9.5.14

Οι Πεντηκοστιανοί οφείλουν να εξηγήσουν...

Οι Πεντηκοστιανοί οφείλουν να εξηγήσουν...

Ο Ούλοφ Έκμαν δήλωσε: 
«Έχομε ανάγκη από αυτό που είναι ο Ιησούς μέσα στην Καθολική Εκκλησία, από τα Μυστήρια, την Αυθεντική Διδασκαλία της Εκκλησίας, από τον Πάπα, έχω ανάγκη από την Αποστολική Παράδοση. Έχω ανάγκη από την Εκκλησία για τη σωτηρία μου».

Πότε έλεγε την αλήθεια;
.


.

«Σαν δυο γέροι σε άγνωστη χώρα!» 
Ο Ουλφ Έκμαν ήταν ποιμένας των Πεντηκοστιανών από το 1979, στην πόλη Ουψάλα της Σουηδίας. Μέσα σε λίγα χρόνια ίδρυσε μια νέα προτεσταντική κοινότητα: την «Εκκλησία του Κόσμου της Ζωής», που συγκέντρωσε πάνω από 3.000 πιστούς και την εμψύχωνε με τα φλογερά του κηρύγματα. Επί 30 χρόνια έκανε ιεραποστολές στο εξωτερικό, διαλέξεις, ίδρυσε ένα πανεπιστήμιο, μια Βιβλική Σχολή και μια τηλεοπτική εκπομπή με μεγάλη τηλεθέαση.
Αλλά στις 9 Μαρτίου 2014 έκανε το τελευταίο και σπουδαιότερο κήρυγμα του. Ανήγγειλε ότι αυτός και η σύζυγος του Μπριγκίτα θα γίνονταν δεκτοί στην Καθολική Εκκλησία. «Διαδικασία που διήρκεσε πολλά χρόνια με προσευχή και σκέψη, και μας οδήγησε σ' αυτή την απόφαση», έγραψε προς την κοινότητα του ο πρώην ποιμένας Έκμαν.
Ο ίδιος εκμυστηρεύεται ότι συνειδητοποίησε πως το Κίνημα που αντιπροσώπευε, «παρά τις επιτυχίες, αποτελεί μέρος του προτεσταντικού κατακερματισμού της χριστιανοσύνης», όπως εξήγησε σε ένα κύριο άρθρο σουηδικής καθημερινής εφημερίδας.
Στην Καθολική Εκκλησία, αντιθέτως, οι σύζυγοι Έκμαν είδαν «μια μεγάλη αγάπη για τον Ιησού και μια υγιή θεολογία βασισμένη στη Βίβλο». Ως ποιμένας μιας ευαγγελικής κοινότητας, ο Έκμαν συνειδητοποίησε επίσης «τον πλούτο της μυστηριακής ζωής». Και οι δυο αυτοί πρώην Πεντηκοστιανοί δηλώνουν ότι κατάλαβαν «τη λογική μια στερεής εκκλησιαστικής δομής βασισμένης στην ιεροσύνη, που διατηρεί την πίστη μέσα στην Εκκλησία και τη μεταδίδει στην επόμενη γενεά». «Βρήκαμε μια ηθική δύναμη, τη συνέπεια που μας επιτρέπει να αντιμετωπίσομε την κοινή γνώμη και μια ευγενή τάση προς τους φτωχούς και τους αδύναμους».
Ήρθαν σε επαφή με τους «Χαρισματικούς» Καθολικούς, που τους εντυπωσίασαν για «τη ζωντανή τους πίστη». Παραδέχονται ότι όλα αυτά «ήρθαν σε αντίθεση με τις προκαταλήψεις που είχαμε ως προτεστάντες, και καταλάβαμε ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν είχε βάση η κριτική μας. Έπρεπε να γνωρίσομε καλύτερα την Καθολική Εκκλησία».
Λέει η κ. Μπριγκίτα: «Όταν ανακάλυψα όλα αυτά τα θετικά στοιχεία της καθολικής σκέψης, αναρωτήθηκα: Μα, γιατί δεν μου τα δίδαξαν ποτέ; Κάποιος μου τα έκρυψε. Κοκκίνισα από ντροπή για την άγνοια μου». Και ο κ. Ουλφ λέει: «Έχομε ανάγκη από αυτό που είναι ο Ιησούς μέσα στην Καθολική Εκκλησία, από τα Μυστήρια, την Αυθεντική Διδασκαλία της Εκκλησίας, από τον Πάπα, έχω ανάγκη από την Αποστολική Παράδοση. Έχω ανάγκη από την Εκκλησία για τη σωτηρία μου».
Για τη Λουθηρανική Μεταρρύθμιση λέει: «Το αποτέλεσμα ήταν ότι η Αυθεντική Διδασκαλία και η Αποστολική συνέχεια καταργήθηκαν. Προσπάθησαν να ξαναρχίσουν από το μηδέν, με αποτέλεσμα η προτεσταντική Εκκλησία να μη γίνει καλύτερη και πιο ελεύθερη, αλλά συνεχώς πιο διχασμένη και εκκοσμικευμένη, με μια πίστη που οδηγεί τον άνθρωπο στην ατομικότητα». Πράγματι, μέσα σε 500 χρόνια προτεσταντισμού, οι διάφορες θρησκευτικές ομάδες συνεχώς κατακερματίζονται και έχουν φθάσει σε 33.000 ανεξάρτητες κοινότητες.
Τώρα το ζεύγος Έκμαν αισθάνεται «κάπως σαν τον Αβραάμ και τη Σάρα, δύο γέροντες που μπαίνουν σε μια άγνωστη Χώρα... αλλά οδηγημένοι από τον Θεό». Προς το παρόν το ταξίδι τους, τους οδήγησε στη Ρώμη, όπου στις 9 Απριλίου μπόρεσαν να σφίξουν το χέρι του Πάπα Φραγκίσκου και να φωτογραφηθούν μαζί του. «Τι ευλογία να τον συναντήσομε!», δήλωσε η κ. Μπριγκίτα Έκμαν.


Εφημερίδα «ΕΝΟΡΙΑΚΕΣ ΚΑΜΠΑΝΕΣ» Σύρος, 2-5-2014


Αν δεν μπορούν να απαντήσουν οι Πεντηκοστιανοί, ας απαντήσει ο ΠΕΣ. 
=================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.


«ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ» και Εκκλησίες

«ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ» και Εκκλησίες...
.

.
Αντιγράφω απόσπασμα από επιστολή που στάλθηκε σε μια ιστοσελίδα:
--------------------------------------------------------------------
«Οι Χριστιανικές Εκκλησίες έχουν χάσει πολλά όλα αυτά τα χρόνια από την εποχή των Αποστόλων μέχρι σήμερα.... κυρίως την εγγύτητα των πιστών μεταξύ τους. Εκεί που κάποτε οι εκκλησίες ήταν μικρές συγκεντρώσεις σε σπίτια, μικρές σφιχτοδεμένες συναθροίσεις, τώρα έχουμε μεγάλα Εταιρικές Εκκλησίες, όπου το άτομο χάνεται, μένει ασύνδετος με τους άλλους, και χωρίς μαθητεία. Ο κύριος στόχος των ανθρώπων έχει περιοριστεί στον εαυτό τους, αντί στους άλλους.
Αν λατρεύαμε όπως οι Χριστιανικοί Εκκλησίες που ήταν δομημένες σε σώμα, για να πλησιάσουμε ύστερα τους γείτονές μας, την οικογένεια και τους φίλους μας, μπορεί να είχαμε ένα περιβάλλον όπου ένα άνθρωπος θα μπορούσε πραγματικά να γνωρίσει τον Σωτήρα του. Που θα μπορούσε να επικεντρωθεί στην ίαση της ζωής του, και όπου θα μπορούσε να δώσει τον εαυτό του να γίνει αληθινός μαθητής του Χριστού.
Σε αυτές τις μικρές φιλικές συνάξεις μπορεί να προσφερθεί αληθινή θεραπεία˙ όχι στις μεγάλες εκκλησίες όπου η εστίαση φαίνεται να είναι περισσότερο στο άτομό μας και λιγότερο στον Χριστό και την αληθινή χριστιανική κοινωνία.»
--------------------------------------------------------------------
Το παραδίδω για σκέψη και προβληματισμό.
=================

Το ιστολόγιο    « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 

και η σελίδα   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »   στο Facebook
     
είναι αδελφές παρουσίες του ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ   « Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

Υπόψη ότι οι σελίδες αυτές έχουν  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ   


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :
Η αναδημοσίευση ύλης από τις σελίδες μας σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι συμφωνούμε ή εγκρίνουμε τις απόψεις των άλλων.