Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

9.6.14

ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ: ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΑ

ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ:
ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΑ
...
.
.
--------------------------------------------------------
Οι άνθρωποι τείνουν να παρασύρονται από εικόνες ή σύμβολα, και χάνουν την ουσία των πραγμάτων. 

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι Η ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ. Ή πιο σωστά εκείνο που έγινε την ημέρα της Πεντηκοστής.

Αν ρωτήσεις διάφορα άτομα να σου περιγράψουν το μοναδικό αυτό γεγονός, οι πιθανότερες απαντήσεις μάλλον θα επικεντρωθούν στα εξωτερικά σημεία.

–Την βοή. –Τον άνεμο. –Τις πύρινες γλώσσες. –Τις ξένες γλώσσες…
Αλλά πόσοι θα ξεπεράσουν όλα αυτά τα εξωτερικά σημεία –που έτσι κι αλλιώς πέρασαν και έφυγαν– επειδή εκείνο που έπρεπε να μείνει στην προσοχή μας δεν ήταν κανένα από αυτά.

Βοή ίσως ακούστηκε μερικές ακόμη φορές (αν και δεν είναι σαφές) και άνεμος επίσης. Πύρινες γλώσσες δεν αναφέρθηκαν ξανά. 
Όσον αφορά τις ξένες γλώσσες, αυτές αναφέρθηκαν άλλες 2 φορές (Κορνήλιος, Μαθητές Ιωάννη του Βαπτιστή στην Έφεσο). [Στην Α΄ Επιστολή προς Κορινθίους γίνεται λόγος για το ειδικό χάρισμα των γλωσσών, που είναι εντελώς διαφορετικό].

Ενώ όμως οι άνθρωποι επικεντρώνουν την προσοχή τους εντυπωσιασμένοι σ’ αυτά τα εξωτερικά φαινόμενα –κάτι που εξάλλου έκαναν και οι Ιουδαίοι που συγκεντρώθηκαν κάτω από το ανώγειο της Ιερουσαλήμ εκείνο το πρωί– συνήθως χάνουν το μείζον, το μέγιστο θέμα της Πεντηκοστής που ήταν ένα και μοναδικό: και ο Λουκάς το περιγράφει λακωνικά, όμως και τόσο σαφώς: «και επλήσθησαν άπαντες Πνεύματος Αγίου» (Πράξ. 2:4).

Αυτό ήταν το μήνυμα του Ιωήλ και σ’ αυτό επάνω αναφέρθηκε αναλυτικά ο απόστολος Πέτρος και οι άλλοι Απόστολοι.

Έκτοτε, το γεγονός αυτό –που σημειωτέο δεν επαναλήφθηκε ξανά–  έμεινε στην ιστορία μοναδικό, όπως μοναδική ήταν και η Θυσία του Γολγοθά, μοναδική ήταν και η Ανάσταση και η Ανάληψη του Κυρίου. 
Μερικοί παρασυρμένοι από το ρήμα της πρότασης που σημειώσαμε παραπάνω, «επλήσθησαν», νομίζουν πως αυτό ήταν το θέμα της Πεντηκοστής. 

Αν όμως διαβάσουμε προσεκτικά τα λόγια του Χριστού στους μαθητές Του, λίγες ημέρες πιο πριν, το σημαντικό, το κύριο, το χαρακτηριστικό θέμα ήταν Η ΒΑΠΤΙΣΗ ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΑΓΙΩ.

Μιλώντας προφητικά για τον Μεσσία, ο Ιωάννης ο Βαπτιστής είχε εξαγγείλει: «Εγώ μεν σας εβάπτισα εν ύδατι, αυτός δε θέλει σας βαπτίσει εν Πνεύματι Αγίω» (Μάρκ. 1:8).

Αυτό ακριβώς το γεγονός προμήνυσε και ο αναστημένος Ιησούς στους μαθητές Του λίγο πριν από την Ανάληψη: «Διότι ο μεν Ιωάννης εβάπτισεν εν ύδατι, σεις όμως θέλετε βαπτισθή εν Πνεύματι Αγίω ουχί μετά πολλάς ταύτας ημέρας» (Πράξ. 1:5).

Η πλήρωση με Άγιο Πνεύμα και επαναλήφθηκε και επαναλαμβάνεται στη ζωή των πιστών 2.000 χρόνια τώρα, κάθε φορά που ο άνθρωπος του Χριστού χρειάζεται ειδική χάρη για να ανταπεξέλθει σε διάφορες περιπέτειες της ζωής.

Για αυτό ακριβώς διαβάζουμε ύστερα από 2 μόνο κεφάλαια μετά τη διήγηση της Πεντηκοστής, ότι οι μαθητές που μόλις είχαν κακοποιηθεί από τους άρχοντες των Ιουδαίων στην Ιερουσαλήμ, και αφού προσευχήθηκαν «επλήσθησαν άπαντες Πνεύματος Αγίου και ελάλουν τον λόγον του Θεού μετά παρρησίας» (Πράξ. 4:31).

Το γεγονός ότι λίγο μόνο πιστοί είναι σήμερα ΠΛΗΡΕΙΣ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ είναι ένα θέμα που θα έπρεπε να απασχολεί τους ποιμένες.

Εκείνο όμως που έγινε την ημέρα της Πεντηκοστής ήταν το γεγονός της ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΑΓΙΩ, γεγονός ΜΟΝΑΔΙΚΟ, που έγινε άπαξ διά παντός στην ΕΚΚΛΗΣΙΑ και δεν επαναλήφθηκε ποτέ ξανά, ούτε θα επαναληφθεί, μέχρι την Δεύτερη Παρουσία του Κυρίου.

Αντί όμως οι άνθρωποι να δίνουν σημασία στο γεγονός της ΚΑΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΚΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, στην ιστορική ΒΑΠΤΙΣΗ ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΑΓΙΩ, επικεντρώνουν την προσοχή τους στα εξωτερικά φαινόμενα και προσπαθώντας να τα επαναλάβουν μέσω μιμήσεως οδήγησαν σε τραγικά αποτελέσματα και άτομα και συνάξεις.
=================


8.6.14

Πεντηκοστή σήμερα...

Πεντηκοστή σήμερα...
.
.
_Ίσως αυτό το βίντεο για παιδάκια να βοηθήσει κάποιους μεγάλους ή "μεγάλους" να καταλάβουν μερικές αλήθειες για το Άγιο Πνεύμα, τον Παράκλητο που ο Θεός είχε υποσχεθεί να στείλει στους ανθρώπους και το έκανε 50 ημέρες μετά την Ανάσταση του Χριστού.
_Δείτε το με την δέουσα κατανόηση ότι απευθύνεται σε παιδιά που, όπως είπε ο Χριστός, ίσως είναι καταλληλότερα για να καταλάβουν ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ που αδυνατου οι εγωιστές "μεγάλοι"...
=================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.


Η Ανάληψη και η Πεντηκοστή...

Η Ανάληψη και η Πεντηκοστή...
.
.
ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΥΨΩΤΙΚΗ 
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ συγκινητική η σκηνή εκείνη, που μπροστά στα έκπληκτα βλέμματα των μαθητών Του, ο Κύριος, με την κίνηση της ευλογίας στα άχραντα Του χέρια, «διέστη απ' αυτών και ανεφέρετο εις τον ουρανόν». Και οι μαθητές γεμάτοι θαυμασμό και δέος, καρφωμένοι στη θέση τους, «ήσαν ατενίζοντες εις τον ουρανόν πορευομένου αυτού». Δεν θέλουν να Τον αποχωριστούν. Είναι ο λατρευτός τους Κύριος και Θεός τους. Δεν έχει αιχμαλωτιστεί μόνο το βλέμμα τους από την αγάπη Του. Πιο πολύ έχει αιχμαλωτιστεί η καρδιά τους. Και όπου είναι η αγάπη, εκεί είναι και το βλέμμα και η καρδιά. Αυτή η σκηνή, χαραγμένη βαθιά στη μνήμη τους και στην καρδιά τους, θα είναι πηγή δύναμης και χαράς στο μετέπειτα δύσκολο έργο τους.  
Οι μαθητές «ήσαν ατενίζοντες στον ουρανόν»όχι μόνο τη στιγμή τής Αναλήψεως του Σωτήρος Χριστού, αλλά σε ολόκληρη την πολυκύμαντη ζωή τους. Ατένιζαν τον ουρανό, χωρίς συγχρόνως να χάνουν την επαφή τους με τη γη. Ασφαλώς είχαν δοσμένη την καρδιά τους στο Χριστό. Η ψυχή τους δεν έπαυε να ποθεί την ουράνια πατρίδα, «όπου πρόδρομος υπέρ ημών εισήλθεν ο Ιησούς» (Εβρ. στ' 20). Ήξεραν όμως πως αν ατενίζεις τον ουρανό, χωρίς να κοιτάζεις και την γη, χάνεις την επαφή και με τον ουρανό. Ο ουρανός δεν κατακτάται χωρίς τη Γη, χωρίς δηλαδή τον συνάνθρωπο, τον «πλησίον».
Το είχαν ακούσει από το αδιάψευστο στόμα του Κυρίου: Για να κληρονομήσεις την αιώνια ζωή απαραίτητη προϋπόθεση είναι το «αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου... και τον πλησίον σου ως σεαυτόν»Δεν αρκεί να «ατενίζεις τον ουρανό»Δεν αρκεί να αγαπάς και να λατρεύεις «Κύριον τον Θεόν σου» Αν δεν αγαπάς και τον πλησίον σου, αστοχείς, αποτυχαίνεις στο σκοπό σου, στην πνευματική αποστολή σου. Αυτό τούς λένε και οι άγγελοι. Τους παρακινούν να σταματήσουν την εκστατική ενατένιση και να επιστρέψουν στο έργο τους· «Άνδρες Γαλιλαίοι, τι εστήκατε εμβλέποντες εις τον ουρανόν;» (Πράξ. α' 11). 
Μοναδικό γεγονός η Ανάληψη του Θεανθρώπου. Ανέβηκε στους ουρανούς και κάθισε στα δεξιά του ουράνιου Πατέρα. Το ανθρώπινο σώμα δοξασμένο βρίσκεται τώρα στον ούρανό. Έτσι η Ανάληψη δεν είναι μια γιορτή, που τιμάται μονάχα μια φορά το χρόνο. Είναι ένα κάλεσμα για μια καθημερινή ανάβαση, για μια συνεχή ανύψωση νου, ψυχής και καρδιάς στον θρόνο της θεϊκής δόξας, εκεί που βρίσκεται η θεωμένη πια ανθρώπινη φύση.
Πώς όμως θα γίνει η ζωή μας ολόκληρη μια συνεχής ανάβαση προς την Αλήθεια, το Φως, τη Ζωή, προς τον Θεό; Η πνευματική ανάβαση απαιτεί κόπο. προσπάθεια συνεχή, θυσία. Δεν κατακτάει κανείς τις φωτόλουστες κορυφές της αρετής, της αγιότητας, της αγάπης χωρίς αγώνα. Για να εξουδετερώσουμε τη δύναμη της ηθικής «βαρύτητας», την έλξη της αμαρτίας, μάς είναι απαραίτητη μια άλλη δύναμη πανίσχυρη, η «δύναμη εξ ύψους» αύτη που υποσχέθηκε ο Κύριος στους μαθητές του.
Η βαρύτης, ο νόμος της παγκοσμίου έλξεως, επενεργεί στον υλικό, στον αισθητό χώρο. Υπάρχει και μια άλλη έλξη, η έλξη της αμαρτίας, που τραβάει αδιάκοπα την καρδιά προς τα κάτω και δεν την αφήνει να ανέβει πάνω από τις μικρότητες, να αγκαλιάσει όλους τους ανθρώπους. 
Και ο νόμος αυτός της ηθικής βαρύτητας, που δεν αφήνει την ψυχή μας να απολαύσει ουράνιες χαρές, δεν υπερνικάται παρά μόνο με τη δύναμη της αγάπης. Η αγάπη είναι δύναμη ανυψωτική. Ο πιο ασφαλής δρόμος που οδηγεί, που ανεβάζει στον Θεό, περνάει από τον άνθρωπο. Δεν μπορεί κανείς να ατενίσει το πρόσωπο του Θεού, αν δυσκολεύεται να ατενίσει το πρόσωπο του ανθρώπου. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος από την αγάπη. Η αγάπη είναι μίμηση Θεού. Ο Θεός είναι αγάπη. Και ο άνθρωπος που αγαπάει προχωρεί από το «κατ’ εικόνα» στο «καθ’ ομοίωσιν Θεού», για το οποίο είναι δημιουργημένος. Γίνεται «κοινωνός θείας φύσεως». Έτσι όχι απλώς ανυψώνεται και ατενίζει το πρόσωπο του Θεού. Θεώνεται. Ζει κιόλας από τη γη αυτή την αιωνιότητα.

«ΖΩΗ», Μάιος 2014
=================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.




Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.

29.5.14

Η Ανάληψη και η Πεντηκοστή...

Η Ανάληψη και η Πεντηκοστή...
.
.
ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΥΨΩΤΙΚΗ 
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ συγκινητική η σκηνή εκείνη, που μπροστά στα έκπληκτα βλέμματα των μαθητών Του, ο Κύριος, με την κίνηση της ευλογίας στα άχραντα Του χέρια, «διέστη απ' αυτών και ανεφέρετο εις τον ουρανόν». Και οι μαθητές γεμάτοι θαυμασμό και δέος, καρφωμένοι στη θέση τους, «ήσαν ατενίζοντες εις τον ουρανόν πορευομένου αυτού». Δεν θέλουν να Τον αποχωριστούν. Είναι ο λατρευτός τους Κύριος και Θεός τους. Δεν έχει αιχμαλωτιστεί μόνο το βλέμμα τους από την αγάπη Του. Πιο πολύ έχει αιχμαλωτιστεί η καρδιά τους. Και όπου είναι η αγάπη, εκεί είναι και το βλέμμα και η καρδιά. Αυτή η σκηνή, χαραγμένη βαθιά στη μνήμη τους και στην καρδιά τους, θα είναι πηγή δύναμης και χαράς στο μετέπειτα δύσκολο έργο τους.  
Οι μαθητές «ήσαν ατενίζοντες στον ουρανόν», όχι μόνο τη στιγμή τής Αναλήψεως του Σωτήρος Χριστού, αλλά σε ολόκληρη την πολυκύμαντη ζωή τους. Ατένιζαν τον ουρανό, χωρίς συγχρόνως να χάνουν την επαφή τους με τη γη. Ασφαλώς είχαν δοσμένη την καρδιά τους στο Χριστό. Η ψυχή τους δεν έπαυε να ποθεί την ουράνια πατρίδα, «όπου πρόδρομος υπέρ ημών εισήλθεν ο Ιησούς» (Εβρ. στ' 20). Ήξεραν όμως πως αν ατενίζεις τον ουρανό, χωρίς να κοιτάζεις και την γη, χάνεις την επαφή και με τον ουρανό. Ο ουρανός δεν κατακτάται χωρίς τη Γη, χωρίς δηλαδή τον συνάνθρωπο, τον «πλησίον».
Το είχαν ακούσει από το αδιάψευστο στόμα του Κυρίου: Για να κληρονομήσεις την αιώνια ζωή απαραίτητη προϋπόθεση είναι το «αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου... και τον πλησίον σου ως σεαυτόν». Δεν αρκεί να «ατενίζεις τον ουρανό». Δεν αρκεί να αγαπάς και να λατρεύεις «Κύριον τον Θεόν σου» Αν δεν αγαπάς και τον πλησίον σου, αστοχείς, αποτυχαίνεις στο σκοπό σου, στην πνευματική αποστολή σου. Αυτό τούς λένε και οι άγγελοι. Τους παρακινούν να σταματήσουν την εκστατική ενατένιση και να επιστρέψουν στο έργο τους· «Άνδρες Γαλιλαίοι, τι εστήκατε εμβλέποντες εις τον ουρανόν;» (Πράξ. α' 11). 
Μοναδικό γεγονός η Ανάληψη του Θεανθρώπου. Ανέβηκε στους ουρανούς και κάθισε στα δεξιά του ουράνιου Πατέρα. Το ανθρώπινο σώμα δοξασμένο βρίσκεται τώρα στον ούρανό. Έτσι η Ανάληψη δεν είναι μια γιορτή, που τιμάται μονάχα μια φορά το χρόνο. Είναι ένα κάλεσμα για μια καθημερινή ανάβαση, για μια συνεχή ανύψωση νου, ψυχής και καρδιάς στον θρόνο της θεϊκής δόξας, εκεί που βρίσκεται η θεωμένη πια ανθρώπινη φύση.
Πώς όμως θα γίνει η ζωή μας ολόκληρη μια συνεχής ανάβαση προς την Αλήθεια, το Φως, τη Ζωή, προς τον Θεό; Η πνευματική ανάβαση απαιτεί κόπο. προσπάθεια συνεχή, θυσία. Δεν κατακτάει κανείς τις φωτόλουστες κορυφές της αρετής, της αγιότητας, της αγάπης χωρίς αγώνα. Για να εξουδετερώσουμε τη δύναμη της ηθικής «βαρύτητας», την έλξη της αμαρτίας, μάς είναι απαραίτητη μια άλλη δύναμη πανίσχυρη, η «δύναμη εξ ύψους» αύτη που υποσχέθηκε ο Κύριος στους μαθητές του.
Η βαρύτης, ο νόμος της παγκοσμίου έλξεως, επενεργεί στον υλικό, στον αισθητό χώρο. Υπάρχει και μια άλλη έλξη, η έλξη της αμαρτίας, που τραβάει αδιάκοπα την καρδιά προς τα κάτω και δεν την αφήνει να ανέβει πάνω από τις μικρότητες, να αγκαλιάσει όλους τους ανθρώπους. 
Και ο νόμος αυτός της ηθικής βαρύτητας, που δεν αφήνει την ψυχή μας να απολαύσει ουράνιες χαρές, δεν υπερνικάται παρά μόνο με τη δύναμη της αγάπης. Η αγάπη είναι δύναμη ανυψωτική. Ο πιο ασφαλής δρόμος που οδηγεί, που ανεβάζει στον Θεό, περνάει από τον άνθρωπο. Δεν μπορεί κανείς να ατενίσει το πρόσωπο του Θεού, αν δυσκολεύεται να ατενίσει το πρόσωπο του ανθρώπου. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος από την αγάπη. Η αγάπη είναι μίμηση Θεού. Ο Θεός είναι αγάπη. Και ο άνθρωπος που αγαπάει προχωρεί από το «κατ’ εικόνα» στο «καθ’ ομοίωσιν Θεού», για το οποίο είναι δημιουργημένος. Γίνεται «κοινωνός θείας φύσεως». Έτσι όχι απλώς ανυψώνεται και ατενίζει το πρόσωπο του Θεού. Θεώνεται. Ζει κιόλας από τη γη αυτή την αιωνιότητα.

«ΖΩΗ», Μάιος 2014
=================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.


24.6.13

Το Άγιο Πνεύμα



Το Άγιο Πνεύμα

Ποιο είναι άραγε το μυστικό, που απεργάζεται το μυστήριο της δημιουργίας; Που σπέρνει σ’ όλη τη Γη την ποικιλία των φυτών, των ζώων και των ανθρώπων! Που μεταβάλλει την ενοχλητική  λάσπη και τη βρωμερή κοπριά σε πανέμορφα και εύοσμα λουλούδια και εύγευστους καρπούς! Που, όπως λέει ο Χρυσόστομος, μεταβάλλει τον πηλό σε κόκαλα και νεύρα και μάτια και καρδιά!
Ποια είναι αυτή η μυστηριώδης δύναμη, που φαίνεται να μοιάζει με την εντελέχεια του Αριστοτέλη; Και που όχι μόνο την ποικιλία των υλικών όντων δημιουργεί, αλλά και μέσα από το χάος των συλλογισμών και των αισθημάτων δίνει τ’ αριστουργήματα της σκέψης και της τέχνης! Ή που βοηθάει τους προφήτες ν’ ανακαλύψουν τα θραύσματα, με τα οποία θα συνθέσουν  τη Γένεση του παρελθόντος και την Αποκάλυψη του μέλλοντος…
Αυτό το υπέροχο μυστικό, αυτή η μυστηριώδης δύναμη, που τα «πάντα χορηγεί», όπως και το σχετικό τροπάριο της Πεντηκοστής επισημαίνει, είναι το Άγιο Πνεύμα…
Όταν, στη γιορτή της Σκηνοπηγίας, βλέπει ο Χριστός να κουβαλούν νερό για τις ανάγκες των θυσιών, λέει στους ακροατές του: Όποιος διψάει ας έρθει σε μένα να του δώσω νερό να πιει. Έτσι, ώστε, όχι μόνο να ξεδιψάσει και να μην ξαναδιψάσει, αλλά και να γίνει μέσα του πηγή, που θ’ αναβλύζει ποτάμια, για να ξεδιψάει κι άλλους. Και, βέβαια, στην περίπτωση αυτή, ο Χριστός, υπονοεί το Άγιο Πνεύμα.
Ωστόσο, κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, το Άγιο Πνεύμα δεν παρουσιάζεται σαν νερό, αλλά σαν αέρας και σαν φωτιά: «Κατέβηκε απ’ τον ουρανό, διηγούνται οι Πράξεις των Αποστόλων, με τη βοή δυνατού αέρα». Και η εικόνα αυτή μας παραπέμπει στα λόγια, που ο Χριστός είπε στη Σαμαρείτισσα, όταν εκείνη τον ρώτησε για τον καταλληλότερο τόπο λατρείας του Θεού: «Πνεύμα, της είπε, ο Θεός και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν»!.
Που σημαίνει ότι ο Θεός είναι σαν τον αέρα. Δηλαδή ελεύθερος από δεσμεύσεις τοπικές ή χρονικές. Ή και νοητικές, με τις οποίες ο άνθρωπος προσπαθεί να τον φέρει στα μέτρα του. Γι’ αυτό και η πραγματική λατρεία του Θεού έχει τα χαρακτηριστικά της αλήθειας και της ελευθερίας. Γιατί δεν υπάρχει αλήθεια, χωρίς ελευθερία, ούτε ελευθερία, χωρίς αλήθεια. Όσο περισσότερη αλήθεια κατέχουμε, τόσο περισσότερο ελεύθεροι είμαστε. Κι όσο περισσότερο ελεύθεροι είμαστε, τόσο περισσότερη αλήθεια κατέχουμε. Που σημαίνει ότι, όπου υπάρχει καταναγκασμός, δεν υπάρχει αληθινή λατρεία του Θεού. Και συνεπώς ο δεσποτισμός και η τυραννία βρίσκονται στους αντίποδες της αληθινής θρησκείας. Και βέβαια και της Εκκλησίας…
Κι ενώ η ακουστική εντύπωση, της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος, ήταν η βοή του δυνατού αέρα, η οπτική ήταν η εικόνα των πύρινων γλωσσών, που κάθισαν στα κεφάλια των μαθητών. Του πυρός, δηλαδή, που θερμαίνει, που φωτίζει, και που κάποτε κατακαίει, για να καθαρίσει απ’ τα σάπια και τ’ άχρηστα.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι Ίωνες προσωκρατικοί φιλόσοφοι, στην προσπάθειά τους να προσδιορίσουν τα πρωταρχικά στοιχεία του κόσμου, είπαν ότι αρχή του κόσμου είναι το νερό (Θαλής), ο αέρας (Αναξιμένης) και η φωτιά (Ηράκλειτος). Για να προσθέσουν ότι μέσα τους τα στοιχεία αυτά κρύβουν μια δημιουργική και ζωοποιό δύναμη, που δίνει την ποικιλία των όντων. Απ’ την οποία η θεωρία τους, στη γλώσσα της φιλοσοφίας, ονομάστηκε υλοζωισμός.
Βέβαια, για τους Ίωνες φιλοσόφους, το νερό, ο αέρας και η φωτιά είναι πάντα υλικές αρχές. Ωστόσο, όμως, είναι αξιοπρόσεκτο ότι υπό την μορφή των στοιχείων αυτών υπονοείται ή παρουσιάζεται, στην Αγία Γραφή, και το Άγιο Πνεύμα. Για να κατεβεί, έτσι, ο Θεός στο κορφοβούνι της ανθρώπινης σκέψης και να συνομιλήσει μαζί μας, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα των υλικών παραστάσεων.
Το Άγιο Πνεύμα, πέρα από τη φύση και τη σκέψη, είναι συντελεστής και στη δημιουργία της προσωπικής και της κοινωνικής ζωής. Όπου οι καρποί του, σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο, συνδέονται με τα μεγάλα οράματα του ανθρώπου, όπως η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η δικαιοσύνη, κλπ.
Και τα ευνόητα ερωτήματα, που προκύπτουν είναι:
Αφού υπάρχει το πεντακάθαρο νερό του Αγίου Πνεύματος, γιατί εμείς να πίνουμε τα δηλητηριασμένα βρομόνερα της ακατάσχετης δολοπλοκίας, που μας οδηγούν στα αδιέξοδα των ολέθριων συγκρούσεων; Αφού υπάρχει άφθονο φως και θαλπωρή, γιατί εμείς να παραπαίουμε μέσα στα σκοτάδια και να τουρτουρίζουμε  μέσα στην παγωνιά της υπαρξιακής μοναξιάς μας; Κι αφού υπάρχει ο δροσερός και μυροβόλος αέρας του Αγίου Πνεύματος γιατί, εμείς  να αναπνέουμε την αποπνικτική αιθαλομίχλη  του αγρίου  πνεύματος;
(Από το διαδίκτυο http://papailiasyfantis.wordpress.com/)
=
Σήμερα, "εορτή του Αγίου Πνεύματος", ο κόσμος νιάζεται μόνο για διακοπές και ταξίδια, όσο του επιτρέπουν τα οικονομικά και οι δυνάμεις του...
Αλλά το μόνο άγνωστο, ακάλεστο, ανύπαρκτο και χωρίς περιεχόμενο και ουσία είναι ακριβώς αυτό που τάχα εορτάζεται...
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com

23.6.13

Πεντηκοστή 2013...



Πεντηκοστή 2013...

Η σημερινή Κυριακή της Πεντηκοστής είναι η γενέθλιος ημέρα της Εκκλησίας.
Η οικονομία του μυστηρίου της Εκκλησίας είναι «αποκεκρυμμένη από των αιώνων εν τω Θεώ τω τα πάντα κτίσαντι διά Ιησού Χριστού, ίνα γνωρισθή νυν ταις αρχαις και ταις εξουσίαις εν τοις επουρανίοις διά της εκκλησίας η πολυποίκιλος σοφία του Θεού». 
Εδώ βλέπουμε να αποκαλύπτονται πολύ βασικές αλήθειες: α) Η Εκκλησία υπάρχει «προ πάντων των αιώνων» στο Πρόσωπο του Ιησού Χριστού, β)είναι αποκεκρυμμένη, γιατί ακόμα δεν είχε δημιουργηθεί ο κόσμος και έπρεπε ο Θεός Λόγος να σαρκωθεί εν χρόνω, γ) τα πάντα εκτίσθησαν διά Ιησού Χριστού, που είναι  «εικών του Θεού του αοράτου» και ο τελικός προορισμός της ύπαρξής μας και δ) εγνωρίσθη διά της Εκκλησίας η πολυποίκιλος σοφία του Θεού. 
Σήμερα πραγματοποιείται η μεγάλη υπόσχεση της Καινής διαθήκης, που είναι ο ερχομός του Αγίου Πνεύματος.  Η Παλαιά Διαθήκη ήταν η υπόσχεση για τον ερχομό του Χριστού στον κόσμο.  Μας αποκάλυψε με ανθρώπινο τρόπο την παρουσία του Θεού στον κόσμο.  Η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος απεκάλυψε το πλήρωμα του αληθινού και σωσμένου ανθρώπου.
Η Ζωή 
Ο Χριστός χρησιμοποιεί το στοιχείο του νερού για να μας παραπέμψει στη ζωτική ενέργεια του Αγίου Πνεύματος.  Το  «ύδωρ το ζων, δηλαδή αυτό που χορηγεί τη ζωή στον άνθρωπο, είναι το Άγιο Πνεύμα.  Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του κόσμου «πνεύμα Θεού επεφέρετο επάνω του ύδατος». Το Άγιο Πνεύμα αγκαλιάζει ολόκληρο τον κόσμο και με την πνοή του ζωοποιεί τα πάντα.  Και στη δημιουργία του ανθρώπου γίνεται αναφορά για «πνοή ζωής», με την οποία ο Θεός ενεφύσησε το Άγιο Πνεύμα στον άνθρωπο.  Χωρίς το Άγιο Πνεύμα ο άνθρωπος δεν μπορεί να είναι αληθινή και ζωντανή ύπαρξη.  Το Άγιο Πνεύμα ανυψώνει τον άνθρωπο από το βιολογικό επίπεδο στο χώρο της ζωής του Θεού.
Η Πεντηκοστή σήμερα 
Ο κόσμος της εποχής μας δεν παρουσιάζεται πρόθυμος να αποδεχθεί τις αλήθειες που μας προσφέρει η εορτή της Πεντηκοστής.  Η σημερινή κοινωνία, δυστυχώς, υιοθετεί αντιπνευματικά στηρίγματα.  Ενθαρρύνει τη διάσπαση της ανθρώπινης φύσης και εγκλωβίζει τον άνθρωπο στο ατομικό εγώ.  Η τραγωδία του σημερινού ανθρώπου είναι ότι πιστεύει πως με τη μοναξιά του αμύνεται και διασώζει την ανθρωπιά του, ενώ στην πραγματικότητα την καταδικάζει και την εξοντώνει. 
Το Άγιο Πνεύμα αποκαθιστά την κοινωνία της αγάπης ανάμεσα στο Θεό και τους ανθρώπους.  Μόνο έτσι διαλύεται η σύγχυση και η διάσπαση (Βαβέλ) και αποκαθίσταται η ενότητα στους ανθρώπους.  Το Άγιο Πνεύμα μας χαρίζει το ζωοποιόν ύδωρ (Άγιο Βάπτισμα) και από αυτό ρέει η χρηστότητα, η καλωσύνη, η αγαθωσύνη, η αγάπη.  Έτσι ζωοποιεί τα ανθρώπινα πρόσωπα το Άγιο Πνεύμα.
Αγαπητοί αδελφοί, ο Κύριος διαλύει τα αβάσταχτα σκοτάδια της ζωής μας, όταν μας διαβεβαιώνει: «Εγώ ειμι το φως του κόσμου». Το φως, που χαρίζει και προάγει τη ζωή, είναι η κοινωνία της χρηστότητας και της αγάπης.  Μας την προσφέρει ο Κύριος με το Άγιο Πνεύμα, που «συγκροτεί όλον τον θεσμό της Εκκλησίας».  Γι’ αυτό και η Εκκλησία είναι «το στερέωμα, η καταφυγή και η σωτηρία μας».
Χριστάκης Ευσταθίου Θεολόγος
(Από το διαδίκτυο
http://nefthalim.blogspot.gr/2013/06/blog-post_5698.html)
=
Η Πεντηκοστή δεν είναι θρησκεία...
Η Πεντηκοστή είναι η ημέρα που ιδρύθηκε η Εκκλησία και χαρίστηκε στους πιστούς ο ΑΡΡΑΒΩΝΑΣ του Αγίου Πνεύματος...
Ας γιορτάσουμε αληθινά, γνωρίζοντας το ΤΙ και το ΓΙΑΤΙ!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com

7.6.13

Είναι κι αυτό "ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ";



Είναι κι αυτό "ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ";
«Το Άγιο Πνεύμα μας ενοχλεί, διότι μας βάζει σε κίνηση, μας βάζει να περπατήσουμε, ωθεί την Εκκλησία να πάει μπροστά.
Αλλά εμείς είμαστε σαν τον Πέτρο κατά τη Μεταμόρφωση: «Α, τι ωραία να μείνουμε εδώ, όλοι μαζί!»
Ας μην μας ενοχλεί, λοιπόν, το Άγιο Πνεύμα.
Θέλουμε να αποκοιμηθεί το Άγιο Πνεύμα, θέλουμε να το εξημερώσουμε».
(Από το διαδίκτυο)
=
Αλλά ο Θεός έδωσε στην εκκλησία το Άγιο Πνεύμα όχι για να μας κάνει να νιώθουμε ωραία ούτε για να περηφανευόμαστε σε βάρος των άλλων Χριστιανών, αλλά για να δείξουμε τη ζωή Του μέσα από τον καρπό Του!
Όλα τα άλλα απλώς δείχνουν ότι ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ!
Τόσο απλά!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ

"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας
 ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com