Πιστεύουμε
στον θάνατο Του και στην Ανάσταση Του;
__Το πρόβλημα είναι αν
πιστεύουμε στο θάνατο και την ανάσταση του Ιησού. «Ει πιστεύομεν ότι Ιησούς απέθανε και ανέστη...».
__Στο περίφημο
κεφάλαιο της Αναστάσεως, το 15ο της πρώτης προς Κορινθίους Επιστολής, την πίστη
στην ανάσταση του Ιησού παρουσιάζει στα αλλεπάλληλα επιχειρήματα του ο
απόστολος Παύλος ως προϋπόθεση, αλλά και ως απόδειξη της δικής μας αναστάσεως.
__Όποιος δεν πιστεύει,
ότι θ' αναστηθούν από τα μνήματα οι νεκροί, αυτός δεν πιστεύει και στην
Ανάσταση του Χρίστου, αφού ο Χριστός «απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο» (Α' Κορ. ιε' 20).
• Εφ' όσον λοιπόν, πιστεύουμε, ότι
αναστήθηκε ο Χριστός, άρα πιστεύουμε, ότι και οι άνθρωποί μας, που κοιμήθηκαν
(πέθαναν), θα ξυπνήσουν. Η δύναμη, που ενήργησε την Ανάσταση του Κυρίου, η ίδια
θα ενεργήσει και την ανάσταση όλων των κεκοιμημένων. «Ούτω και ο Θεός τους
κοιμηθέντας διά του Ιησού άξει συν αυτώ».
• Όπως χτυπά η καμπάνα για τη σύναξή μας
στο Ναό, για την ευχαριστιακή σύναξη, έτσι θα χτυπήσει και η καμπάνα της
Αναστάσεως. Όλοι οι πιστοί, που έζησαν συν Χριστώ και έφυγαν εν Χριστώ, θα
συναχθούν στον αχειροποίητο Ναό της επουράνιας δόξας. [...]
Πώς;
• Όταν πηγαίνουν οι πιστοί για τη
λατρευτική σύναξη, ιδίως της Κυριακής, φοράνε «τα καλά τους», τα
γιορτινά τους. Στην ουράνια σύναξη, για την οποία μιλάει ο απ. Παύλος στην
πρώτη προς Θεσσαλονικείς, θα συναχθούν όλοι οι δίκαιοι με... τα γιορτινά τους.
Θα φοράνε τη νέα στολή, που θα τους έχει υφάνει η Ανάσταση (Α' Κορ. ιε' 53).
__Και όλα αυτά θα
συμβούν «διά του Ιησού». Τί σημαίνει το «διά του Ιησού»; Δύο μπορεί να σημαίνει:
• Το ένα: Οι χριστιανοί κοιμούνται,
πεθαίνουν, «διά του Ιησού» (Α' Θεσ. δ' 14), δηλαδή, με την πίστη
του Ιησού. Πιστεύουν ακράδαντα, ότι δεν σβήνουν με το θάνατο αλλ' ότι θα ζουν
τη ζωή την αθάνατη.
• Το άλλο: Ο Θεός θα τους οδηγήσει, μαζί
με τον Ιησού Χριστό, στην ένδοξη και αιώνια ζωή. Εν ονόματι της Αναστάσεως και
της δόξας του Ιησού, θ' αναστηθούν και θα δοξαστούν και οι κοιμηθέντες.
__Το «Χριστός Ανέστη» δεν ψάλλεται μόνο όσες φορές ορίζει το τυπικό
της Εκκλησίας. Ψάλλεται εκατομμύρια φορές. Κάθε φορά, που ένας αμαρτωλός
μετανοεί, οι άγγελοι ψάλλουν· «Χριστός Ανέστη»! (Λουκ. ιε' 7, 10).
__Και θα ψαλλεί
αναρίθμητες φορές την ημέρα της κοινής αναστάσεως. Ειδικός άγγελος θα
επισκέπτεται κάθε νεκρό κεκοιμημένο, με μια ουράνια προσταγή και με ένα
θεσπέσιο ύμνο:
• Η προσταγή: «Ανάστα, δεύρο έξω, ακολούθησέ με»!
• Ο ύμνος: «Ανέστη Χριστός εκ νεκρών, λύσας θανάτου τα
δεσμά».
____________
Αρχιμ. Δανιήλ Γ. Αεράκης, Περιοδικό
«Ιωάννης ο Βαπτιστής», Απρίλιος
2012.