1.2.11

Τι θα ήθελες να πουν στην κηδεία σου;

Κάποιος άνθρωπος της εκκλησίας έγραψε κάποτε: 

«Έχω σκεφτεί συχνά τι θα προέκυπτε αν έκανα μια έρευνα στα μέλη των διαφόρων Εκκλησιών για το τι θα ήθελαν να ειπωθεί στην κηδεία τους. Θα ήθελαν πραγματικά:
1. Να πω όλη την αλήθεια γι’ αυτούς;
2. Να υπερβάλλω, προβάλλοντας όλες τις καλές πλευρές τους και να αποσιωπήσω εντελώς τις ατέλειές τους; ή,
3. Να ξεχάσω την αλήθεια και να πω κάθε είδους ψέμα που θα κολάκευε την υστεροφημία τους;

Κάποιος άλλος είπε στην επικήδεια ομιλία για το νεκρό:

«Ήταν μέλος της εκκλησίας αλλά σπανίως ερχόταν ήταν παρών στις συνάξεις. Ήταν μέλος της εκκλησίας, αλλά δεν θεωρούσε τη μελέτη της Αγίας Γραφής σημαντική, γι’ αυτό και δεν ενδιαφερόταν για δεν ήρθε ποτέ τις σχετικές ομιλίες. Ήταν μέλος της εκκλησίας, αλλά δεν έδωσε ποτέ για το έργο του Θεού κάτι από τα πολλά δώρα που ο Θεός του χάρισε. Η κηδεία του γίνεται σε αυτό κτήριο που πληρώθηκε από άλλους. Ήταν μέλος της εκκλησίας, αλλά κανένας από εμάς που είμαστε συγκεντρωμένοι εδώ σήμερα δεν άκουσε ποτέ από το στόμα του κάποια χριστιανική κουβέντα. Τώρα έχει πάει στην κρίση για να συναντήσει τον Θεό. Το μόνο που μπορεί να πει στον Θεό είναι, «Ήμουν μέλος της εκκλησίας». Κι εγώ το μόνο που μπορώ να πω γι’ αυτόν είναι «Ήταν μέλος της εκκλησίας».

Οι ποιμένες βρίσκονται συνήθως στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να «χτίσουν» ωραίες ομιλίες και να περιγράψουν πράγματα και θαύματα με τα οποία θα μπορούσε να είναι ευχαριστημένος ακόμη και ο χειρότερος ληστής – και οι συγγενείς του...

Αλλά αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει σε τίποτα την πραγματικότητα που συνοδεύει τον νεκρό στην αιώνια πραγματικότητα. Ας προσέχουμε, λοιπόν!


ΝΕΟ ΤΕΥΧΟΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΤΥΧΙΚΟΣ"



Το νέο τεύχος του περιοδικού ΤΥΧΙΚΟΣ έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα ww.tyxikos.gr/11-1.html.

Μπορείτε να το διαβάσετε και να το σχολιάσετε.

(Η έντυπη έκδοση θα κυκλοφορήσει σε δύο εβδομάδες.)





.
Η ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ "ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΕΣ"...

Το έργο του Χριστού συνίσταται στην ολοτελή ανακαίνιση της ανθρώπινης φύσης που προϋποθέτει όμως  την εκούσια ανταπόκριση του ανθρώπου στην κλήση Του, θεμελιώνεται δηλαδή στο βάθρο της όντως Ελευθερίας του ανθρώπινου προσώπου. Αντίθετα, οι κάθε είδους αναμορφωτές, μεταρρυθμιστές και «απελευθερωτές», όχι μόνο δεσμεύουν την ανθρώπινη ελευθερία για χάρη κάποιου ουτοπικού «ανώτερου σκοπού», αλλά και καταλύουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια εξευτελίζοντάς την μέχρι θανάτου, όταν οι άνθρωποι αμφισβητούν τις «καλές» τους προθέσεις και αρνούνται να καταστούν πειθήνια όργανά τους.

 




.