Κυριακή αργία και "αγώνες του γλυκού νερού"...
[...] Ἀξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές,
Ὁ συμπατριώτης μας μεγάλος ἅγιος, διδάχος, Ἐθνομάρτυς καί Ἱερομάρτυς Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, ἔχυσε τό ἅγιο αἷμα του γιατί ἀγωνίσθηκε νά ἑδραιώσῃ στά Γιάννενα τήν ἀργία τῆς Κυριακῆς καί ἦλθε ἀντιμέτωπος μέ τούς Ἑβραίους. Ἐμεῖς σήμερα θά συμμαχήσουμε μέ τούς δημίους του; Ἀλήθεια, πῶς θά ἀντικρύσουμε τόν μεγάλο μας προστάτη καί πολιοῦχο;Ὡς πνευματικός πατέρας τῆς περιοχῆς μας, σᾶς παρακαλῶ νά ἀντισταθῆτε, νά ἀγωνισθῆτε νά ματαιωθῇ τό ἀντίχριστο αὐτό ἐπιχείρημα. Ἐφ’ ὅσον ἀγαπᾶτε τόν Χριστό, τήν Ὀρθοδοξία, τήν Ἑλλάδα καί τούς Ἕλληνες, νά τό ἀποδείξετε. Περιμένω νά ἀκούσω τήν ὁμολογιακή σας φωνή καί νά σᾶς χειροκροτήσω.Σταθεῖτε ὄρθιοι, ὁμολογητές. Ἀνακόψατε τήν πορεία πρός τήν φθορά καί τήν διάλυσι τῆς πατρίδος σας.Ἡ κατάργησι τῆς Κυριακῆς ἀργίας εἶναι ἄρνησις τῆς ἁγιογραφικῆς, τῆς πατερικῆς, τῆς ὀρθοδόξου ἀληθείας, ἀπόδειξι τῆς περιφρονήσεως τῶν ἱερῶν καί τῶν ἁγίων τοῦ γένους σας.Καιρός νά δώσετε μάχες γιά τόν Χριστό, τήν πίστι καί τοῦ πονεμένου λαό σας. Αὐτό θέλει ἡ πατρίδα καί ὁ λαός ἀπό σᾶς.Εἴμαστε ἐλεύθεροι καί δέν θέλουμε νά μᾶς ἀφαιρέσουν τό δικαίωμα νά λατρεύουμε τό Θεό σας. Καθῆκον ἔχετε νά διασφαλίσετε τό δικαίωμά σας.Ἀναμένοντας τήν σθεναρά φωνή σας, διατελῶΜετά πατρικῶν εὐχῶνΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ† Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ(Από το διαδίκτυο
http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=3078&catid=6)
=
Την επιστολή την έστειλε ο Μητροπολίτης και καλά έκανε... Τους αγώνες όμως γιατί τους ζητάει από τους Βουλευτές;;; Επίσης αναφέρει τι θα κάνει αν οι "βολευτές" τον υπακούσουν... Αλλά δεν λέει τι θα κάνει αν ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΟΥΝ... Και, το χειρότερο, δεν λέει τι αγώνες θα κάνει Ο ΙΔΙΟΣ για να προστατεύσει τις αρχές και τα πιστεύω του... Σκέπτεται άραγε ως άλλος Αμβρόσιος[*], να κλείσει τις εκκλησίες της περιοχής του στους εν λόγω "βολευτές" και "υπουργούς" και λοιπούς συνεργούς στο εν λόγω ΕΓΚΛΗΜΑ;;; Και αν το σκέπτεται, έχει άραγε τα κότσια; ____________________
[*] Όταν έμαθε αυτό ο Θεοδόσιος οργίσθηκε υπερβολικά και διάταξε να τιμωρηθεί ο λαός με σφαγή. έγινε πρόσκληση στο λαό να παρακολουθήσει τις ιπποδρομίες και ξαφνικά οι στρατιώτες επιτέθηκαν και σκότωσαν επτά χιλιάδες άτομα.
Ο Αμβρόσιος όταν έμαθε το έγκλημα, ταράχτηκε και ανεχώρησε σ’ ένα ησυχαστήριο, όπου αναλύθηκε στην προσευχή και έκλαψε για τον αδικοσφαγέντα λαό και τον αυτοκράτορα. Έγραψε στον Θεοδόσιο και ελέγχοντάς τον του συνιστούσε μετάνοια ειλικρινή, χωρίς την οποία δεν θα του επέτρεπε να κοινωνήσει.
Ο Θεοδόσιος, χωρίς να δώσει σημασία στην επιστολή προσήλθε μετά από λίγες μέρες στο ναό. Ο Αμβρόσιος όμως, όπως μας διασώζει ο ιστορικός Θεοδώρητος, στάθηκε στα πρόθυρα του ναού και εμποδίζοντάς του την είσοδο, έλεγε προς αυτόν, όπως μιμήθηκε τον Δαυίδ στην αμαρτία, να τον μιμηθεί και στη μετάνοια.
Ο Αυτοκράτορας υποχώρησε και υπέβαλε τον εαυτό του σε οκτάμηνη μετάνοια. Καθ’ όλο τούτο το διάστημα «βασιλικώ κόσμω ουκ εχρήσατο».
Τότε με την υπόδειξη του Αμβροσίου, εξέδωσε διάταγμα, με το οποίον όριζε ότι οι θανατικές εκτελέσεις των καταδίκων να μην εκτελούνται πριν από την προέλευση ενός μήνα από την καταδίκη, ώστε να μένει καιρός ψύχραιμης αναψηλάφησης των αποφάσεων.
Τέλος ο Αμβρόσιος όταν είδε την ειλικρινή μετάνοια του αυτοκράτορα ο οποίος όταν ήλθε στο ναό, έπεσε μπρούμυτα και τραβούσε τις τρίχες της κεφαλής και κτυπούσε το πρόσωπό του με δάκρυα, τον συγχώρεσε τα Χριστούγεννα.
Ο Θεοδώρητος μας αναφέρει και άλλο μάθημα που έδωσε ο Αμβρόσιος στον Θεοδόσιο, μη επιτρέποντας σ’ αυτόν να εισέλθει με το ιερατείο μέσα στο ιερό, αλλά υποδεικνύοντάς του ξεχωριστή θέση ανάμεσα στο λαό.
|