψτε μου να μοιραστώ αυτές τις σκέψεις μου, τους προβληματισμούς μου, την αγωνία μου για το μέλλον μας και για τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουμε τους άρχοντές μας. 
Επιτρέψτε μου να συνεχίσω να στρέφω την ελπίδα μου περισσότερο στην Ανάσταση και λιγότερο στο αποτέλεσμα των εκλογών. 
Επιτρέψτε μου, από την άλλη -παρά τις αμφιβολίες μου σχετικά με το κατά πόσο αυτό είναι εφικτό- να εύχομαι όσοι εισέρχονται στο στίβο της πολιτικής με αγνότητα και διάθεση προσφοράς να μην χάσουν αυτά τα προτερήματά τους, αλλά να κατορθώσουν να τα αξιοποιήσουν προς όφελος όλων μας. 
 Χριστός ανέστη!

18-5-2014
Αθανάσιος Μουστάκης

=================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.