14.2.12



Σε ποιο είδος αγάπης αναφέρονται;


Αυτοί που γιορτάζουν σημέρα, σε ποιο είδος αγάπης αναφέρονται;


ΑΓΑΠΗ, ΦΙΛΙΑ, ΣΤΟΡΓΗ, ΕΡΩΤΑΣ

Υπάρχουν τέσσερις λέξεις για την αγάπη, που είναι «αγάπη», «φιλία», «στοργή» και «έρωτας». Οι τρεις πρώτες απαντώνται στη Βίβλο και αν θέλουμε να κατανοήσουμε βαθιά την Αγία Γραφή είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι σημαίνει η κάθε μία και πώς διαφέρουν όπως χρησιμοποιούνται.
__Το κακό είναι ότι τις περισσότερες φορές οι διαφορετικές αυτές λέξεις όταν συναντούνται στην Αγία Γραφή, συνήθως μεταφράζονται απλά ως «αγάπη», αν και στο αρχαίο κείμενο σημαίνουν διαφορετικά πράγματα. Τότε, δυστυχώς, η πραγματική βαθύτερη έννοια της λέξης χάνεται στην αδύναμη μετάφραση.

__Να πώς ορίζονται αυτές οι τέσσερις λέξεις:
Αγάπη: Αγάπη χωρίς προϋποθέσεις. Η αγάπη του Θεού για τους ανθρώπους.
Φιλία: Αγάπη μεταξύ φίλων.
Στοργή: Αγάπη μέσα στην οικογένεια. Γονείς,  παιδιά, αδέλφια, ξαδέλφια, κ.λπ., όπως η αγάπη γίνεται αισθητή σε μια πολύ στενή οικογένεια.
Έρωτας: Η αίσθηση της αγάπης ανάμεσα στα αντίθετα φύλα. Ρομαντική αγάπη, αγάπη πάθους.

__Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε καθένα από τα τέσσερα διαφορετικά είδη αγάπης.

Αγάπη: Η λέξη που αναφέρεται στην αγάπη του Θεού, ένα από τα είδη της αγάπης που μπορούμε να έχουμε όλοι για τους ανθρώπους. Η αγάπη είναι η ίδια η φύση του Θεού, ο Θεός είναι αγάπη (Α~ Ιωάννου 4:7-12, 16). Το μεγάλο κλειδί για την κατανόηση αγάπης είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι μπορεί να γίνει γνωστή επειδή απαιτεί δράση. Στην πραγματικότητα, μερικές φορές μιλάμε για το μοντέλο «αγάπη της δράσης".
__Σήμερα οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να σκέφτονται την αγάπη ως ένα συναίσθημα, αλλά αυτό δεν ισχύει κατ'  ανάγκη με την ιερή αγάπη. Αγάπη είναι η αγάπη που ορίζεται από κάτι που ένας κάνει και όχι από το πώς αισθάνεται. Ο Θεός «αγάπησε τον κόσμο" (ιερή αγάπη) και έδωσε τον μονογενή Υιό Του (Ιωάννης 3:16). Προφανώς αυτό ο Θεός δεν το έκανε για να νιώσει καλά αλλά επειδή αγαπούσε πραγματικά το αντικείμενο της αγάπης Του, τους ανθρώπους.
__Ο Χριστός επίσης αγάπησε (ιερή αγάπη) και έδωσε τη ζωή Του. Δεν ήθελε να πεθάνει, αλλά μας αγαπούσε και γι’ αυτό έκανε εκείνο που απαιτούσε η δικαιοσύνη του Θεού. Μια μητέρα που αγαπά το άρρωστο μωρό της, θα μείνει άγρυπνη όλη τη νύχτα για τη φροντίδα του, κι αυτό δεν είναι κάτι που θέλει να κάνει αλλά είναι μια αληθινή πράξη ιερής αγάπης.
__Το θέμα είναι ότι η ιερή αγάπη δεν είναι απλά μια παρόρμηση που παράγεται από τα συναισθήματα. Αντίθετα, η ιερή αγάπη είναι μια άσκηση της θέλησης, μια συνειδητή επιλογή. Γι'  αυτό ο Θεός μπορεί να μας λέει να αγαπάμε τους εχθρούς μας (Ματθ. 5:44, Έξοδ. 23:1-5). Δεν μας διατάζει να "νιώθουμε καλά» για τους εχθρούς μας, αλλά να ενεργούμε με τρόπο αγάπης προς αυτούς. Η ιερή αγάπη σχετίζεται με την υπακοή και αφοσίωση, και όχι κατ'  ανάγκη με το αίσθημα και το συναίσθημα. Η ιερή αγάπη για τον εαυτό μας είναι να υπακούμε τον Θεό και να ζητούμε μακροπρόθεσμη ευλογία και κέρδος.
__Ο τρόπος για να ξέρουμε ότι αγαπούμε (ιερή αγάπη) τον Θεό είναι αν τηρούμε τις εντολές Του. Ο Ιησούς είπε, «Ο έχων τας εντολάς μου και φυλάττων αυτάς, εκείνος είναι ο αγαπών με" (Ιωάν. 14:21). Υπάρχουν Χριστιανοί που λένε ότι αγαπούν τον Θεό, αλλά ο τρόπος ζωής τους είναι αντίθετος με το θέλημα του Θεού. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν λάθος στην αντίληψή τους για την αγάπη του Θεού, την αληθινή ιερή αγάπη. Ο Ιησούς το κατέστησε σαφές: «Ο μη αγαπών με τους λόγους μου δεν φυλάττει» (Ιωάν. 14:24).
__Στη Επιστολή προς Γαλάτες 5:22 μαθαίνουμε ότι ένα τμήμα από τον καρπό του πνεύματος είναι η αγάπη. Η ιερή αγάπη πρέπει να είναι το ξεχωριστό χαρακτηριστικό της χριστιανικής ζωής προς τους άλλους χριστιανούς και όλη την ανθρωπότητα. Οι Χριστιανοί ευσεβείς άνθρωποι πρέπει να γνωρίζονται από την αγάπη τους (ιερή αγάπη) μεταξύ τους (Ιωάν. 13:35).

Φιλία: Η δεύτερη λέξη για την «αγάπη» που πρέπει να εξετάσουμε είναι η «φιλία», που σημαίνει "έχω ιδιαίτερο ενδιαφέρον για κάποιον ή κάτι, συχνά με έμφαση στη στενή συνεργασία ή σχέση, αγαπώ κάτι, θεωρώ κάποιον ως φίλο μου".
__Θα ήταν ίσως χρήσιμο αν η φιλία δεν μεταφραζόταν ποτέ ως "αγάπη" στην Καινή Διαθήκη, επειδή αναφέρεται σε μια ισχυρή προτίμηση ή μια ισχυρή φιλία. Φυσικά, θα δούμε πώς η φιλία μπορεί να μεταφραστεί ως "αγάπη", γιατί στο σύγχρονο πολιτισμό λέμε «αγαπώ» πράγματα που θέλω ή μου αρέσουν έντονα: "Αγαπώ το παγωτό», «αγαπώ το αυτοκίνητό μου», «λατρεύω τα μαλλιά μου" κ.λπ. Η λέξη φιλία υποδηλώνει μια ισχυρή συναισθηματική σύνδεση, και ως εκ τούτου χρησιμοποιείται για την βαθιά φιλία, ανάμεσα σε φίλους και δεν έχει καμία σχέση με τους άλλους που δεν είναι φίλοι μας. Μπορείτε να αγαπάτε τους εχθρούς σας, αλλά δεν μπορείτε να είστε φίλοι (να έχετε φιλία) μαζί τους. Η διαφορά μεταξύ αγάπης και φιλίας γίνεται σαφής στο κατά Ιωάννη 21:15, αλλά, δυστυχώς, κρύβεται σχεδόν σε όλες τις σύγχρονες μεταφράσεις.
Αφού αναστήθηκε ο Ιησούς, συνάντησε τον Πέτρο και σε μια σύντομη συνομιλία που είχαν οι δύο, ας προσέξουμε τι είπαν ο ένας στον άλλο:
15 Σίμων Ιωνά, αγαπάς με; // Ναι, Κύριε, συ εξεύρεις ότι σε αγαπώ [ως φίλος*].
16 Σίμων Ιωνά, αγαπάς με [ως φίλος*]; // Ναι, Κύριε, συ εξεύρεις ότι σε αγαπώ [ως φίλος*].
17 Σίμων Ιωνά, αγαπάς με [ως φίλος*]; // Κύριε, συ εξεύρεις τα πάντα, συ γνωρίζεις ότι σε αγαπώ [ως φίλος*].
* Το [ως φίλος] το προσθέτει επεξηγηματικά η μεταγλώττιση «Βίβλος»
Όμως στο αρχαίο κείμενο τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Ας το συγκρίνουμε:
15 Σίμων Ἰωάννου, ἀγαπᾷς με πλέον τούτων; // ναὶ κύριε, σὺ οἶδας ὅτι φιλῶ σε.
16 Σίμων Ἰωάννου, ἀγαπᾷς με; // σὺ οἶδας ὅτι φιλῶ σε.
17 Σίμων Ἰωάννου, φιλεῖς με; // κύριε, πάντα σὺ οἶδας, σὺ γινώσκεις ὅτι φιλῶ σε.
Σ’ αυτή την περικοπή βλέπουμε καθαρά πώς η χρήση της λέξης «αγάπη-αγαπώ» στις μεταφράσεις έχει επισκιάσει το πραγματικό βαθύτερο νόημα της συνομιλίας τους.
__Γιατί ο Ιησούς χρησιμοποιούσε το ρήμα «αγαπώ» ενώ ο Πέτρος το ρήμα «φιλώ»; Ο Ιησούς ρωτούσε αν ο Πέτρος Τον αγαπούσε με ιερή αγάπη, μια αγάπη που ίσως θα απαιτούσε θυσίες. Ο Ιησούς μόλις πριν λίγο είχε περάσει από φρικτά βασανιστήρια για χάρη του Πέτρου (και δική μας), κάτι που λογικά δεν ήθελε να κάνει, αλλά το έκανε λόγω της ιερής αγάπης Του για εμάς.
__Πριν από τη σταύρωση, όταν ο Κύριος Ιησούς προείπε στους μαθητές τη σύλληψη και τη σταύρωσή του, ο Πέτρος εκφράστηκε με θάρρος και εμπιστοσύνη στον εαυτό του, δείχνοντας πως είναι έτοιμος να κάνει και να πάθει πράγματα για τον Κύριο: «Και αν πάντες σκανδαλισθώσιν εν σοι, εγώ ποτέ δεν θέλω σκανδαλισθή (...) Και αν γείνη χρεία να αποθάνω μετά σου, δεν θέλω σε απαρνηθή». Όταν όμως ήρθε η ώρα να αποδείξει τη θέληση και την απόφασή του, όλα αυτά που έλεγε εξατμίστηκαν λόγω της ουσιαστικής αδυναμίας του. 
__Χωρίς αμφιβολία είχε καλά αισθήματα για τον Κύριο, και το έδειξε καθώς την ώρα που οι άλλοι έφυγαν μακριά, εκείνος ακολούθησε τον Κύριο έστω και «από μακρόθεν», αλλά είναι άλλο το ενδιαφέρον ή η περιέργεια και άλλο η ομολογία και η μαρτυρία. Εκεί ήταν που ο Πέτρος απέτυχε, κάτι που προφανώς μπορούσε να συμβεί και με όλους εμάς.
__Αντίθετα, θυμηθείτε ότι ο Πέτρος αποφεύγοντας το ενδεχόμενο του βασανισμού αρνήθηκε τον Ιησού. Ο Ιησούς ρώτησε δύο φορές τον Πέτρο, «Με αγαπάς;» Αυτό σημαίνει, είσαι πρόθυμος να κάνεις πράγματα για χάρη μου, που δεν θα ήθελες να κάνεις;
__Ο Πέτρος, από την άλλη πλευρά, εξακολουθούσε να νιώθει το συνειδησιακό τσίμπημα αφού απαρνήθηκε τον Ιησού, και έλπιζε ότι η φιλία τους ήταν άθικτη. Στο μυαλό του, μπορεί να αναρωτιόνταν αν ο Ιησούς κρατούσε την άρνηση του Πέτρου σε βάρος του. Θα μπορούσε να εξακολουθεί να θεωρείτε ο Πέτρος ως στενός συνεργάτης και σύντροφος; Ο Πέτρος δεν ήταν σίγουρος ποια ήταν η τωρινή σχέση του με τον Ιησού, γι' αυτό προσπάθησε να αφήσει τον Ιησού να εκφραστεί αν ακόμα τον θεωρούσε ως αληθινό φίλο, και είχε την φιλία του Ιησού.
__Την τρίτη φορά που μίλησε ο Ιησούς στον Πέτρο, ήρθε στο επίπεδο του Πέτρου και τον ρώτησε αν ο Πέτρος ήταν όντως ένας αληθινός φίλος (φιλείς με), που στενοχώρησε τον Πέτρο. Ωστόσο, ήταν σημαντικό, επειδή ο Ιησούς ήξερε εκείνο που ο Πέτρος δεν ήξερε, ότι ο Ιησούς θα ανέβαινε στον Ουρανό αφήνοντας στον Πέτρο και τους άλλους μαθητές έργο για να εκτελέσουν πάνω στη γη, έργο που θα απαιτούσε από όλους να είναι καλοί φίλοι του και έπρεπε να το κάνουν ακόμη και αν αυτό σήμαινε δυσκολίες.

Στρογή: Η τέταρτη λέξη που πρέπει να καταλάβουμε είναι η λέξη «στοργή», που αναφέρεται στην αγάπη που υπάρχει φυσιολογικά μεταξύ γονέων και παιδιών, ανάμεσα σε αδέλφια, και επίσης υπάρχει μεταξύ των συζύγων σε έναν καλό γάμο όταν δεν αφορά τη συζυγική ερωτική σχέση. Στην επιστολή προς Ρωμαίους 12:10 συναντούμε τη λέξη «φιλόστοργος», που είναι σύνθετη από τις λέξεις «φίλος» (που είναι το ουσιαστικό που παράγεται από το ρήμα φιλώ) και «στοργή».
__Το χωρίο αυτό από την Επιστολή προς Ρωμαίους 12:10, είναι πολύ σημαντικό, που μας ωθεί να είμαστε πολύ τρυφεροί και ευγενείς ο ένας προς τον άλλο. Προσέξτε πως το χωρίο Ρωμαίους 12:10 αποδίδεται στην Μετάφραση Ιωαννίδη (Λόγου): "Να καλλιεργείτε τη φιλαδελφία μεταξύ σας δείχνοντας στοργή ο ένας στον άλλο. Να έχετε αλληλοεκτίμηση προσπαθώντας ο καθένας να την εκδηλώσει πρώτος στον άλλο". Ενώ η ΝΔΜ μάλλον ερμηνεύει: «Να δείχνετε με στοργή την αγάπη σας για τους άλλους πιστούς. Να συναγωνίζεστε ποιος θα δείξει περισσότερη εκτίμηση στον άλλο».

Έρωτας: Η ελληνική λέξη για τη ρομαντική, σεξουαλική αγάπη ή αγάπη πάθους είναι έρωτας. Όταν ο έρωτας χρησιμοποιείται ως κύριο όνομα, αναφέρεται στον ελληνικό θεό της σαρκικής έλξης. __Η ελληνική λέξη «έρως, έρωτας» δεν εμφανίζεται στο βιβλικό κείμενο, έτσι δεν χρειάζεται να ασχοληθούμε μαζί της σε αυτό το άρθρο, όμως πρέπει να γίνει σαφές πως όταν ο χριστιανός μιλάει για «αγάπη» ΠΟΤΕ δεν αναφέρεται στην ερωτική έλξη ή πάθος και αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί στις συνειδήσεις μας για να ξέρουμε τι λέμε, ιδιαίτερα όταν μιλούμε σε νέους και για νέους.
__Η ερωτική «αγάπη» είναι το είδος της αγάπης που γιορτάζεται την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Η ερωτική «αγάπη» είναι σημαντικό συστατικό της σχέσης ενός άνδρα και μιας γυναίκας που πρέπει να οδηγεί σε μια ιερή ένωση γάμου, αναπαραγωγή και δημιουργία βαθιών και διαρκών δυνατών δεσμών εμπιστοσύνης και δύναμης.

Αν κάποιος θέλει να έχει μια ωραία ευσεβή ζωή, υπακούοντας στη φωνή του Θεού και με πλούσια κοινωνία με τους άλλους χριστιανούς και όποιος θέλει να είναι κοντά στον Θεό, πρέπει να ασκήσει όλα τα είδη αγάπης.
1. Χρειαζόμαστε ιερή αγάπη επειδή μερικά από τα πράγματα που απαιτεί ο Θεός από εμάς δεν είναι ωραία ή εύκολα, αλλά πρέπει να γίνουν.
2. Πρέπει να έχουμε φιλία, διότι χρειαζόμαστε φίλους αληθινούς που θα σταθούν κοντά μας, ανθρώπους που συνδέονται συναισθηματικά μαζί μας και με τους οποίους μπορούμε να μοιραστούμε τις βαθύτερες σκέψεις και συναισθήματά μας.
3. Χρειαζόμαστε τον έρωτα που είναι σημαντικός για τη δημιουργία της οικογένειας και τη δημιουργία μιας βαθιάς, διαρκούς και μακροχρόνιας σχέσης και ισχυρών δεσμών μεταξύ του άντρα και της γυναίκας του στο γάμο.
4. Τέλος, ως Χριστιανοί και ακόλουθοι του Θεού πρέπει να έχουμε στοργή μεταξύ μας, μια βαθιά μορφή αγάπης που κανονικά υπάρχει μέσα  στα όρια της οικογένειας, που μας παρηγορεί και βοηθά να αισθανόμαστε δεμένοι με την άμεση βιολογική μας οικογένεια αλλά και με όλη την ευρύτερη πνευματική μας οικογένεια.



==================================
 Στείλτε αυτό το μήνυμα τώρα σε κάποιον ενδιαφερόμενο φίλο σας.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 
Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε. 
Διεύθυνση: neakaipalaia@gmail.com


Γιορτάζετε τον Βαλεντίνο σας;



Εκατομμύρια άνθρωποι (από μικρά παιδάκια μέχρι ηλικιωμένους σε γεροκομεία) γιορτάζουν σήμερα τον "Βαλεντίνο τους». Ανάμεσά τους, δυστυχώς, είναι και πολλοί χριστιανοί, που χωρίς να το ξέρουν συμμετέχουν σε μία ειδωλολατρική λατρεία και τιμούν μια αρχαία ρωμαϊκή παράδοση.
__Χαμένος στο σκοτάδι του μύθου, της παράδοσης και της θρησκευτικής εκμετάλλευσης, ο Βαλεντίνος, --είτε υπήρξε είτε όχι, είτε μαρτύρησε είτε όχι--, το βέβαιο είναι ότι δεν έχει καμία σχέση με τη χριστιανική πίστη, αλλά, στην ουσία είναι διαιώνιση μιας ειδωλολατρικής λατρείας γονιμότητας.
__Η εκκλησία των πρώτων αιώνων στη Ρώμη και αλλού αρχικά προσπάθησε να σταματήσει αυτή τη λατρεία γονιμότητας, όμως στα τέλη του 4ου αιώνα μ.Χ. αντικατέστησε τη λατρεία του Lupercus με έναν άγιο "προστάτη των ερωτευμένων". Βρήκαν τον ιδανικό υποψήφιο στο πρόσωπο του Valentine, ενός επισκόπου που είχε μαρτυρικό θάνατο 200 χρόνια νωρίτερα. Ως αποτέλεσμα, το 496 μ.Χ. ο Πάπας Γελάσιος άλλαξε την 14η Φεβρουαρίου και την όρισε ως γιορτή προς τιμήν του Αγίου Βαλεντίνου.
__Όταν η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία θεσμοθέτησε την αλλαγή από τα Λουπερκάλια στην Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ο στόχος ήταν να μετατρέψει μια πρώην λαϊκή παγανιστική τελετή γονιμότητας σε μια "χριστιανική εορτή". Με τη θέσπιση αυτής και άλλων παρόμοιων πρακτικών, οι ειδωλολάτρες αγκάλιασαν την εκκλησία, ενώ εξακολούθησαν να υπηρετούν την "εκχριστιανισμένη" ειδωλολατρική παράδοσή τους.


(*)

__Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος προσπάθησε να αλλάξει άλλη μία φορά τα πράγματα εισηγούμενος την αλλαγή της Ρωμαιοκαθολικής εορτής με μία παρόμοια Βυζαντινή, προτείνοντας ως προστάτες των Ορθοδόξων ερωτευμένων το ζεύγος Ακύλα και Πρίσκιλλας, όμως το εμπόριο είναι ισχυρότερο από τη θρησκεία (όταν δεν συνεργάζεται μαζί της) και έτσι το επιχείρημα δεν πέρασε…
________________________
(*) Δυστυχώς μερικοί προσπαθούν να μεταφέρουν τον αγώνα  επικράτησης μεταξύ των εκκλησιών ακόμα και στους Ουρανούς!!! Τι να πει κανείς; Αλίμονο...

Αντίθετα με όλα τα παραπάνω, ο λόγος του Θεού λέει: «Μη συμμορφόνεσθε με τον αιώνα τούτον, αλλά μεταμορφόνεσθε διά της ανακαινίσεως του νοός σας, ώστε να δοκιμάζητε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθόν και ευάρεστον και τέλειον» (Ρωμ. 12:2). 

Διαβάστε πολλά περισσότερα στις σελίδες:


==================================

 Στείλτε αυτό το μήνυμα τώρα σε κάποιον ενδιαφερόμενο φίλο σας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε. 

Διεύθυνση: neakaipalaia@gmail.com

Το κουτί της Πανδώρας




Εν τέλει δεν αποφυλακίζεται ο ηγούμενος Εφραίμ, καθώς η ανακρίτρια απέριψε την σχετική αίτησή του...

__Στο μεταξύ η εκπομπή “Το κουτί της Πανδώρας” που επρόκειτο να προβληθεί από την ΕΡΤ αναβλήθηκε λόγω της απεργίας του προσωπικού και προγραμματίστηκε να προβληθεί στις 14-2-2012 (του Αγίου Βαλεντίνου...).


==================================

 Στείλτε αυτό το μήνυμα τώρα σε κάποιον ενδιαφερόμενο φίλο σας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε. 

Διεύθυνση: neakaipalaia@gmail.com

Ερωτευμένοι της Γης σπεύσατε...



Ξεκίνησε η υλοποίηση του έργου αποκατάστασης του Ρωμαιοκαθολικού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μυτιλήνη. Συνεργείο της 14ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ξεκίνησε εργασίες αποκατάστασης του ναού. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2013.
__Το γεγονός ανοίγει τον δρόμο και για την οριστική επιστροφή των λειψάνων του Αγίου Βαλεντίνου στη Μυτιλήνη, απ' όπου «έφυγαν» το 1990 και υπάρχει πιθανότητα μέσα στον Φεβρουάριο τα λείψανα του Αγίου Βαλεντίνου να φτάσουν ένα βήμα πιο κοντά στη Μυτιλήνη. 
__Τα λείψανα του Αγίου Βαλεντίνου που επί αιώνες φυλάσσονταν στη Μυτιλήνη, μεταφέρθηκαν στην Αθήνα και κατέληξαν στην Τήνο. Στόχος είναι να μεταφερθούν στη Χίο και να παραμείνουν εκεί έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες που πραγματοποιούνται στον καθολικό ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου της Μυτιλήνης.
__Τα λείψανα του Αγίου Βαλεντίνου το 1990 ακολούθησαν τον τότε εφημέριο φραγκισκανό μοναχό που ελλείψει πληρώματος διέμενε πλέον στην Αθήνα και περιστασιακά εξυπηρετούσε και τη Μυτιλήνη. Κάποια τμήματα από αυτά τοποθετήθηκαν σε άλλους ναούς και κάποια λέγεται πως στάλθηκαν στην έδρα της Καθολικής εκκλησίας στη Ρώμη, απ' όπου και είχαν ξεκινήσει το ταξίδι τους στην Ανατολή, πριν από δυο αιώνες.
__«Η επίσημη επιστροφή των ιερών λειψάνων θα γίνει με κάθε ιερότητα και λαμπρότητα που αρμόζει σε έναν Άγιο μάρτυρα της πίστεως» συμπληρώνει τονίζοντας πως «μοναδικός σκοπός μας είναι η ενίσχυση της πίστεως της μικρής ενοριακής κοινότητας των Καθολικών Χριστιανών της Μυτιλήνης και όσων Χριστιανών ξέρουν να τιμούν, σε Ανατολή και Δύση, τους κοινούς Αγίους».

Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε προσπαθήσει  να απαλλάξει την Ελλάδα από το "λατινικό μίασμα", προτείνοντας Ορθόδοξους προστάτες των ερωτευμένων, όμως το εμπόριο είναι πιο ισχυρό και οι ευσεβείς καιροσκόποι δεν πρόκειται να αφήσουν καμία ευκαιρία ανεκμετάλλευτη.
 ΠΗΓΗ: "ΤΑ ΝΕΑ" on line 2-2-2012
--------------------------------------------------------------------------------------------------
 Στείλτε αυτό το μήνυμα τώρα σε κάποιον ενδιαφερόμενο φίλο σας.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 
Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε. 
Διεύθυνση: neakaipalaia@gmail.com