13.6.11



Για τις ανάγκες των παιδικών διακοπών



Από την κίνηση για τη Χριστιανική Διαπαιδαγώγηση λάβαμε ανακοίνωση για το διαδραστικό πρόγραμμά στο διαδίκτυο, που διαθέτουν για παιδιά...
Σας το συστήνουμε.







ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε.


.



Για την αρπαγή των πιστών



Ο γνωστός αρχιμανδρίτης Δ. Αεράκης δημοσίευσε πρόσφατα στο περιοδικό "Ιωάννης ο Βαπτιστής" (Ιούνιος 2011) το παρακάτω ΑΛΗΘΙΝΟ σχόλιο.
__Μακάρι πολλοί δήθεν "γνώστες" των Γραφών να είχαν την ίδια ταπείνωση όταν "παίρνουν θέση" για διάφορες βιβλικές διδασκαλίες που τείνουν να ερμηνεύουν "κατά το δοκούν"...


====================================



Αρπαγή των ζώντων

Θαυμαστή θα είναι η άνάστασις των νεκρών κατά την ημέρα της δευτέρας παρουσίας του Κυρίου. Θαυμαστή θα είναι και η αρπαγή των ζώντων. Από τη γη θα άρπαγούν σε μια άλλη κατάσταση.
Όπως νεφέλη άρπαξε το Θεάνθρωπο Κύριο και Τον ανέβασε στον ουρανό, στα δεξιά του Πατρός, έτσι νεφέλες θ' αρπάξουν τους ανθρώπους, που θα συμβεί να ζουν κατά τη μέρα εκείνη, για να τους φέρουν μπροστά στο φοβερό βήμα του Κυρίου.
Οι άγιοι, όσοι αγωνίζονται για τη ζωντανή τους ομολογία και για την έμπρακτη αγάπη, αυτοί θα βρίσκονται πάντοτε με τον Κύριο στη βασιλεία Του την επουράνια. Οι άλλοι, όσοι μόνοι επέλεξαν την οδό της σκληρότητας και αμετανοησίας, αυτοί θα πορευτούν στον τόπο, που για το Σατανά υπάρχει, δηλαδή, στην αιώνια κόλαση (Ματθ. 25/κε/41).
Για την αλλαγή της καταστάσεως, του όλου σκηνικού της ζωής, λέει ο απ. Παύλος: «Έπειτα ημείς οι ζώντες οι περιλειπόμενοι άμα συν αυτοίς αρπαγησόμεθα εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις αέρα, και ούτω πάντοτε συν Κυρίω εσόμεθα» (Α' Θεσ. 4/δ/17).
Μεγάλη περιέργεια δείχνουν ορισμένοι για το χρόνο και τον τρόπο της δευτέρας παρουσίας. Για το τί σημαίνει αρπαγή, νεφέλη, αλλαγή, συντέλεια του κόσμου, νέα γη και νέος ουρανός.
Αλλ' η Γραφή πουθενά δεν ικανοποιεί την περιέργεια αυτή. Άλλωστε φανερώνει εγωισμό να θέλουμε να συλλάβουμε τα ασύλληπτα^ να κατανοήσουμε όσα ο Κύριος απέκρυψε και δεν είναι αναγκαία να πληροφορηθούμε. Ας ακούσουμε τι σχετικά λέει ο ιερός Χρυσόστομος:
«Παιδεύθητι, ω άνθρωπε, εν τοις κάτω και τοις ενταύθα, και μη περιεργάζου μηδέ πολυπραγμόνει τον ουρανόν. Την γην ουκ οίδας, ειπέ μοι, αφ' ης ετέχθης, εν η ετράφης, ην οικείς, ην πατείς, ης άνευ ουδέ αναπνεύσαι δύνασαι, και τα τοσούτον αφεστηκότα πολυπραγμονείς;» (Ε.Π.Ε. 22,496-498). 
Μετάφρασις: Προσπάθησε, άνθρωπε, να μελετήσεις τα ευρισκόμενα στη γη και να μη περιεργάζεσαι ούτε να καταπιάνεσαι με τον ουρανό. Τη γη δεν γνωρίζεις, οπού γεννήθηκες και οπού τράφηκες^ τη γη, που κατοικείς, που πατείς, που χωρίς αυτήν δεν μπορείς ούτε ν' αναπνεύσεις, και καταπιάνεσαι να εξηγήσεις όσα απέχουν τόσο πολύ;
  Ένα ενδιαφέρει το χριστιανό: Να ζει έτσι στον παρόντα βίο, ώστε την ώρα της μεγάλης αλλαγής του σύμπαντος κόσμου, άγγελοι στα φτερά τους να τον «αρπάξουν» και να τον φέρουν στη δόξα του Κυρίου.
Η σκέψη της δευτέρας παρουσίας, η πίστη στην Έλευση του Χριστού, η ελπίδα της βασιλείας των ουρανών είναι η «παράκλησις» των πιστών.
Ο ένας ενισχύει τον άλλον μ' αυτή την ελπίδα. Και όλοι μαζί παρακαλούν τον Αγαπητό: «Ναι, έρχου, Κύριε Ιησού» (Αποκ. 22/κβ/20).




ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε.


.



   
Όταν λέγεται η αλήθεια



Ο γνωστός αρχιμανδρίτης Δ. Αεράκης δημοσίευσε πρόσφατα στο περιοδικό "Ιωάννης ο Βαπτιστής" (Ιούνιος 2011) το παρακάτω ΑΛΗΘΙΝΟ σχόλιο.
__Δεν έχουμε την ίδια αισιοδοξία με τον π. Δανιήλ ότι η Ιερά Σύνοδος θα επέμβει. Μάλλον το αντίθετο νομίζουμε, όμως τα πράγματα είναι ακριβώς ΟΠΩΣ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ, και καλό είναι να προσεχθούν από κάθε φιλαλήθη άνθρωπο.


====================================
Με τρίχες ασχολούμαστε;

O βασιλιάς Εζεκίας στην Παλ. Διαθήκη θεωρείται γνήσιος απόγονος τους Δαβίδ. «Εποίησε το ευθές εν οφθαλμοίς Κυρίου κατά πάντα, όσα εποίησε Δαβίδ» (Β~ Βασ. 18/ιη/3). Τον αναφέρουμε εδώ για τον αγώνα του εναντίον της θρησκευτικής αγυρτείας.

Κανένα μεταμορφωτικό και σωτήριο έργο για την οικοδομή του λαού, δεν γίνεται, χωρίς αντιδράσεις. Ποιών;

•  Εκείνων, που έχουν συμφέρον, γιατί χαλάει η δουλειά, το θρησκευτικό τους μαγαζάκι (Πράξ. 16/ις/16).

•   Εκείνων, που η συνήθεια, τους κρατάει κολλημένους σε κατεστημένα, και κάθε αγία επιστροφή θεωρείται, εκτροπή από την… παράδοση!

•  Εκείνων, που ταυτίζουν το αιώνιο με το πρόσκαιρο, το Θεό με το έθνος ή με τη γλώσσα ή με το ήθη.

Ο Εζεκίας κατέστρεψε στήλες, που είχαν γίνει λατρευόμενα είδωλα!

• Βρήκε δε και το χάλκινο φίδι του μεγάλου Μωυσή (Αριθμ. 21/κα/5-10). Θύμιζε τη θαυμαστή σωτηρία του λαού από τα φαρμακερά φίδια. Με το πέρασμα των ετών όμως και εξ επιδράσεως ειδωλολατρών^ είχε καταντήσει αντικείμενο ειδωλολατρίας.

Αντί να λατρεύουν τον Κτίστη, λάτρευαν το κτίσμα. Λάτρευαν το χάλκινο φίδι, το προσκυνούσαν, το θύμιαζαν!

• Ο Εζεκίας μετέβη επί, τόπου και το έσπασε^ το κονιορτοποίησε (Β~ Βασ. 18/ιη/3-5)! Το κατέστρεψε, κατ’ εντολήν του Θεού, για το καλό του λαού και για τη Δόξα του Θεού.

• Αργότερα ο Κύριος θα τιμούσε το χάλκινο φίδι, στην αναφορά του (Ιωάν. 3/γ/14) κατά το νυκτερινό μάθημα στο Νικόδημο. Το παρουσίασε ως τύπο του σταυρικού Του θανάτου.

Άλλο όμως σύμβολο λατρείας και άλλο προφητικός τύπος. Το ένα είναι ειδωλολατρία, το άλλο προδρομικό σημείο. Διαφέρουν όσο διαφέρει ο ουρανός από τη γη!

Και τώρα αντιγράφουμε οπό αφίσα σε μεγάλο Ναό μεγάλης πόλεις:
«Θα τελεστούν εκδηλώσεις, με τη συμμετοχή του Μητροπολίτου μας. επί τη ελεύσει των Αχράντων Παθών του Κυρίου ημών Ιησού Χρίστου. Αυτά είναι:

  • τεμάχιο από τον ακάνθινο στέφανο,
  • τεμάχιο από την ιερά χλαμύδα,
  • τεμάχιο από τον ιερό σπόγγο.
  • τεμάχιο από το μάρμαρο, λαξευμένο, από τον πανάγιο Τάφο.
  • και πλεξίδα από τα μαλλιά του τιμίου Προδρόμου!»

•  Είμαστε βέβαιοι, ότι η Ιερά Σύνοδος θα επέμβει.

• Αλλοίμονο, αν ασχολούμαστε με… τρίχες (της «πλεξίδας» του Προδρόμου!), και δεν ασχολούμαστε με το κήρυγμα του Προδρόμου!

•  Αλλοίμονο, αν υποκαταστήσαμε τα Πάθη του «υπέρ ημών παθόντος και σταυρωθέντος Κυρίου», με κομματάκι από το σφουγγάρι του ξυδιού!

Ό Χριστός σπογγίζει τα δάκρυα των πονεμένων και πλένει τις αμαρτίες των μετανοούντων με το σπόγγο της αγάπης Του, ποτισμένον στο πανάγιο Αίμα Του.

Ό Χριστός κάνει σεισμό στις σκληρές σαν την πέτρα καρδιές, όπως έσεισε τα βράχια του Γολγοθά!

•  Αν μερικοί κληρικοί δεν αρκούνται στο Αίμα της Καινής Διαθήκης και «αργυρίων χάριν» προβάλλουν τρίχες και πέτρες, τότε κάποιος Εζεκίας χρειάζεται.

Δεν έχουμε ανάγκη από αγύρτες. Έχουμε ανάγκη από αγίους.


ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ


Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε.


.