16.11.14

Το "πλεόνασμα"...

Το "πλεόνασμα"...

.
.
Η αριθμητική

Το πρώτο που μαθαίνουμε χωρίς να ξέρουμε τι λέμε είναι να μετράμε.
Ας πηδάμε και κανέναν αριθμό, φτάνουμε μέχρι το δέκα. Το έντεκα και το δώδεκα δύσκολο. Το βλέπω στην εγγονή μου που είναι όλο χαρά όταν φτάσει στο δέκα, έστω κι αν έχει ξεχάσει τα μισά.
Το επόμενο μάθημα είναι να μετράμε τα δάχτυλα.
Είναι πιο χειροπιαστό αυτό. Ύστερα αρχίζουν οι τέσσερις πράξεις, το θεμέλιο της αριθμητικής, των λογαριασμών της ζωής μας.
Κι αυτοί που ξέρουν ανώτερα μαθηματικά, κι αυτοί που τελείωσαν μόνο το Δημοτικό, το ίδιο κουμαντάρουν το σπίτι τους.
Ξέρουν τα έσοδα τους, βγάζουν τα πάγια έξοδα, λογαριασμούς, φαγητό, σχολεία, και μετά ψωνίζουν, διασκεδάζουν, κάνουν διακοπές, χτίζουν σπίτια.
Οι ανάγκες πολλές φορές σε κάνουν να δανειστείς από φίλους, από τράπεζα, από όπου μπορείς.
Ο καλός νοικοκύρης επιστρέφει τα δανεικά και ξανακάνει την προσθαφαίρεση.
Όσα του μείνουν είναι το πλεόνασμα. Και το κρατάει πρώτα για να εξαγοράσει την κακιά την ώρα «το βιος μου στη βια μου» και μετά να σπουδάσει τα παιδιά, να παντρέψει κορίτσια, να ζει τέλος πάντων ήρεμα.
Αν το αποκτήσει για πρώτη φορά το λέει πρωτογενές.
Με χαρά μας ακούμε ότι και οι κυβερνήτες μας είναι τόσο καλοί νοικοκυραίοι που απέκτησαν πλεόνασμα για πρώτη φορά, δηλαδή πρωτογενές
Δαφνοστόλισαν το μυαλό τους.
Άρα κάνανε καλό κουμάντο, ξοφλήσανε τα χρέη τους και τους περίσσεψαν κι όλας.
Όμως! Όμως! Όμως! Ακούμε.
Χρωστάνε για τα φάρμακα, χρωστάνε στους εργολάβους για τα έργα, στους προμηθευτές, στους συνταξιούχους, τα εφάπαξ, στους αστυνομικούς, «στης Μιχαλούς».
Τελικά κατέληξα να λέω ότι δεν ξέρουν αφαίρεση.
Στύψανε τις τσέπες μας τις περιουσίες σ' ένα τάσι τις σταγόνες, το είδαν αρκετό και παινεύονται.
Και επειδή είναι και εκλογές είναι τόσο γενναιόδωροι που το μοίρασαν.
Πρόλαβαν πριν ώστε να το θυμηθούν την ώρα της κάλπης.
Κι εμείς οι υπόλοιποι να πούμε.
Μα οι άνθρωποι δεν τα κλέψανε όπως συνήθιζαν, αλλά μας τα ξανάδωσαν.
Τώρα σ' αυτούς που χρωστάνε ας περιμένουν. Θα μάθουν κάποια φορά και αφαίρεση.
Τώρα είναι στην πρόσθεση.
Ο πολλαπλασιασμός απέχει πολύ.
Για τη διαίρεση δε νομίζω ότι θα έχουν μεγάλο πρόβλημα. Γιατί είναι λίγοι αυτοί που τα μοιράζονται και θα τα βρούνε.
Εκτός αν τα χαλάσουν στη μοιρασιά.

Χρυσοντίνα Παπαδάμ «Βήμα των Συντακτών» φ. 82

_Τα σχόλια δικά σας...
=================