24.1.13

Η Αξιολόγηση των κληρικών... Δημοσίων Υπαλλήλων


Η Αξιολόγηση των κληρικών... Δημοσίων Υπαλλήλων

__Από το ιστολόγιο www.efimerios.gr μαθαίνουμε... απορούμε... και αφήνουμε ασχολίαστο... στην κρίση σας...
=
Η Αξιολόγηση είναι σύμφωνη ή αντίθετη με τους Κανόνες της Εκκλησίας;
Οι  Ιεροί Κανόνες δεν ορίζουν  κάτι, διότι απλά η μισθοδοσία των  κληρικών αποτελούσε ανέκαθεν μέριμνα  της Εκκλησίας. Από τη στιγμή που η Πολιτεία μισθοδοτεί τους κληρικούς, ορίζει η ίδια το ύψος της χρηματικής αμοιβής και θέτει -εν προκειμένω- φραγμούς και όρια, τη διαχείριση των οποίων άφησε στην Εκκλησία, σύμφωνα με το αυτοδιοίκητο της Εκκλησίας, κατ' εφαρμογή των Ιερών Κανόνων και του Συντάγματος. Η ανάληψη επίσης της ευθύνης αξιολογήσεως από τους Αρχιερατικούς Επιτρόπους δεν αντίκειται σε εκκλησιολογικές αρχές: ο Επίσκοπος είναι η κεφαλή της κάθε τοπικής Εκκλησίας, και εκχωρεί μέρος των διοικητικών του αρμοδιοτήτων στους Πρωτοσυγκέλλους και στους Αρχιερατικούς Επιτρόπους, οι οποίοι εν ονόματι του Επισκόπου και αντί Αυτού ρυθμίζουν συγκεκριμένα κάθε φορά θέματα και υπογράφουν κάποιες κατηγορίες εγγράφων (π.χ. Άδειες Γάμου κλπ). Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας, με τον Κανονισμό 230/2012 και ειδικότερα στο άρθρο 11, επιφόρτισε τους Αρχιερατικούς Επιτρόπους και τον Πρωτοσύγκελλο με το καθήκον του αξιολογητή, στα πλαίσια της προαναφερθείσας εκχώρησης αρμοδιοτήτων του Επισκόπου. Εξάλλου, τον καταληκτικό λόγο περί της προαγωγής των κληρικών από βαθμό σε βαθμό τον έχει στην πράξη ο Μητροπολίτης - Πρόεδρος του Μητροπολιτικού Συμβουλίου, κάθε φορά που αυτό συγκαλείται ως υπηρεσιακό για τους κληρικούς.

=

Αυτά για όσους απερίσκεπτα θέλουν τις εκκλησίες Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου...
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com

Θυμήσου με, Κύριε...


Θυμήσου με, Κύριε...



__Όταν οι στρατιές των αγγέλων θα διασχίζουν όλη την υφήλιο και θα συνάγουν τους διαλεκτούς σου από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, μη με λησμονήσεις, εξαιτίας των ληστρικών μου έργων, αλλά, «θυμήσου με, Κύριε, όταν έλθεις στη βασιλεία σου».


=
«Θυμήσου με, Κύριε, όταν έρθεις στη βασιλεία σου»
«Και πώς», κάποιος διερωτάται, «θα υποβάλλω τα αιτήματά μου, όντας εγώ αγροίκος, χωρικός κι απαίδευτος;»
-Γι’ αυτού του είδους τα αιτήματα δεν σου χρειάζονται λογοτεχνικές ικανότητες, παρά μονάχα απλότητα. Ας επιστρέψουμε, όπως έκαμε ο άσωτος υιός. Ας στενάξουμε, όπως στέναξε ο τελώνης Άς χύσουμε δάκρυα μετανοίας όπως η πόρνη και, όπως ο ληστής, ας φωνάξουμε: «Θυμήσου με, Κύριε, όταν έρθεις στη βασιλεία σου». Πού βλέπεις το δύσκολο και το πολύπλοκο σ’ αυτά τα τόσο άπλα λόγια;
-«Ναι», αποκρίνεται, «αλλ’ εγώ δεν βλέπω τον εαυτό μου να ‘ναι συσταυρωμένος με τον Κύριο. Πώς, λοιπόν, να επαναλάβω του ληστή τα λόγια;»
-Τί λέγεις, άνθρωπε; Θέλεις κάθε μέρα να βλέπεις σταυρωμένο τον Χριστό; Τίποτε δεν σ’ εμποδίζει κάθε μέρα να στρέφεις το βλέμμα της διάνοιας και ν’ αντικρίζεις τη σωτήρια σταύρωση και στη συνέχεια να λέγεις; «Θυμήσου με, Κύριε, όταν έρθεις στη βασιλεία σου».
-Αυτός, όμως, ξαναρωτά και λέει: «Πώς κάθε μέρα σταυρώνεται ο Χριστός, για να τον βλέπω με τρόπο νοερό»;
-Δεν λέγω, να τον βλέπεις κάθε μέρα σταυρωμένο, αλλά κάθε μέρα νοερά να βλέπεις τη σωτήρια σταύρωση, που τότε, μια και για πάντα, έγινε, και να λέγεις συχνά και ολόκαρδα: «Θυμήσου με, Κύριε, όταν έρθεις στη βασιλεία σου». Αλλά και όταν σταυρώσουμε τον αμαρτωλό εαυτό μας «μαζί με τα πάθη και τις επιθυμίες μας», όπως λέγει ο θείος και μακάριος Παύλος, τότε κι εμείς συσταυρωνόμαστε μαζί του και μπορούμε να λέμε: «θυμήσου με, Κύριε, όταν έρθεις στη βασιλεία σου». Βλέπεις αυτό το σύντομο και εύκολο αγιογραφικό κείμενο πόση ωφέλεια προξενεί;
-Δεν είπε: Συγχώρησέ μου, Κύριε, τις ληστρικές αισχρουργίες, τους φόνους, τους δόλους, τις αρπαγές, τις ωμότητες, και τις μύριες εκείνες μιαρότητες, αλλά «θυμήσου με, Κύριε». Κι ούτε τη θύμηση αυτή την ζητώ αμέσως, αλλά τότε. Όταν οι δυνάμεις των ουρανών θα σαλευτούν. Όταν θα έλθεις με τρόπο εμφανή. Όταν, το ανέκφραστο φως της δικής σου παρουσίας σαν αστραπή θα φανεί ταυτόχρονα από την ανατολή μέχρι και τη δύση. Όταν θα ηχήσει μεγαλόφωνα η σάλπιγγα και οι νεκροί θ’ αναστηθούν. Όταν θα εξαποστείλεις τους αγίους σου αγγέλους να συναθροίσουν τους διαλεχτούς σου κι από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Τότε, αφού παρουσιασθεί πια η βασιλεία σου, θυμήσου με, Κύριε. Μη με λησμονήσεις γιατί είμαι ληστής, αλλά «θυμήσου με, Κύριε, όταν έλθεις στη βασιλεία σου».
Όταν οι στρατιές των αγγέλων θα διασχίζουν όλη την υφήλιο και θα συνάγουν τους διαλεκτούς σου από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, μη με λησμονήσεις, εξαιτίας των ληστρικών μου έργων, αλλά, «θυμήσου με, Κύριε, όταν έλθεις στη βασιλεία σου». Δεν ζητώ περισσότερα απ’ αυτό, αφού δεν πρόλαβα καν να μετανοήσω, για τα φοβερά εκείνα ατοπήματα μου· γι’ αυτό συνελήφθηκα και, σαν ληστής, σταυρώθηκα, ώστε και σύ, Κύριε, που είσαι ανώτερος από κάθε δικαιοσύνη, να συγκαταλεχθείς μαζί με τους ανόμους. Έτσι και μ’ αυτή σου τη συγκατάβαση, με τρόπο υπεράξιο, παραβλέπεις την αισχρότητα των έργων μου, και με καθιστάς άξιο, να με θυμηθείς στη βασιλεία σου. Όταν χίλιες χιλιάδες και μύριες μυριάδες των ουρανίων δυνάμεων, μ’ αισθήματα τρόμου, σε κυκλώνουν. Όταν θα καθίσεις στον περίδοξο θρόνο, σαν βασιλιάς των ουρανίων δυνάμεων κι όλης της οικουμένης, τότε θα συναχθούν μπροστά σου όλα τα έθνη. Τότε θα τους χωρίσεις, όπως ο βοσκός χωρίζει τα πρόβατα από τα ερίφια. Τότε θα στήσεις τα πρόβατα στα δεξιά σου και τα ερίφια στ’ αριστερά σου. Πώς, επομένως, να μην είναι παμμέγιστο γεγονός, να θυμηθείς τότε, βασιλιά των όλων, έμενα, ένα αχρείο και άχρηστο ληστή;
Κι Αυτός του αποκρίνεται! Από που έμαθες, ληστή, ότι εγώ είμαι βασιλιάς; Τί βλέπεις σ’ έμενα αντάξιο της βασιλικής μου εξουσίας; Πού βλέπεις βασιλικό μανδύα να με περιβάλλει; Πού τα στρατεύματα και τα χρυσοκόλλητα άρματα; Πού οι δορυφορούντες συνοδοί, οι επιβολείς της βασιλικής ευταξίας; Πού τα παλάτια και τα περίλαμπρα σπίτια κι όλα τα γνωρίσματα της βασιλείας; Πώς ονομάζεις, κάποιο, βασιλιά, που δεν έχει πού να κλίνει το κεφάλι και που σταυρωμένος βρίσκεται σαν κακούργος μεταξύ δύο ληστών; Αλλά και ποιούς νόμους μελέτησες ή ποιές προφητείες, ευνοϊκές για μένα, διάβασες, ώστε να μάθεις να με καλείς βασιλιά; Όταν στάθηκα μπροστά στον Πιλάτο και λίγο νωρίτερα μπροστά στον Καϊάφα, με δική μου θέληση φανέρωσα, τότε, το αποκρυμμένο τούτο μυστήριο. Στον ένα είπα: «…σύντομα θα δείτε τον Υιό του Ανθρώπου να κάθεται στα δεξιά του Θεού και να έρχεται πάνω στα σύννεφα του ουρανού». Και στον άλλο: «Αν η βασιλεία μου προερχόταν απ’ αυτόν τον κόσμο, οι στρατιώτες μου θα αγωνίζονταν να μην πέσω στα χέρια των Ιουδαίων. Η δική μου βασιλεία δεν προέρχεται από εδώ». Εκείνοι τ’ άκουσαν, έμειναν όμως άπιστοι. Συ, φυσικά, δεν τ’ άκουσες αυτά, γιατί, ληστής όντας και κακούργος, βρισκόσουνα φυλακισμένος. Από πού, λοιπόν, με ξέρεις και αναγνωρίζεις, σαν βασιλιά, και ζητάς να σε θυμηθώ και να σε κάμω άξιο της βασιλείας μου;
Άγ. Νεόφυτος Ἐγκλειστος 
=


__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com

Αυτό ΔΕΝ είναι χριστιανική ενότητα...


Αυτό ΔΕΝ είναι χριστιανική ενότητα...

==

...Βαβυλώνα είναι...
...και το γνωρίζουν πολύ καλά...
__Όμως έτσι ταιριάζει στο αφεντικό τους...
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com

Ποινή αργίας 10 ημερών... σε ιερέα


Ποινή αργίας 10 ημερών... σε ιερέα

=
Απίστευτο και όμως αληθινό ! 

Σε μητρόπολη της Θεσσαλίας  έπεσε Ιερή Καμπάνα σε Ιερέα ενός μικρού χωριού με ποινή αργίας 10 ημερών γιατί δεν έπιασε το στόχο που η οικονομική επιτροπή της Μητροπόλεως είχε θέσει!

 Δηλαδή να το κάνουμε λιανά τιμωρήθηκε Παπάς ενός μικρού χωριού του κάμπου της Θεσσαλίας επειδή δεν έφερε τα απαιτούμενα χρήματα στην Μητρόπολη...
Όταν ο Παπάς δικαιολογήθηκε ότι λόγω της κρίσης οι ενορίτες του δεν έχουν χρήματα να ρίξουν στο παγκάρι, εισέπραξε την ποινή των ημερών αργίας...
== Κυκλοφορεί τις μέρες αυτές στο διαδίκτυο ==

__Γιατί δεν στέλνουν τον Μητροπολίτη στην Εφορία, μήπως και ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ;;;
 .
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com

Η αξιοπρέπεια του κράτους…


Η αξιοπρέπεια του κράτους…


========================================



__Από κείμενο του φίλου κ. Δ. Φαλλή με τίτλο «Η αξιοπρέπεια του κράτους…» αντιγράφουμε: 


[…] Γράφει ο Χαρίλαος Τρικούπης:
«Οφείλομεν να αναγράψωμεν ως πρόγραμμα της εξωτερικής ημών πολιτικής ότι εις ουδένα ξένον, οσονδήποτε φιλικώς διακείμενον προς ημάς, επιτρέπομεν να διευθύνει τα της πολιτικής ημών, και όχι μόνον τα της εσωτερικής αλλά και αυτά της εξωτερικής ημών πολιτικής...

Η δ' αξιοπρέπεια του κράτους επιβάλλει εις την κυβέρνησιν της χώρας, όπως εις τα της εσωτερικής πολιτικής μη επιτρέπει εις ουδένα ουδέ κάν λόγον επί των παρ' αυτής γενομένων...

Η κυβέρνησις της Ελλάδος πρέπει (όμως) να επιδιώκει την φιλίαν και την σύμπραξιν ξένων κρατών, διότι άνευ της φιλίας τινών εκ των μεγάλων κρατών ουδενός δύναται να επιτύχει...»

Καλά όλα αυτά του Χαρίλαου Τρικούπη, αλλά εμείς, τι κάνουμε σήμερα για τη δική μας και την αξιοπρέπεια του κράτους; Νομίζω το αντίθετο!
Δανεισθήκαμε από τους ξένους περισσότερα από 400 δις. ευρώ για αναπτυξιακούς –δήθεν– σκοπούς και μεις τα ξοδέψαμε για την καλοπέραση μας.
Βρέθηκαν μάλιστα και αρκετοί «αετονύχηδες» και άρπαξαν και έκλεψαν όχι μονάχα για να φάνε, αλλά και για να γεμίσουν και τις ξένες τράπεζες!
Και τώρα ήρθαν οι δανειστές, μας άρπαξαν απ' το λαιμό και «Δώστε μας τα χρήματα εδώ και τώρα!..
Έτσι κάνουν αυτοί διαχείριση και σε μας και στο Κράτος!
«Μας χορεύουν στο ταψί» και μείς χοροπηδάμε μαλώνοντας μεταξύ μας.
Για την αξιοπρέπεια μας, ούτε λόγος! […]
Εφημερίδα «Το Βήμα των Συντακτών» (φ.74),
========================================


__Τα σχόλια δικά σας...
__


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com