28.9.12

Ευλογίες σε ένα αμαρτωλό κόσμο...

Ευλογίες σε ένα αμαρτωλό κόσμο...
==


__Οι ορισμοί των λέξεων είναι μεγάλης σημασίας για να κατανοήσουμε τι λένε οι Γραφές και για να γνωρίσουμε τον ίδιο τον Θεό. Ευτυχώς για μας, η Αγία Γραφή εξηγεί τους ορισμούς των λέξεων συνήθως την πρώτη φορά που τις χρησιμοποιεί.
__Ας δούμε εδώ για παράδειγμα, τι σημαίνει "ευλογία" ή "ευλογημένος";
__Η πρώτη χρήση του όρου αυτού βρίσκεται στη Γένεση 1:22 και 1:28, όταν ο Θεός ευλόγησε τα ζώα και τον άνθρωπο λέγοντας "Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε".

«Και ευλόγησεν αυτούς ο Θεός· και είπε προς αυτούς ο Θεός, Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και γεμίσατε την γην και κυριεύσατε αυτήν, και εξουσιάζετε επί των ιχθύων της θαλάσσης και επί των πετεινών του ουρανού και επί παντός ζώου κινουμένου επί της γης». (Γένεση 1:28,22).

__Με άλλα λόγια ο Θεός είπε: “Να είστε γόνιμοι και να πολλαπλασιάζεστε”.
__Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως το να φέρνουμε στη ζωή απογόνους είναι ένας τρόπος με τον οποίο μας ευλογεί ο Θεός και αυτονόητο ότι τα παιδιά είναι ευλογία. 

__Όμως στην ανθρωπότητα ο Θεός πρόσθεσε άλλη μία ευλογία: Να έχουν εξουσία. Έτσι, η ευλογία στους ανθρώπους περιλαμβάνει όχι μόνο την αναπαραγωγική ικανότητα αλλά και το κράτος/εξουσία πάνω σε όλη τη γη.
__Αλλά γιατί διάλεξε ο Θεός την αναπαραγωγή και την κυριαρχία, ως οχήματα για την ευλογία Του; Επειδή έτσι ο άνθρωπος μπορεί να συμμετέχει στη φύση Του! 
__Από το πρώτο κεφάλαιο της Γένεσης, αντιλαμβανόμαστε ότι ο Θεός είναι ο μόνος Δημιουργός και κυβερνήτης σε ολόκληρη τη δημιουργία Του. Έτσι, αναθέτοντας στον άνθρωπο την αναπαραγωγική ικανότητα και βάζοντάς τον ηγέτη πάνω από τα ζώα, ο Θεός μάς έδωσε ένα μέρος συμμετοχής στη δική Του δημιουργικότητα και στη δική Του βασιλεία πάνω στη δημιουργία.

__Αργότερα, βλέποντας ο Θεός απογοητευμένος τον τρόπο που οι άνθρωποι αντιμετώπισαν τις ευλογίες Του, πρόσθεσε στην αναπαραγωγική ικανότητα τον πόνο και στην εξουσίας τη σκληρή εργασία. (Γένεση 3:16-19). 
__Γιατί το έκανε αυτό;

__Η Αγία Γραφή εξηγεί πως το αμάρτημα του Αδάμ και της Εύας (Γένεση 3:1-7) έφερε σε εκείνους (και σε εμάς στη συνέχεια) όχι ευλογία αλλά κατάρα.
__Επίσης έκανε σαφές ότι οι ευλογίες δεν είναι κάτι που δικαιούμαστε ως ανθρώπινα όντα, αλλά είναι αποκλειστικό ΔΩΡΟ του Θεού. 
__Ο Αδάμ και η Εύα δεν έκαναν τίποτε για να κερδίσουν τις ευλογίες του Θεού. Εκείνος είχε την ελευθερία, το δικαίωμα, να διαλέξει αν θα τους τις δώσει.
__Και όταν εκείνοι διάλεξαν να παραβούν τις θείες οδηγίες για τη ζωή τους, πάλι ο Θεός είχε το δικαίωμα να επιλέξει να μην τους ευλογήσει άλλο.

__Ας μην ξεχνάμε, λοιπόν, πως κάθε ευλογία που απολαμβάνουμε είναι ένα δώρο και όχι δικαίωμα, γι' αυτό ας μην ξεχνάμε επίσης ΠΟΣΟ ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ.

 
.
__

 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ
"ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ" 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:neakaipalaia@gmail.com