4.5.11


Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ






   Πόσο ελεύθερος είναι ο χριστιανός; Υπάρχει τίποτα που να τον δεσμεύει; Τι εννοεί ο Παύλος όταν λέει «στην ελευθερία, που σας χάρισε ο Χριστός μένετε σταθεροί»;

   Είναι αυτονόητο, πως δεν μπορεί να σημαίνει ούτε αναρχία ούτε ασυδοσία. Και πρώτα απ' όλα όχι μονάχα ο χριστιανός αλλά κάθε άνθρωπος είναι μεν ελεύθερος αλλά την ελευθερία του αυτή την ασκεί μέσα σ' ένα ορισμένο πλαίσιο. Δεσμεύεται από μια θέληση ανώτερη από τη δική του. Μπορεί να παραβεί το θέλημα του Θεού αλλά δεν μπορεί να ξεφύγει από τις συνέπειες αυτής της παραβάσεως. Δεν μπορεί να ακυρώσει το θέλημα του Θεού.

   Του χριστιανού η ελευθερία δεσμεύεται από την αγάπη. Η αγάπη του προς τον Θεό και η αγάπη του προς τους ανθρώπους του υπαγορεύουν τι του επιτρέπεται. Δεν έχει νόμο αλλά έχει μια αρχή ανώτερη από το νόμο. Είναι ο νόμος της αγάπης, που ο Ιάκωβος τον ονομάζει «νόμο της ελευθερίας» (Ιακώβου 2,12).

   Το σύνθημα λοιπόν «αγάπα με και κάμε ότι θέλεις» καθορίζει τη γραμμή και τα όρια της ελευθερίας μας. Όταν αγαπώ τον διπλανό μου δεν θα κάμω τίποτε που θα τον βλάψει ή θα τον σκανδαλίσει. Ούτε θα κάμω τίποτε που θα βλάψει εμένα τον ίδιο. Είμαι ελεύθερος να πάω όπου θέλω, να πω ότι θέλω, να πιω ότι μου αρέσει αλλά.... Είναι όλα στην εξουσία μου αλλά όλα δεν συμφέρουν στην πνευματική μου ανάπτυξη. Ούτε είναι συντελεστικά για το πνευματικό καλό των γύρω μου ανθρώπων. Ελεύθερος είμαι να πέσω από ένα γκρεμό ή να πέσω στη θάλασσα. Φυλάγομαι όμως, το ένστικτο της αυτοσυντήρησης είναι ο περιορισμός και η ασφάλεια μου. Το ίδιο γίνεται με τον πνευματικό άνθρωπο. Το νέο πνευματικό ένστικτο, που το πνεύμα του Θεού εγκαθιστά μέσα του αυτό του καθορίζει τη γραμμή πορείας. Και είναι μία γραμμή ασφάλειας.

Μ. Β. Κ.



ΠΗΓΗ: «ΑΣΤΗΡ της ΑΝΑΤΟΛΗΣ» -- ΜΑΡΤΙΟΣ 2011






____________________________________________
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ "ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ"

Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια, λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε