Όταν λέγεται η αλήθεια
Ο γνωστός αρχιμανδρίτης Δ. Αεράκης δημοσίευσε πρόσφατα στο περιοδικό "Ιωάννης ο Βαπτιστής" (Ιούνιος 2011) το παρακάτω ΑΛΗΘΙΝΟ σχόλιο.
__Δεν έχουμε την ίδια αισιοδοξία με τον π. Δανιήλ ότι η Ιερά Σύνοδος θα επέμβει. Μάλλον το αντίθετο νομίζουμε, όμως τα πράγματα είναι ακριβώς ΟΠΩΣ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ, και καλό είναι να προσεχθούν από κάθε φιλαλήθη άνθρωπο.
__Δεν έχουμε την ίδια αισιοδοξία με τον π. Δανιήλ ότι η Ιερά Σύνοδος θα επέμβει. Μάλλον το αντίθετο νομίζουμε, όμως τα πράγματα είναι ακριβώς ΟΠΩΣ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ, και καλό είναι να προσεχθούν από κάθε φιλαλήθη άνθρωπο.
====================================
Με τρίχες ασχολούμαστε;
O βασιλιάς Εζεκίας στην Παλ. Διαθήκη θεωρείται γνήσιος απόγονος τους Δαβίδ. «Εποίησε το ευθές εν οφθαλμοίς Κυρίου κατά πάντα, όσα εποίησε Δαβίδ» (Β~ Βασ. 18/ιη/3). Τον αναφέρουμε εδώ για τον αγώνα του εναντίον της θρησκευτικής αγυρτείας.
Κανένα μεταμορφωτικό και σωτήριο έργο για την οικοδομή του λαού, δεν γίνεται, χωρίς αντιδράσεις. Ποιών;
• Εκείνων, που έχουν συμφέρον, γιατί χαλάει η δουλειά, το θρησκευτικό τους μαγαζάκι (Πράξ. 16/ις/16).
• Εκείνων, που η συνήθεια, τους κρατάει κολλημένους σε κατεστημένα, και κάθε αγία επιστροφή θεωρείται, εκτροπή από την… παράδοση!
• Εκείνων, που ταυτίζουν το αιώνιο με το πρόσκαιρο, το Θεό με το έθνος ή με τη γλώσσα ή με το ήθη.
Ο Εζεκίας κατέστρεψε στήλες, που είχαν γίνει λατρευόμενα είδωλα!
• Βρήκε δε και το χάλκινο φίδι του μεγάλου Μωυσή (Αριθμ. 21/κα/5-10). Θύμιζε τη θαυμαστή σωτηρία του λαού από τα φαρμακερά φίδια. Με το πέρασμα των ετών όμως και εξ επιδράσεως ειδωλολατρών^ είχε καταντήσει αντικείμενο ειδωλολατρίας.
Αντί να λατρεύουν τον Κτίστη, λάτρευαν το κτίσμα. Λάτρευαν το χάλκινο φίδι, το προσκυνούσαν, το θύμιαζαν!
• Ο Εζεκίας μετέβη επί, τόπου και το έσπασε^ το κονιορτοποίησε (Β~ Βασ. 18/ιη/3-5)! Το κατέστρεψε, κατ’ εντολήν του Θεού, για το καλό του λαού και για τη Δόξα του Θεού.
• Αργότερα ο Κύριος θα τιμούσε το χάλκινο φίδι, στην αναφορά του (Ιωάν. 3/γ/14) κατά το νυκτερινό μάθημα στο Νικόδημο. Το παρουσίασε ως τύπο του σταυρικού Του θανάτου.
Άλλο όμως σύμβολο λατρείας και άλλο προφητικός τύπος. Το ένα είναι ειδωλολατρία, το άλλο προδρομικό σημείο. Διαφέρουν όσο διαφέρει ο ουρανός από τη γη!
Και τώρα αντιγράφουμε οπό αφίσα σε μεγάλο Ναό μεγάλης πόλεις:
O βασιλιάς Εζεκίας στην Παλ. Διαθήκη θεωρείται γνήσιος απόγονος τους Δαβίδ. «Εποίησε το ευθές εν οφθαλμοίς Κυρίου κατά πάντα, όσα εποίησε Δαβίδ» (Β~ Βασ. 18/ιη/3). Τον αναφέρουμε εδώ για τον αγώνα του εναντίον της θρησκευτικής αγυρτείας.
Κανένα μεταμορφωτικό και σωτήριο έργο για την οικοδομή του λαού, δεν γίνεται, χωρίς αντιδράσεις. Ποιών;
• Εκείνων, που έχουν συμφέρον, γιατί χαλάει η δουλειά, το θρησκευτικό τους μαγαζάκι (Πράξ. 16/ις/16).
• Εκείνων, που η συνήθεια, τους κρατάει κολλημένους σε κατεστημένα, και κάθε αγία επιστροφή θεωρείται, εκτροπή από την… παράδοση!
• Εκείνων, που ταυτίζουν το αιώνιο με το πρόσκαιρο, το Θεό με το έθνος ή με τη γλώσσα ή με το ήθη.
Ο Εζεκίας κατέστρεψε στήλες, που είχαν γίνει λατρευόμενα είδωλα!
• Βρήκε δε και το χάλκινο φίδι του μεγάλου Μωυσή (Αριθμ. 21/κα/5-10). Θύμιζε τη θαυμαστή σωτηρία του λαού από τα φαρμακερά φίδια. Με το πέρασμα των ετών όμως και εξ επιδράσεως ειδωλολατρών^ είχε καταντήσει αντικείμενο ειδωλολατρίας.
Αντί να λατρεύουν τον Κτίστη, λάτρευαν το κτίσμα. Λάτρευαν το χάλκινο φίδι, το προσκυνούσαν, το θύμιαζαν!
• Ο Εζεκίας μετέβη επί, τόπου και το έσπασε^ το κονιορτοποίησε (Β~ Βασ. 18/ιη/3-5)! Το κατέστρεψε, κατ’ εντολήν του Θεού, για το καλό του λαού και για τη Δόξα του Θεού.
• Αργότερα ο Κύριος θα τιμούσε το χάλκινο φίδι, στην αναφορά του (Ιωάν. 3/γ/14) κατά το νυκτερινό μάθημα στο Νικόδημο. Το παρουσίασε ως τύπο του σταυρικού Του θανάτου.
Άλλο όμως σύμβολο λατρείας και άλλο προφητικός τύπος. Το ένα είναι ειδωλολατρία, το άλλο προδρομικό σημείο. Διαφέρουν όσο διαφέρει ο ουρανός από τη γη!
Και τώρα αντιγράφουμε οπό αφίσα σε μεγάλο Ναό μεγάλης πόλεις:
«Θα τελεστούν εκδηλώσεις, με τη συμμετοχή του Μητροπολίτου μας. επί τη ελεύσει των Αχράντων Παθών του Κυρίου ημών Ιησού Χρίστου. Αυτά είναι:
- τεμάχιο από τον ακάνθινο στέφανο,
- τεμάχιο από την ιερά χλαμύδα,
- τεμάχιο από τον ιερό σπόγγο.
- τεμάχιο από το μάρμαρο, λαξευμένο, από τον πανάγιο Τάφο.
- και πλεξίδα από τα μαλλιά του τιμίου Προδρόμου!»
• Είμαστε βέβαιοι, ότι η Ιερά Σύνοδος θα επέμβει.
• Αλλοίμονο, αν ασχολούμαστε με… τρίχες (της «πλεξίδας» του Προδρόμου!), και δεν ασχολούμαστε με το κήρυγμα του Προδρόμου!
• Αλλοίμονο, αν υποκαταστήσαμε τα Πάθη του «υπέρ ημών παθόντος και σταυρωθέντος Κυρίου», με κομματάκι από το σφουγγάρι του ξυδιού!
Ό Χριστός σπογγίζει τα δάκρυα των πονεμένων και πλένει τις αμαρτίες των μετανοούντων με το σπόγγο της αγάπης Του, ποτισμένον στο πανάγιο Αίμα Του.
Ό Χριστός κάνει σεισμό στις σκληρές σαν την πέτρα καρδιές, όπως έσεισε τα βράχια του Γολγοθά!
• Αν μερικοί κληρικοί δεν αρκούνται στο Αίμα της Καινής Διαθήκης και «αργυρίων χάριν» προβάλλουν τρίχες και πέτρες, τότε κάποιος Εζεκίας χρειάζεται.
Δεν έχουμε ανάγκη από αγύρτες. Έχουμε ανάγκη από αγίους.