15.2.13

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ή τύχη; [ι]


  ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ή τύχη; [ι]


==

«Μεγάλα και θαυμαστά τα έργα σου,
Κύριε Θεέ παντοκράτωρ·
δίκαιαι και αληθιναί αι οδοί σου,
βασιλεύ των αγίων»
Αποκαλυψις 15:3
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com

Πεντηκοστιανοί εναντίον Πεντηκοστιανών...


Πεντηκοστιανοί εναντίον Πεντηκοστιανών...

Σε άρθρο του π. Β.Α. Γεωργοπούλου, στην ιστοσελίδα www.impantokratoros.gr/C333B579.el.aspx παρουσιάζεται άρθρο με τον παραπάνω τίτλο, από το οποίο αντιγράφουμε τα εξής:
=
http://www.impantokratoros.gr/skn/spacer.gif

Είναι σύνηθες το φαινόμενο στο χώρο των Πεντηκοστιανών-Χαρισματικών να ακούς ότι η κάθε κοινότητα και το κάθε σωματείο τους, […] είναι χώροι παρουσίας και δράσης του Αγίου Πνεύματος. 
__Ταυτοχρόνως όμως υπάρχουν άλλες Πεντηκοστιανικές κινήσεις, που για διαφόρους λόγους μέμφονται άλλους Πεντηκοστιανούς για αντιβιβλικές πρακτικές και υιοθέτηση συνηθειών ασυμβίβαστων με το Ευαγγέλιο. Κάτι τέτοιο ισχύει και με το ζήτημα της χρήσης μουσικών οργάνων και μάλιστα σε εκτεταμένο βαθμό από ποικίλες πεντηκοστιανικές κινήσεις ανά την υφήλιο. 
__Πρόκειται για τη χρήση μουσικής, ανάλογου τύπου με αυτή, που συναντά κάποιος σε διάφορες συναυλίες ροκ συγκροτημάτων. Έχουμε δηλαδή την υιοθέτηση στοιχείων, που δημιουργούν συναισθηματική διέγερση, ψυχολογική φόρτιση και που συνδράμουν στο να δημιουργείται, μαζί με τα υπόλοιπα εκστατικού χαρακτήρα στοιχεία των συνάξεων των Πεντηκοστιανών, μία τεχνητή ψευδαίσθηση θεϊκής παρουσίας στους χώρους τους. 
__Η χρήση μάλιστα μουσικών οργάνων στη λατρεία των διαφόρων κινήσεων δικαιολογείται από τις πεντηκοστιανικές κινήσεις, που τα χρησιμοποιούν, με την επίκληση αγιογραφικών μαρτυριών από την Παλαιά Διαθήκη/1. 
__Από την άλλη πλευρά υπάρχουν Πεντηκοστιανικές κινήσεις, που μέμφονται και απορρίπτουν τη χρήση τέτοιας μορφής λατρείας με τη χρήση μουσικών οργάνων καθώς παρουσιάζει ομοιότητες με συναυλίες ροκ. Και όχι μόνο μέμφονται, αλλά κατηγορούν αυτές τις Πεντηκοστιανικές οργανώσεις ότι το όλο έργο τους είναι αντίθετο στο έργο του Αγίου Πνεύματος. 
__Μία τέτοια μορφή κριτικής Πεντηκοστιανών εναντίον άλλων Πεντηκοστιανών βλέπουμε και στον ελληνικό χώρο από την Ελευθέρα Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής. Διαβάζουμε στην εφημερίδα «Χριστιανισμός», που εκδίδει η εν λόγω κίνηση, σε παλαιότερη απάντησή της σε ερώτημα αναγνώστη για το ίδιο θέμα, μεταξύ των άλλων και τα εξής: «Όταν σε μία εκκλησία βλέπουμε ντραμς και διάφορα άλλα όργανα και να παίζουν μουσική σαν αυτή, που παίζουν τα συγκροτήματα στις διάφορες συναυλίες και διεγείρουν τους νέους να κάνουν τρέλες, τότε καταλαβαίνουμε ότι αυτή η εκκλησία κάνει αντίθετο έργο από αυτό του Αγίου Πνεύματος»/2. 
__Διαβάζοντας κάποιος μία τέτοια τοποθέτηση, αμέσως έρχονται στο νου του βασικές απορίες. Αν οι Πεντηκοστιανικές ομάδες, που χρησιμοποιούν τέτοια όργανα στη λατρεία τους εργάζονται αντίθετα προς το θείο θέλημα, όπως υποστηρίζουν άλλοι Πεντηκοστιανοί, τότε τι είδους πνεύμα είναι αυτό, το οποίο υποτίθεται είναι παρόν στις συνάξεις αυτών των ομάδων; 
__Τι είδους πνεύμα είναι αυτό, με το οποίο «βαπτίζονται» κατά τη διδασκαλία του χώρου και «γλωσσολαλούν» οι οπαδοί και τα μέλη των εν λόγω Πεντηκοστιανικών ομάδων; 
__Τα ερωτήματα, που προκύπτουν από την μορφή της κριτικής Πεντηκοστιανικών ομάδων εναντίον άλλων κινήσεων του ίδιου χώρου, είναι πολλά. […]/3. 

Σημειώσεις
Πρβλ. P.Zimmerling, Charismatische Bewegungen, 2009, σσ. 144-146
2. Βλ. Χριστιανισμός, Αρ. Φ131, Οκτ. 1994, σ. 4.
3. Βλ. John F. MacArthur, Jr, Charismatic Chaos, Grand Rapids, Michigan 1992
=

__Είμαστε σε θέση να επιβεβαιώσουμε την αλήθεια των παραπάνω λόγων και επίσης να υπογραμμίσουμε ότι το ΧΑΟΣ αυτό και ο σχετικός προβληματισμός πρέπει να απασχολήσει τον Πανελλήνιο Ευαγγελικό Σύνδεσμο (ΠΕΣ), στον οποίο ανήκουν αρκετές από αυτού του είδους  εκκλησίες...
  • Ασφαλώς και το Άγιο Πνεύμα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ή αποκλειστικότητα μίας ταμπέλας...
  • Ασφαλώς και το Άγιο Πνεύμα ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ από την διδασκαλία ή παράδοση της εκάστοτε εκκλησίας ή δογματικής ομάδας...
  • Ασφαλώς και το Άγιο Πνεύμα ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ τις μουσικές ντισκοτέκ και νάιτ κλαμπ για να εργαστεί...
  • Ασφαλώς και το φαινόμενο της γλωσσολαλιάς των Πεντηκοστιανών-Χαρισματικών ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ...
  • Ασφαλώς και όλα τα παραπάνω ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ...   
__Ύστερα από τα παραπάνω υπάρχει άμεση ανάγκη ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ από τους Ευαγγελικούς/Διαμαρτυρόμενους, όσον αφορά το ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΔΕΛΦΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ή ΟΧΙ... ιδιαίτερα μάλιστα όταν υπάρχουν τόσες ειδοποιές διαφορές ανάμεσα στις διάφορες "χριστιανικές" αποχρώσεις...
__Σε διαφορετική περίπτωση έχουν δίκιο εκείνοι που προβληματίζονται και αναρωτιούνται τι συμβαίνει στο χριστιανισμό με όλο αυτό το παρδαλό χρωματολόγιο...
__Και, επιπλέον, δεν είναι χωρίς δικαιολογία εκείνοι που ψάχνουν αφορμές για αρνητικά σχόλια και ειρωνίες... 
__Εν τέλει η μεγαλύτερη ευθύνη δεν είναι των κρινόντων αλλά των κρινομένων που δίνουν τις αφορμές. 
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com

Τι απασχολεί την "ιεραρχία"...


Τι απασχολεί την "ιεραρχία"...

==

__Τα γράφουν άλλοι πιο αρμόδιοι από εμάς...
__Το πρώτο μέλημα του Αρχιεπισκόπου --ως προέδρου της Ιεραρχίας-- είναι η κάλυψη των μητροπολιτικών θέσεων --προφανώς από δικούς του ανθρώπους...
__Το ίδιο γινόταν πάντοτε, βεβαίως, γι' αυτό και οι δεσποτάδες είναι γνωστοί και ως ιερωνυμικοί, σεραφειμικοί, χριστοδουλικοί... όπως και κάποιοι άλλοι για τους οποίους λέγεται ότι "παίζουν με τις κούκλες τους"...
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com

Και τα υπόλοιπα λείψανα;


Και τα υπόλοιπα λείψανα;


ΔΙΔΑΓΜΑ: ΤΟ ΑΔΙΑΛΥΤΟ ΧΕΡΙ
Ο μακαριστός Αγιορείτης Γέροντας π. Γαβριήλ Διονυσιάτης σ' ένα βιβλίο του αναφέρει τα εξής:
Είναι βαρύ αμάρτημα η ιεροκατηγορία και ο χλευασμός των λειτουργών της εκκλησίας μας. Κατά τη μακρά περίοδο (70 χρόνια), που έζησα στον ευλογημένο αυτό τόπο, στο Άγιον Όρος, είδα πολλές τιμωρίες εξ αιτίας αυτής της αμαρτίας. Είδα και σε ένα χειρόγραφο, στη βιβλιοθήκη της μονής μας την εξής διήγηση:
Σ' ένα χωριό ένας γέροντας ιερέας, ενώ ήταν σ' όλα τα άλλα καλός και ιδιαίτερα φιλακόλουθος , υπέπιπτε στο πάθος της μέθης. Όταν έβγαινε από την εκκλησία, παρασυρόταν από το πάθος του προς τα καφενεία. Εκεί, μετά από 2-3 ποτηράκια αλκοόλ έχανε τον εαυτό του, ζαλιζόταν, συναισθανόμενος όμως την θέση του σηκωνόταν και τρικλίζοντας έπαιρνε το δρόμο για το σπίτι του.
Σ' αυτό το δρόμο όμως είχε ο αδελφός του κατάστημα. Όταν τον έβλεπε  να περνάει σε τέτοια κατάσταση, έβγαινε στην  πόρτα του μαγαζιού του, και όχι από λύπη αλλά μάλλον από ευθιξία , τον εφασκέλωνε απο πίσω με το δεξί του χέρι (τον εμούτζωνε όπως λέμε).
Μετά από λίγο καιρό συνέπεσε να πεθάνει ο εύθικτος αυτός αδελφός του ιερέως. Όταν ύστερα από τρία χρόνια άνοιξαν τον τάφο του για την ανακομιδή βρήκαν το δεξί του χέρι ακέραιο. Τότε με συμβουλή του άλλου εφημέριου ιερέως, επήραν το αδιάλυτο χέρι και το εξέθεσαν στον νάρθηκα του ναού για να τον συγχωρήσουν οι συγχωριανοί του, για τυχόν λιποβαρή ζυγίσματα ή άλλες αδικίες συνηθισμένες  σ' όσους ασχολούνται με το εμπόριο. Άλλα και πάλι μετά από άλλο ένα έτος ενταφιασμού βρέθηκε το χέρι αδιάλυτο.
Τότε -κατά θεία νεύση- ένας άλλος έμπορος που είχε το κατάστημα του απέναντι, ανέφερε στον εφημέριο το γεγονός του καθημερινού φασκελώματος και του χλευασμού του γέροντα ιερέα από τον αδελφό του. Οπότε κατάλαβε ο καλός εκείνος ιερέας, ποια ήταν η αιτία.
Και αφού προσκάλεσε τον γέροντα συλλειτουργό του τον παρότρυνε να κάνει τρισάγιο και να διαβάσει πάνω απ' το αδιάλυτο χέρι τη συγχωρητική  ευχή. Πράγματι μόλις έγιναν αυτά, αμέσως τα σαρκώδη μέρη του άλυοτου χεριού διελύθησαν και έμειναν γυμνά τα οστά.
Με άλλα λόγια η κατάκριση και τα σχόλια εις βάρος ιερέων (που τα έχουμε πολλοί πολύ εύκολα) είναι πολλές φορές αμαρτία πιο βαριά από τα φασκελώματα και τιμωρούνται πιο αυστηρά.
Αρχιμ. Σ.Δ. 
===============================

__Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε πως όποιος μουντζώνει, δεν λιώνει το πτώμα του...

__Άρα και όλα τα ΑΓΙΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ανήκουν σε ανθρώπους που ΜΟΥΤΖΩΝΑΝ ή έκαναν κάτι ανάλογο... 
__Η απορία μας είναι γιατί, ενώ ξέρουν τη συνταγή, δεν κάνουν ένα ΤΡΙΣΑΓΙΟ για να λιώσουν και οι υπόλοιπες ΜΟΥΜΙΕΣ, ώστε να ξεκαθαρίσει ο τόπος από το αίσχος της αμορφωσιάς και της ειδωλολατρίας;;;
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com