Όταν ο Αβραάμ Λίνκολν ήταν ακόμη δικηγόρος, σε μια νομική συζήτηση ρώτησε
τον αντίπαλό του: "Πόσα πόδια έχει μια αγελάδα;"
Εκείνος απάντησε: "Τέσσερα".
Ο Λίνκολν τότε ρώτησε: «Αν ονομάσουμε την ουρά της αγελάδας πόδι, πόσα
πόδια θα έχει η αγελάδα;»
Ο άλλος είπε: "Πέντε".
"Λάθος!»
είπε ο Λίνκολν. "Απλά και
μόνο αλλάζοντας το όνομα της ουράς της αγελάδας, αυτό δεν μας δίνει ένα ζώο με ένα
επιπλέον πόδι".
Η αλήθεια δεν αλλάζει μόνο και μόνο επειδή κάποιοι αλλάζουν το νόημα των
λέξεων.
Όλοι είμαστε υποκειμενικοί. Ορίζουμε ως αλήθεια εκείνο που εμείς νομίζουμε
ότι είναι αλήθεια, μέσα από τη υποκειμενική δική μας άποψη ή γνώμη. Όμως δεν
μπορεί να είναι όλες οι απόψεις σωστές. Με τόσες διαφορετικές υποκειμενικές απόψεις,
πώς μπορεί να προσδιοριστεί η αλήθεια;
Παρόμοια και η ηθική αλήθεια βασίζεται σε πρότυπα που δεν καθορίζονται
από προσωπικές γνώμες.
Φανταστείτε δύο άνδρες πάνω σε ένα βράχο ύψους 300 μέτρων που συζητούν για
το νόμο της βαρύτητας, και ο ένας με βάση τη δική του οπτική γωνία υποστηρίζει με
πάθος και πίστη ότι βαρύτητα δεν υπάρχει.
Αν όμως πηδήξει στον γκρεμό, καθώς θα κατρακυλάει στην κατηφόρα, ο νόμος
της βαρύτητας δεν θα είναι πλέον γι’ αυτόν θέμα υποκειμενικής συζήτησης αλλά
μια σκληρή πραγματικότητα.
Η συνείδηση μπορεί να είναι οδηγός, μόνο αν η συνείδηση έχει εκπαιδευτεί κατάλληλα,
ώστε να ακολουθεί την αντικειμενική αλήθεια και να μην καθοδηγείται από τα
συναισθήματα.
Ο Σολομών έγραψε: «Υπάρχει οδός ήτις φαίνεται ορθή εις τον άνθρωπον,
αλλά τα τέλη αυτής είναι οδοί θανάτου» (Παρ.
16:25).
Η λύση στην αναζήτηση της αλήθειας είναι η δυνατότητα να ελέγχουμε τις
σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Όλοι πρέπει με προσευχή και ταπεινά να ζητούμε
την ηθική αλήθεια του Θεού, όπως αποκαλύπτεται στην Αγία Γραφή, για να διαπιστώσουμε
τον δρόμο της αλήθειας του Θεού.
Στο τέλος, η μόνη άποψη που έχει αξία, είναι εκείνη του Δημιουργού της
πραγματικότητας.
"Ο θαρρών επί την ιδίαν αυτού καρδίαν είναι άφρων·
αλλ' ο περιπατών εν σοφία, ούτος θέλει σωθή" (Παρ. 28:26).
Από
το διαδίκτυο -- Σκέψεις του Gary Petty
|